Citat:
Ursprungligen postat av
Cabenstone
Just så, dom ser vad du har för fasta utgifter, kontra din lön och snor resterande. Har du en vanlig lön och inte allt för höga utgifter kommer det inte vara några problem. Nyckeln i det hela är att PRATA med dom. Det är inte så att dom vill dräpa dig. Tvärtom. Dom vill kunna hjälpa dig.
Jag ringde upp dem idag och pratade med dem, de kommer inte att göra någon utmätning på några fler tillgångar och var väldigt glada att jag ringde och ville betala skulden via lön.
Det löste sig i slutändan och Tack för de konstruktiva svaren till alla som försökt att hjälpa!
Till alla andra med negativa och ohjälpsamma kommentarer som undrar till varför jag ej betalade skulden innan jag handlade mina värdepapper och hur "smart" jag har varit med att skita i o betala skulden för nu kan jag inte ta lån eller hyra etc.
Jag nämnde i mitt inlägg att det var en
OVÄNTAD skuld en skuld som jag inte visste om och det är en CSN skuld som jag inte hade en aning om och som tillkom efter min examination på högskolan, när jag väl fick jobb på en annan ort så fortsatte mina CSN brev att skickas till min gamla adress för någon konstig anledning (ja jag gjorde adressändring) och på så sätt har jag hamnat hos KFM.
Nej jag skulle nog inte ha köpt aktier om jag visste om skullden och jag försöker inte heller att på något sätt att lura staten på deras pengar
Jag skrev inte med detta i mitt inlägg för att inlägget skulle bli för långt och onödigt och för det andra så angår det inte er.