Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-11-07, 17:57
Bannlyst
Hej. Jag undrar om det märks speciellt mycket på smaken om man blandar ut en halv flaska vanlig vodka explorer med vatten? Alltså märks det att det är vatten iblandat om man i sin tur blandar ut det hela med något, tex coca cola, fanta, whatever.
Citera
2007-11-07, 17:59
Bannlyst
Köp egen vodka istället för att sno din mammas.
Citera
2007-11-07, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filmjölk
Köp egen vodka istället för att sno din mammas.
Inget svar på min fråga.
Citera
2007-11-07, 18:02
Medlem
Flytande_argots avatar
Ja, det märks. Framförallt så fälls det ut mineraler (som kalkfällningar) i spriten efter ett tag om du spär ut med kranvatten.
Citera
2007-11-07, 18:02
Medlem
MKnugens avatar
Ja, det märks.

EDIT: Jedrans du.. Någon hann före, inte nog med det.. Personen inledde inlägget exakt likadant.
Citera
2007-11-07, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ja, det märks. Framförallt så fälls det ut mineraler (som kalkfällningar) i spriten efter ett tag om du spär ut med kranvatten.

Efter ett tag. Hur länge då?
Citera
2007-11-07, 18:33
Bannlyst
...

Har många som säger att det faktiskt går utan att det märks speciellt mycket. Finns det ingen här som verkligen testat som kan ge svar? Det handlar alltså om att hälla ut en halv 350ml vodka, och hälla i vatten istället.
Citera
2007-11-07, 18:38
Medlem
Chuckeys avatar
Du ska alltså sälja kvartingar till fjortisar så häller du ut hälften av spriten och fyller upp med vatten så du både kan supa gratis och tjäna pengar på skitungarna..?
Citera
2007-11-07, 18:41
Medlem
klart det märks... kanse effter någon dag, btw köp egen vodka
Citera
2007-11-07, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckey
Du ska alltså sälja kvartingar till fjortisar så häller du ut hälften av spriten och fyller upp med vatten så du både kan supa gratis och tjäna pengar på skitungarna..?

Nej, det ska jag inte. Anledningen till att jag vill veta detta är för att min systerson ska dricka och han ville att jag ska köpa en 350 åt honom, då hans mamma tyckte att det räckte med en halv så tänkte jag bara blanda ut resten med vatten. Frågan kvarstår fortfarande, om jag blandar ur det på fredagmorgon och han ska ha den på fredagkväll, kommer det då att märkas?
Citera
2007-11-07, 18:45
Medlem
dahfinns avatar
beror väll på vem som dricker de, ska du själv dricka för att bli mindre full, men visa för polarna att du klämt i dig en hel 70is så går de ju utmärkt..

ska du sälja till en 14 åring som inte har någon erfaren het lär de ju går bra de med.. haha eller vilken 14 åring är erfaren av vodka

dricker din mamma/pappa ofta sprit o du tänkt sno 35cl av dom o blanda resten me vatten märker dom nog.
Citera
2007-11-07, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dahfinn
beror väll på vem som dricker de, ska du själv dricka för att bli mindre full, men visa för polarna att du klämt i dig en hel 70is så går de ju utmärkt..

ska du sälja till en 14 åring så vet dom ju knappt hur de smakar i vanliga fall o blir garanterat fulla på det iallafall.

dricker din mamma/pappa ofta sprit o du tänkt sno 35cl av dom o blanda resten me vatten märker dom nog.

Tack för svaret. Har du själv gjort detta någon gång? Kommer det märkas på färgen eller liknande? Kommer det bli annan konstistens? Bör tilläggas att han troligtvis kommer blanda ut det med cocacola, fanta, eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in