2007-11-08, 18:51
Medlem
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=713722

Lite ny info på Dn.se. Kan ha varit ett "misstag".

Alltså inget uppsåt från gms sida.
Citera
2007-11-08, 18:56
Medlem
om det nu är ett "misstag" blir de inte åtalade för mord ändå?
Citera
2007-11-08, 19:18
Medlem
tantaluss avatar
Misstag och misstag...

Om det nu var ett misstag sa ligger det nara till hands att forovarna tog fel pa person (de trodde att de korde over dem som de brakat med tidigare) an att det var en ren olyckshandelse. Att ha ihjal "fel" personer andrar inte uppsatsbedomningen.

I morkret ar alla katter gra...
Citera
2007-11-08, 19:21
Medlem
Jag tycker det är lika roligt varje gång i dessa trådar, innan någon vet vem gärningmannen är spekuleras det alltid friskt i att det måste vara en berikare (vilket det alltid visar sig vara) medans alla turkkramare kör med sina klassiska "jävla nassar håll er till er forumdel". När det sedan visar sig att det var berikare lyser dom med sin frånvaro, att dom inte lär sig?!?!
Citera
2007-11-08, 19:23
Medlem
fel tråd.
Citera
2007-11-08, 19:24
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorski
fel tråd.
Fel tråd va?

Nog är det finnen du menar?
Citera
2007-11-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Fel tråd va?

Nog är det finnen du menar?

Ja.
Citera
2007-11-08, 19:40
Bannlyst
Faktum kvarstår, forumtroll, dvs nassar, bör hålla sig till sin jävla nassekategori. Är det så svårt att hajja? "Kulturberikare", "blattar", "negrer", samma tjatiga ord på repeat. Ni är som ett gäng jävla härmapor. Ni förpestar likt parasiter var och varenda tråd. Ni är så jävla osäkra.
Citera
2007-11-08, 19:42
Medlem
lil richs avatar
var det inte en dispyt mellan dem, och sedan väntade gärningsmannen på offret i sin bil? har inte läst igenom hela tråden men det är vad jag har hört från folk som känner offren. (vet inte hur dom fick reda på det)
Citera
2007-11-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
var det inte en dispyt mellan dem, och sedan väntade gärningsmannen på offret i sin bil? har inte läst igenom hela tråden men det är vad jag har hört från folk som känner offren. (vet inte hur dom fick reda på det)

Det hade räckt med att du tittat överst på denna sidan för att hitta den här länken som säger att de inte längre är säkra på att bråket och morden har något samband.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=713722
Citera
2007-11-08, 19:59
Medlem
ruben rubins avatar
I det här fallet kan inte jag se varför det skulle göra nån skillnad vilken färg gärningsmännen har.
Däremot promillehalten, är den noll eller inte? Vad fanns i blodet?
Sånt är viktigare när det gäller motiv,orsak och förklaring till gärningen.
Är det ett djävla rattfyllo,tjackpundare eller blandmissbrukare bakom ratten?
Som kanske inte minns ett skit om vad som hänt.
Citera
2007-11-08, 20:35
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Om det nu var ett misstag sa ligger det nara till hands att forovarna tog fel pa person (de trodde att de korde over dem som de brakat med tidigare) an att det var en ren olyckshandelse. Att ha ihjal "fel" personer andrar inte uppsatsbedomningen.

I morkret ar alla katter gra...

I morkret ar alla kulturberikare morka.

Formuleringen "misstag" är intressant, och jag håller med om tolkningen ovan -- det är inte en trafikolycka, utan gärningsmännen körde på fel personer och dödade dem. Enligt teorin, då.

Ännu mer tragiskt för offren i så fall...

- F.G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in