2007-11-07, 11:33
Medlem
jyckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phade
Du har ju uppenbarligen aldrig varit där.
Sist jag såg en invandrare på strureplan var väl 95-96 nån gång kanske.
Sen dess har bara Ralph Lauren-pikéerna dominerat stället.
Då har du inte tittat in i bilarna som glider där på nätterna.
Citera
2007-11-07, 11:36
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phade
Du har ju uppenbarligen aldrig varit där.
Sist jag såg en invandrare på strureplan var väl 95-96 nån gång kanske.
Sen dess har bara Ralph Lauren-pikéerna dominerat stället.

Vafan snackar du om? Finns hur mycket invandrarslödder som helst på och runt Stureplan, eller vad säger du om klientelet på exv. East eller Labbet? Jag har aldrig satt min fot på Mera (heter det väl? På Norrlandsgatan) men när man gått förbi är det uteslutande förortsslynor och mustiga turkar i kön. Dom flesta invandrare kommer inte in på haken men hänger runt i krokarna.

Vad gäller den här händelsen tänker jag inte spekulera i förövarnas etnicitet.
Citera
2007-11-07, 11:38
Medlem
Starvids avatar
Många som gnäller på mina fördomar!

Vi får se om det är fördomar (=kollektiv erfarenhet) eller fördomar (=ogrundad stereotyp uppfattning).

Jag hoppas på det senare. Men vi får se.
Citera
2007-11-07, 11:50
Medlem
bzzzzzzzz

onödigt jidder, spela roll vem som gjorde skiten, låt det vara invandrare svennar eller vafan som helst, allt handlar ändå om omständigheter...

frågan är vad som hände...
Citera
2007-11-07, 12:27
Medlem
Av alla fega brott man kan begå så måste ju mord där vapnet är en bil (!) vara ett utav dom absolut fegast tänkbara.

Förresten så tycker jag att det är jävligt märkligt att Flashbackarna inte fått fram någon info överhuvutaget än, bara en massa spekulationer, skitsnack och offtopic?

En länk också: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=713119
Citera
2007-11-07, 13:17
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jycken
Haha... Flashbacks invandrarradar är usel men, i just det här fallet är jag nog beredd att sträcka mig till "förortare" i alla fall.

Tvärt om: FB's invandraradar brukar vara ganska bra men inte i detta fallet.
Citera
2007-11-07, 13:21
Bannlyst
Ert jävla fittslödder. Ni vet inte vad ni snackar om jävla white trash horor. Hoppas någon ur er familj dör så ska jag sitta här och nedvärdera dom och kalla dom slödder.

Jag känner den ena killen som dog, ja, han var född här men hade invandrarbakgrund, men vad fan spelar det för roll då han var en underbar människa som aldrig gjorde folk illa. Jag vågar nog påstå att han är bättre än er. Ni beter er som drägg. Ni äcklar mig era fittor. En död rasist är en bra rasist.

Han är dessutom bror till en ganska känd artist/programledare. Det hela är inte bekräftat, men det pekar åt det hållet. Killen verkar ha råkat ut för ett vansinnesbrott. Jag kan bara hoppas det händer er som nedvärderar folk i den här tråden utan att veta ett skit.

De senaste gångerna jag önskat livet ur folk så har min önskan faktiskt gått igenom. Hoppas det håller i sig.
Citera
2007-11-07, 13:30
Medlem
exerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av December
Ert jävla fittslödder. Ni vet inte vad ni snackar om jävla white trash horor. Hoppas någon ur er familj dör så ska jag sitta här och nedvärdera dom och kalla dom slödder.

Jag känner den ena killen som dog, ja, han var född här men hade invandrarbakgrund, men vad fan spelar det för roll då han var en underbar människa som aldrig gjorde folk illa. Jag vågar nog påstå att han är bättre än er. Ni beter er som drägg. Ni äcklar mig era fittor. En död rasist är en bra rasist.

Han är dessutom bror till en ganska känd artist/programledare. Det hela är inte bekräftat, men det pekar åt det hållet. Killen verkar ha råkat ut för ett vansinnesbrott. Jag kan bara hoppas det händer er som nedvärderar folk i den här tråden utan att veta ett skit.

De senaste gångerna jag önskat livet ur folk så har min önskan faktiskt gått igenom. Hoppas det håller i sig.

Du känner honom, men du kan inte bekräfta att han är bror till en känd artist/programledare?
Citera
2007-11-07, 13:31
Bannlyst
Citat:

Bra surr, dock är det väl ändå inte offren som den kastas skit på, utan gärningsmännen (och deras ursprung, vilket givetvis är fel. Det finns inga raser, bara människor).
Citera
2007-11-07, 13:34
Medlem
Trött på alla diskutioner ska bli nån invandrardebatt pga alla smutsiga små rasister.
Kände ena killen som gick bort dock inte den andra som är lillebror till M.
Sjuk värld!
Vila i frid.
Citera
2007-11-07, 14:04
Bannlyst
Jag håller med om att invandrare är överrepresenterade i sådana här dåd. Jag tycker också det är sjukt, men när man nedvärderar invandrare överhuvudtaget sådär då blir det bara fel. Man alienerar sig från fler än vinner deras sympatier. Det ni gör automatiskt utan att kanske tänka på det är att ni också nedvärderar en massa bra människor som fan i mig till och med skulle dö för detta land. Tänk efter lite. Snälla.
Citera
2007-11-07, 14:07
Medlem
Citat:
Allt snack om "blattar" hit och dit är illa nog. Kan inte allt nassedrägg hålla sig till ett särskilt forum och lämna plats åt andra. I varenda jävla tråd gnälls det om white power hit och invandrare dit. Så jävla tjatigt. Det går inte att dra alla över en kam. Det är omöjligt. Det leder inte heller någonstans. Han som dog var också en "blatte", men han var en god människa. En riktigt känslosam och trevlig kille som inte skulle göra någon av er illa. Det är respektlöst att nedvärdera honom och hans död och gör det till en politisk fråga.

Du har förvisso helt rätt i sak, men eftersom inte den här tråden innehåller några negativa kommentarer om offren så är det ju onödigt att tjafsa om något som faktiskt inte ens pågår i tråden.

Om det hade varit en massa prat om självsanering och liknande så förstår jag din ilska, men nu har ju hatet och ilskan riktats mot förövarna, och det borde ju låta positivt i dina ögon som faktiskt var vän med ett utav offren?

Vill du avslöja vilken känd programledare det gäller?

Jag beklagar sorgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in