Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-07, 18:51
Medlem
dahfinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungtuppen
Tack för svaret. Har du själv gjort detta någon gång? Kommer det märkas på färgen eller liknande? Kommer det bli annan konstistens? Bör tilläggas att han troligtvis kommer blanda ut det med cocacola, fanta, eller liknande.

Blir väll tunnare än vanligt skulle jag tro!.
försökte blanda ut farsans whiskey me vatten när jag var yngre.
han synade mig ganska lätt.

men vodka har ju inte samma smak. de smakar ju fortfarande vodka iofs.
ta fram ett snapsglas blanda 50-50 vatten o vodka, rör om med en sked så vet du ju hur de smakar..

haha hur hade du tänkt att vodkan skulle få en annan färg?
Citera
2007-11-07, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dahfinn
Blir väll tunnare än vanligt skulle jag tro!.
försökte blanda ut farsans whiskey me vatten när jag var yngre.
han synade mig ganska lätt.

men vodka har ju inte samma smak. de smakar ju fortfarande vodka iofs.
ta fram ett snapsglas blanda 50-50 vatten o vodka, rör om med en sked så vet du ju hur de smakar..

haha hur hade du tänkt att vodkan skulle få en annan färg?

Haha ingen aning om varför det skulle skifta färg, bara en tanke jag fick. Utseendet på vodkan kommer alltså inte att ändras?
Citera
2007-11-07, 19:04
Medlem
Profets avatar
En gång för länge sen när jag hade fulvodka men inget att blanda med så var jag dum nog att blanda med vatten ^^ Det smakade inte gott.
Citera
2007-11-07, 19:28
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Nej, det ska jag inte. Anledningen till att jag vill veta detta är för att min systerson ska dricka och han ville att jag ska köpa en 350 åt honom, då hans mamma tyckte att det räckte med en halv så tänkte jag bara blanda ut resten med vatten. Frågan kvarstår fortfarande, om jag blandar ur det på fredagmorgon och han ska ha den på fredagkväll, kommer det då att märkas?

Haha, om han nu tror att han kan sänka en halvflaska vodka utan några större problem så kommer han nog inte må så jättebra när han får tag på en outspädd. Eller har jag missförstått något?

/Adrian
Citera
2007-11-07, 19:33
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt John Keel
Haha, om han nu tror att han kan sänka en halvflaska vodka utan några större problem så kommer han nog inte må så jättebra när han får tag på en outspädd. Eller har jag missförstått något?

/Adrian

Nu gäller det väl en kvarting, men visst, ditt resonemang funkar ju ändå.

Köp ett par bärs/cider till ungen istället?
Citera
2007-11-07, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snacks
Nu gäller det väl en kvarting, men visst, ditt resonemang funkar ju ändå.

Köp ett par bärs/cider till ungen istället?

Har tyvär redan köpt flaskan, så ja, nu gäller det att utgå från det.
Citera
2007-11-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profet
En gång för länge sen när jag hade fulvodka men inget att blanda med så var jag dum nog att blanda med vatten ^^ Det smakade inte gott.

Snåla inte med citronen
Citera
2007-11-07, 20:09
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt John Keel

/Adrian

Det ligger nog en hel del i det där! Bättre att säga att han bara får halva, annars kommer han sänka lika mycket outspätt nästa gång och må lagom bra.
Citera
2007-11-08, 18:21
Bannlyst
....

Så, någon som har något att tillägga? Går det eller inte? Det har inte direkt blivit klart i denna tråd.
Citera
2007-11-08, 18:29
Medlem
klybans avatar
Blanda ut dina föräldrars sprit med vatten är en dålig ide och resulterar garanterat att du blir påkommen.

Miniatyrflaskor som aldrig kommer användas kan man busa med, byta 100% vatten med har jag gjort och än idag har jag inte hört nått.

Där emot när både jag och brorsan skimmade samma flaska whiskey, akn jag säga att den syntes inte ens att det var whiskey längre

Sista alt. kommer jag inte berätta för tänker inte uppmuntra men det var den som funkade bäst, var aldrig nått prat om vad jag gjorde för det märktes aldrig.
Citera
2007-11-08, 18:30
Medlem
AkdoV_TulosbAs avatar
Varför inte bara säga till han att han inte får mer än halva?
Inte så mycket mer han kan göra åt saken då..
Citera
2007-11-08, 18:30
Medlem
Kinglobbsters avatar
Citat:
Så, någon som har något att tillägga? Går det eller inte? Det har inte direkt blivit klart i denna tråd.

Till en icke så erfaren vodka-drickare eller supare över huvudtaget så kommer det gå utmärkt. Håller dock med Ravekommisionen att du bara ska ge pojkvaskern halva så han inte tror han är mästerdrickare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in