Citat:
Har av olika (privata jobbiga) skäl dragit på mig obetalda räkningar och hade ett gäng brev från Kronofogden och olika Inkassoföretag väntandes hemma efter en tid hemifrån. Plus "trevliga" orangea lappar från fogden som försökt få tag på mig. Fanns också ett brev från KFM där de hotade med polis, typ sista varningen...? Fixade knappt att läsa igenom texten och det känns som jag befinner mig i en bubbla. Skäms oerhört och det första jag gjorde var att skriva på alla delgivningar och skicka iväg dem (även om det är försent). Lyckades även få tag på pengar och samma kväll betalade jag alla skulder (kan hända att jag skickat iväg för mycket pengar till någon - alltihop genomfördes i ett zombieliknande chockartat tillstånd).
Nu till frågan; hur snabbt blir jag av med KFM nu? När kan jag lugnt vara hemma och inte sitta med bultande hjärta och ångest?
Vi snackar inte skulder på några STORA belopp, men bland annat Radiotjänst...
Inga uppläxningar nu - detta ska fanimej ALDRIG hända igen.
Nu till frågan; hur snabbt blir jag av med KFM nu? När kan jag lugnt vara hemma och inte sitta med bultande hjärta och ångest?
Vi snackar inte skulder på några STORA belopp, men bland annat Radiotjänst...
Inga uppläxningar nu - detta ska fanimej ALDRIG hända igen.
Du kanske inte skulle skickat in delgivningarna, men i det här läget spelar det nog ingen roll.
Om du har betalat alla skulder nu, så finns det ingen anledning till att KFM skulle "hemsöka" dig igen.
Det du kan göra för att vara helt säker på att slippa påhälsning, ( i det fall KFM är lite sena med bokföringen av dina inbetalningar) så bara ring dom. Säg som det är att du har betalat allt, och att du kan skicka kopior på kvitton om så behövs. Fast detta är ju bara för att lugna dig själv, det är egentligen inte nödvändigt. Har du betalat absolut allt så har ju KFM inget att hämta hos dig.
Ta det lugnt