2014-03-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satefan
hej igen, sitter på 10x 1mg Depoter funderar på att ta dem i en lösning och inta dem rektalt, är det någon fara för hjärtat eller dyligt pga den snabba utsöndingen i blodet
Det är mer fara för Levern!
Citera
2014-03-03, 12:15
Medlem
JAA och ikto ..sitter på b-hem och har tråkigt..
Citera
2014-03-03, 14:05
Medlem
Holmquists avatar
Fan vad längesen det börjar bli sedan jag käkade blå, eller benso överhuvudtaget. Tror det börjar bli närmare 8 månader sedan nu! Lika bra det då det var och varannan gång jag käkade dom spårade ut på något sätt, t.ex förlorade jag körkortet....

Brukade intala mig att om jag bara köper 3-4st så är det lugnt, men såklart far man utan att tveka och köper ett 100-pack till när dom är slut. Sen brukar det vara suddigt i några dagar samtidigt som det oftast görs idiotiska saker. Var en gång och knacka på en massa hus + lägenheter och frågade om jag kunde låna toaletten, hade då förhoppningar att jag skulle hitta mer benso där!

Nej... jag är svag för benso, kan inte alls hantera dem
Citera
2014-03-03, 15:58
Medlem
Börjar bli orolig att dom ska ta bort mina xanor, när jag börjar med concerta.
Citera
2014-03-03, 16:27
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Äter du det dagligen eller endast vid behov? Är det endast vid behov så borde det inte vara något problem, dagligen vet jag ej. Fast man kanske bara kan få xanor vid behov mot panikångest och inte något man äter varje dag?

En polare fick då behålla en lite tyngre benso som han tar vid behov när han började med concerta.
Jag själv som fick det utskrivet för lite mer än ett år sedan fick iaf behålla Imovane. Även om det nu inte är samma medicin så kanske du blev lite klokare!
Citera
2014-03-03, 16:30
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Äter du det dagligen eller endast vid behov? Är det endast vid behov så borde det inte vara något problem, dagligen vet jag ej. Fast man kanske bara kan få xanor vid behov mot panikångest och inte något man äter varje dag?

En polare fick då behålla en lite tyngre benso som han tar vid behov när han började med concerta.
Jag själv som fick det utskrivet för lite mer än ett år sedan fick iaf behålla Imovane. Även om det nu inte är samma medicin så kanske du blev lite klokare!
Jodå, man kan få Xanor varje dag, även om det inte är något att rekommendera ur beroendeperspektiv.
Citera
2014-03-03, 16:33
Medlem
Citat:

Käkar xanor varje dag 1,5mg om dagen. Har oxå imovane utskrivet 7,5mg då åker kanske den oxå. Får bara hoppas att jag får behålla lyrican blir så jävla dålig utan den.
Citera
2014-03-03, 16:53
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32

Tror jag inte dom gör. Vet många som får behålla sin benzo när dom börjar med CS medicinering. Så du behöver inte oroa dig.
Citera
2014-03-03, 16:56
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Jodå, man kan få Xanor varje dag, även om det inte är något att rekommendera ur beroendeperspektiv.
Okej.

Känns som sagt inte som det bästa benson att käka dagligen då den har så kort halveringstid, fast det finns väl ingen benso som även i låga doser lindrar ångest så bra som xanor. Är det depot tabletter man får då? Tänkte då man annars nästan måste dela upp dosen för att hålla nivån hyffsat jämn!
Citera
2014-03-03, 17:06
Medlem
who-s avatar
Citat:
Okej.

Känns som sagt inte som det bästa benson att käka dagligen då den har så kort halveringstid, fast det finns väl ingen benso som även i låga doser lindrar ångest så bra som xanor. Är det depot tabletter man får då? Tänkte då man annars nästan måste dela upp dosen för att hålla nivån hyffsat jämn!

Jag antar att det är depot man får då Blir lättare med det hela då om det gäller äta xanor dagligen.
Citera
2014-03-03, 17:09
Medlem
Gasentusiasts avatar
Citat:
Brukade intala mig att om jag bara köper 3-4st så är det lugnt, men såklart far man utan att tveka och köper ett 100-pack till när dom är slut. Sen brukar det vara suddigt i några dagar samtidigt som det oftast görs idiotiska saker. Var en gång och knacka på en massa hus + lägenheter och frågade om jag kunde låna toaletten, hade då förhoppningar att jag skulle hitta mer benso där!

Haha funkade planen? Eller fick du slut på urin?
Citera
2014-03-03, 17:14
Medlem
Fått tag i ett par xanor depot som gick ut 11/2013... är det farligt att ta dom nu?
Farligt att krossa om jag vill ha samma effekt som med vanligt xanor ibland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in