2007-11-07, 09:13
Medlem
Ett nytt seriösare försök efter att humorlös moderator tydligen inte gillat tidigare upplägg. Vem har mer info om detta minst sagt "bestialiska vansinnesdåd" (© Kvällspressen)
Citera
2007-11-07, 10:20
Medlem
Hela händelsen stinker vitlök och bajs på långa vägar - alltså ett dåd med mångkulturella tecken!
Berikarnas heder var hotad för en kort stund. Lösning blev att använda bilen som veritabel benknäckare. Hoppas verkligen det var icke-svenskar som gick under...
Citera
2007-11-07, 10:24
Medlem
Starvids avatar
Det är väl "fördomarna" som talar igen, men visst känns mord medelst bil som ett typiskt invandrarbrott? Lite som att kasta släktingar från balkonger.

*Hoppas att jag har fel*
Citera
2007-11-07, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Det är väl "fördomarna" som talar igen, men visst känns mord medelst bil som ett typiskt invandrarbrott? Lite som att kasta släktingar från balkonger.

*Hoppas att jag har fel*

Med tanke på vilket klientel som rör sig i såna där bilar i området tisdagnätter vid halv fyra så ger invandrarsmågangsterradarn fullt utslag.
Bilen är en klockren ledtråd.

Fler bilder:

http://www.expressen.se/polopoly_fs/...3447786819.jpg
http://www.expressen.se/polopoly_fs/...3702472472.jpg
http://www.svd.se/multimedia/dynamic...94_244747c.jpg
http://www.wighsnews.se/newsbilder/07nov150.jpg
http://www.wighsnews.se/newsbilder/07nov151.jpg
Citera
2007-11-07, 10:46
Medlem
any_84s avatar
snälla

Snälla då...
Har ni några som helst belägg för att det är invandrare som är inblandade?
Eller räcker det att någon är död, klockan är halv fyra och bilen ser ut som en bil som en invandrare skulle köra?

Citera
2007-11-07, 10:46
Medlem
Håller med ovanstående talare - kan någon se till att ens fördomar blir bekräftade ytterligare en gång? Vad hände? Vilka var idioterna i bilen? osv...

Och för att svara på frågan som ställs: Ja som samhället ser ut idag, så räcker dessa tre saker för att misstanken ska vara befogad!
Citera
2007-11-07, 10:47
Medlem
Sir.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid

*Hoppas att jag har fel*

Skulle mord med bil vara ett typiskt invandrarbrott?
Jo, det sitter nog i generna det där.
Citera
2007-11-07, 10:50
Medlem
Bonzos avatar
Senaste omskrivna överkörningen med bil har jag för mig var svenskar faktiskt, en van eller nåt sånt...så, visst, jag kan se att man antar att det är inv. men svenskar kan oxå.
Citera
2007-11-07, 10:56
Medlem
any_84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo
Senaste omskrivna överkörningen med bil har jag för mig var svenskar faktiskt, en van eller nåt sånt...så, visst, jag kan se att man antar att det är inv. men svenskar kan oxå.

Ja om inte annat så har vi ju fått bekräftat att det inte BARA är INVANDRARE som mördar och våldtar.
Se bara på Stureplansvåldtäkterna och mordet på sextonåringen.
Var inte det SVENSKA överklassungar som utförde det...´

Och den omskriva överkörningen med en van var det ju rediga svenska göteborgare som stod för...

Hmmm..

Citera
2007-11-07, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av any_84
Snälla då...
Har ni några som helst belägg för att det är invandrare som är inblandade?
Eller räcker det att någon är död, klockan är halv fyra och bilen ser ut som en bil som en invandrare skulle köra?

Förslagsvis får herrn bege sig ner till Stureplan vid halvfyra en tisdagnatt och se sig för vilka som glider omkring i denna typ av bilar.
Min erfarenhet av området säger att det är invandrade smågangsters.

Men vi gissar som sagt tills något konkret dyker upp, eller det kanske man inte får göra? I vilket fall som helst så är mördarna ena riktiga svin varesig de är svenskar eller invandrade och förtjänar att avrättas.

För övrigt så kan radarn vara trasig också
Citera
2007-11-07, 11:26
Medlem
jyckens avatar
Haha... Flashbacks invandrarradar är usel men, i just det här fallet är jag nog beredd att sträcka mig till "förortare" i alla fall.

Vem annars steker runt på Stureplan mitt i natten i en BMW. Kanske en östermalmsbo på väg hem från kvällsjobbet i och för sig? Butiken det skrivs om lär ju dock vara 7/11 och i just den på Birger Jarlsgatan handlar väl ingen nykter normal människa på väg hem från jobbet.
Citera
2007-11-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Förslagsvis får herrn bege sig ner till Stureplan vid halvfyra en tisdagnatt och se sig för vilka som glider omkring i denna typ av bilar.
Min erfarenhet av området säger att det är invandrade smågangsters.

Men vi gissar som sagt tills något konkret dyker upp, eller det kanske man inte får göra? I vilket fall som helst så är mördarna ena riktiga svin varesig de är svenskar eller invandrade och förtjänar att avrättas.

För övrigt så kan radarn vara trasig också

Du har ju uppenbarligen aldrig varit där.
Sist jag såg en invandrare på strureplan var väl 95-96 nån gång kanske.
Sen dess har bara Ralph Lauren-pikéerna dominerat stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in