2010-01-03, 19:52
Medlem
När man blir av med pricken hos fogden,,tex:2010-01-07 exempelvis,,,
hur långtid tar det innan kredituplysningen ser att pricken är borta,hoppas ni förstår vad ja menar.
Citera
2010-01-04, 02:05
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnagis75
När man blir av med pricken hos fogden,,tex:2010-01-07 exempelvis,,,
hur långtid tar det innan kredituplysningen ser att pricken är borta,hoppas ni förstår vad ja menar.

Tja, hör du av dig till kreditupplysningsföretagen får du svar eftersom det är de själva och ingen annan som tar bort din anmärkning. Fogden har inget register över anmärkningar.
Citera
2010-01-04, 18:00
Medlem
Felpost
Citera
2010-01-04, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fraiser
För att göra en lång historia kort.

Jag drog under 2002-03 på mig skulder till olika bolag.
Totalt blev det på nästan 150.000 utspritt hos kronofogden på 3 olika betalningsanmärkningar.
Har tills nu inte haft tillfälle att kunna betala tillbaka, av rent intresse så gjorde jag en UC
på mig själv och såg att jag hade bara 1 anmärkning och beloppet var på 90.000:.

Detta var kontisgt tyckte jag och frågade en vän som tidigare också varit i samma sits.
Då berättade han att 2 ansökningarna/anmärkningar hade gått ut för att det var över 3 år sen dom kom in och anmärkningarna inte
längre ligger kvar. Dock så ligger skulderna kvar hos kreditgivarna.

Till fallet då :

Jag kontakta kronofogden och betalade in 45.000 till dom sen så beslutade dom
löneutmätning på resterande beloppet.
Så en dag när jag kom hem så låg det två brev från 2 st inkassobolag som vill ha betalt för dom 2 gamla skulderna. (Alltså 4 år gamla skulder)

Nu kommer frågor till detta.

1. Får inkassobolagen reda på att jag har börjat betala trots att skulderna
trots att det inte längre ligger på kronofogdens bord ? Och det är därför dom har skickat ut skulderna igen?

2.Kan dom göra en ny ansökningen igen ? Jag menar kan det anmärkning för skulden 2ggr?

3. Hur skulle ni lagt upp mitt fall? Jag har inga mer pengar att ge och inget mer att utmäta för utom lönen. Ingen som jag kan låna av just nu.
Jag vill tillägga att jag vill INTE är så sugen att få anmärkning för dom igen.

Var gjorde du en UC test ?
Citera
2010-01-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Tja, hör du av dig till kreditupplysningsföretagen får du svar eftersom det är de själva och ingen annan som tar bort din anmärkning. Fogden har inget register över anmärkningar.

Ok då vet jag,,tack för svaret.
Citera
2010-01-04, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gnagis75
Ok då vet jag,,tack för svaret.

Kan man ringa dit och fråga, det kostar annars nästan 200 kronor vilket är rätt så dyrt ?
Citera
2010-01-05, 12:55
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBRACK
Var gjorde du en UC test ?

Vild gissning.... hos UC?
Citera
2010-01-06, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joydrive
Jag har varit med om en jävligt skum arbetsgivare under några år. Han har inte betalat ut löner eller avgifter på länge och flyttar runt väldigt ofta. Finns det något sätt jag kan kolla om han har skulder hos Kronofogden, tex. begära en utmätning eller dylikt?

Har du hans personnummer är det bara att ringa KFM och fråga.
Citera
2010-07-07, 00:47
Medlem
Finns det något sätt att undvika kronofogden om man får anställning?
Citera
2010-07-15, 00:51
Medlem
Har kronofogden någon möjlighet att kunna plocka en utbetalning från ett försäkringsbolag? De måst i så fall hinna med innan beloppet betalas ut till kontot. Har pengarna kommit till mitt konto försvinner de ju självklart omedelbart
Citera
2010-07-15, 08:49
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fubarfl
Har kronofogden någon möjlighet att kunna plocka en utbetalning från ett försäkringsbolag? De måst i så fall hinna med innan beloppet betalas ut till kontot. Har pengarna kommit till mitt konto försvinner de ju självklart omedelbart

Självklart har KFM möjlighet till det.

Sen är det så att vid lite större skador så brukar skaderegleraren numera kolla upp
försäkringstagarens ekonomi. Detta särskilt om det finns någon liten misstanke om o
egentlighet vilket sen brukar leda till att KFM tipsas om det senare sker en utbetalning.

Detta har blivit bra mycket vanligare de senaste åren.
Citera
2010-08-12, 16:34
Medlem
Hejsan bara en enkel fråga angående räkningar till Kommun å Landsting.
Obetalda sådana går dom till kronofogden eller bara till inkasso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in