Citat:
Ursprungligen postat av
rockei
Nej, det var inte så jag menade.
Jag har inte planerat detta. Det är så att jag jobbar deltid och försöker jobba så mycket jag kan. Får bara ut 15000 innan skatt och 2 räkningar har plussats på och är uppe i högt belopp. Den ena är fk och det andra CSN. Detta går direkt till KF och inget inkasso. Jag har redan försökt dela upp men det går ej.
Jag undrar hur det går till om man tjänar lite som jag. Om man inte får skuldsanering, kommer man kunna få vänta lite med att betala tills jag har mer lön eller hur funkar det?
Jag vet inte hur det går till idag men för något år sedan fick en bekant ett återkrav från FK, betydligt mer än hon kunde klara av att betala direkt. Då fyllde hon i något formulär på deras hemsida om återbetalning månadsvis, jag var inte med när hon gjorde det men på henne lät det som att det var smidigt. Men hon har sjukersättning från FK och det kanske är en annan sak då.
CSN kan man väl få anstånd med? Med så låg inkomst lär det inte vara många kronor du ska betala, dom går efter inkomst.
Skuldsanering får du inte bara för att du idag har ett deltidsjobb, då ska du kunna bevisa att du inte kommer kunna få någon bättre inkomst inom överskådlig tid. Det är en lång väg mot skuldsanering och då menar jag inte ansökan utan att komma till en plats i livet där skuldsanering är ett alternativ.