Citat:
Ursprungligen postat av
Gliderposoder
Har en liten skuld på 20k kvar att betala av hos kfm o nu vill de göra löneutmätning "fastän jag är uppsagd o inte har ett jobb för tillfället"
Pga corona har det varit allt annat än lätt att kontakta handläggaren som tagit över mitt ärende o det börjar göra mig grymt frustrerad när man inte kan få fatt i någon att prata med på myndigheten!
Blir bara runtslussad i olika växlar när jag försöker komma i kontakt med min handläggare....
Min fråga är, går det möjligen att göra en avbetalningsplan med dem på det resterande beloppet ala 4x5000kr eller 2x10.000?
Hade varit skönt att bli av med skiten men har ingen möjlighet att bara kasta in hela beloppet på en gång..
Tips mottages på vad man kan göra/rådfråga gällande betalningen!
O går det även att begära en annan handläggare som faktiskt bemödar sig till att svara?
Du kan inte upprätta en avbetalningsplan med kronofogden, bara med dom som du är skyldig pengar, dvs sökanden. Men oavsett detta kan du alltid, ALLTID, göra egna inbetalningar när du vill. Betalningsuppgifter finns på deras hemsida.
Och på kronofogden har man inte ”egna” handläggare, be bara att bli kopplad till någon på det kontor du tillhör.