Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-29, 15:53
  #8209
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibringarn
Mr får jag fråga, om man nu som jag väljer att självmedicinera sig med Xanor depot 1 mg och upjohn55. Lägger mig på en låg dos och tar enbart i syfte att dämpa min svåra oro. Är det då enligt din och andra som läsers mening värt att må bra, skaffa gott jobb m.m som hör till mitt mål, i ett par år för att sedan söka sig till en läkare som hjälper en att trappa ner.

Ifall nu AT på flera år följer undrar jag lite hur denna kmr kännas? Trots den hjälp jag förväntar mig ifrån vården så förstår jag hur jobbigt det lär bli. Men går det uthärda? I utbyte liksom mot allt gott man haft, kanske senare efter en nedtrappning igen lägga sig där å flyta ett par år..
står här och överväger nu
Bensodiazepiner är ju bland det svåraste beroendet att bli av med. Abstinensbesvären kan vara flera år långa, och just därför är det ganska svårt att sluta med... Men det beror ju också på om du har anlag för att utveckla ett missbruksbeteende. Det där är det nog bäst att du själv tar beslut om. Jag står själv på 3mg Depot på morgonen, och det hjälper bra mot mina besvär. Jag måste verkligen ha den medicinen för att kunna funka någorlunda normalt överhuvudtaget, och bli som en människa. Men, jag kan tillägga att jag aldrig går upp i dos på Alprazolam, sålänge jag står på samma dos så får jag samma effekt hela tiden, och det är extremt ovanligt på Alprazolam, som annars är en av de mest vanebildande av alla benso. Dvs du kräver en högre och högre dos hela tiden för att få samma effekt.

Pallar inte gå in på just mina personliga anledningar till varför jag får detta utskrivet, men nu har du i alla fall fått lite information. Jag har ätit Xanor och andra Bensodiazepiner sedan 1999, så jag har väl viss erfarenhet av denna typ av mediciner...
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-10-29 kl. 16:00.
Citera
2012-10-29, 16:06
  #8210
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Bensodiazepiner är ju bland det svåraste beroendet att bli av med. Abstinensbesvären kan vara flera år långa, och just därför är det ganska svårt att sluta med... Men det beror ju också på om du har anlag för att utveckla ett missbruksbeteende. Det där är det nog bäst att du själv tar beslut om. Jag står själv på 3mg Depot på morgonen, och det hjälper bra mot mina besvär. Jag måste verkligen ha den medicinen för att kunna funka någorlunda normalt överhuvudtaget, och bli som en människa. Men, jag kan tillägga att jag aldrig går upp i dos på Alprazolam, sålänge jag står på samma dos så får jag samma effekt hela tiden, och det är extremt ovanligt på Alprazolam, som annars är en av de mest vanebildande av alla benso. Dvs du kräver en högre och högre dos hela tiden för att få samma effekt.

Pallar inte gå in på just mina personliga anledningar till varför jag får detta utskrivet, men nu har du i alla fall fått lite information. Jag har ätit Xanor och andra Bensodiazepiner sedan 1999, så jag har väl viss erfarenhet av denna typ av mediciner...
Har du haft slut någon gång? trots dina doseringar lär du ju ha en avtändning som heter duga
Citera
2012-11-01, 15:16
  #8211
Medlem
Bibringarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Bensodiazepiner är ju bland det svåraste beroendet att bli av med. Abstinensbesvären kan vara flera år långa, och just därför är det ganska svårt att sluta med... Men det beror ju också på om du har anlag för att utveckla ett missbruksbeteende. Det där är det nog bäst att du själv tar beslut om. Jag står själv på 3mg Depot på morgonen, och det hjälper bra mot mina besvär. Jag måste verkligen ha den medicinen för att kunna funka någorlunda normalt överhuvudtaget, och bli som en människa. Men, jag kan tillägga att jag aldrig går upp i dos på Alprazolam, sålänge jag står på samma dos så får jag samma effekt hela tiden, och det är extremt ovanligt på Alprazolam, som annars är en av de mest vanebildande av alla benso. Dvs du kräver en högre och högre dos hela tiden för att få samma effekt.

Pallar inte gå in på just mina personliga anledningar till varför jag får detta utskrivet, men nu har du i alla fall fått lite information. Jag har ätit Xanor och andra Bensodiazepiner sedan 1999, så jag har väl viss erfarenhet av denna typ av mediciner...

Okey tackar. Du är nu min formelle apotekare
Citera
2012-11-01, 15:18
  #8212
Medlem
Bibringarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Har du haft slut någon gång? trots dina doseringar lär du ju ha en avtändning som heter duga

Jag skulle inte säga att det vore otippat om jag sade att "han" försöker ha ett förråd?
men men en rad är väl inte så mycket. hatar förövrigt att tala om andra.
Citera
2012-11-01, 16:13
  #8213
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibringarn
Jag skulle inte säga att det vore otippat om jag sade att "han" försöker ha ett förråd?
men men en rad är väl inte så mycket. hatar förövrigt att tala om andra.
Han hade ju det utskrivet sedan 1999 så, men jag kan ibland tycka lite synd om vanliga svenssons som har utskrivet benso lång period sen går deras läkare i pension och nästa nya mainstream läkare drar in allt direkt. den personen har ju ingen som helst livlina som mailkranar osv att förlita sig på då.

På tal om ingeting, någon som sett killen på youtube som går CT på iktorivil sedan 25 år? ouch!
Citera
2012-11-01, 16:58
  #8214
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Bensodiazepiner är ju bland det svåraste beroendet att bli av med. Abstinensbesvären kan vara flera år långa, och just därför är det ganska svårt att sluta med... Men det beror ju också på om du har anlag för att utveckla ett missbruksbeteende. Det där är det nog bäst att du själv tar beslut om. Jag står själv på 3mg Depot på morgonen, och det hjälper bra mot mina besvär. Jag måste verkligen ha den medicinen för att kunna funka någorlunda normalt överhuvudtaget, och bli som en människa. Men, jag kan tillägga att jag aldrig går upp i dos på Alprazolam, sålänge jag står på samma dos så får jag samma effekt hela tiden, och det är extremt ovanligt på Alprazolam, som annars är en av de mest vanebildande av alla benso. Dvs du kräver en högre och högre dos hela tiden för att få samma effekt.

Pallar inte gå in på just mina personliga anledningar till varför jag får detta utskrivet, men nu har du i alla fall fått lite information. Jag har ätit Xanor och andra Bensodiazepiner sedan 1999, så jag har väl viss erfarenhet av denna typ av mediciner...

kul att höra att du sköter det så bra, annars är det ju alltid en eskalerande process som leder till kollaps, iofs får jag bara rus tlsms med tung opiat
Citera
2012-11-01, 18:00
  #8215
Medlem
Bibringarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Han hade ju det utskrivet sedan 1999 så, men jag kan ibland tycka lite synd om vanliga svenssons som har utskrivet benso lång period sen går deras läkare i pension och nästa nya mainstream läkare drar in allt direkt. den personen har ju ingen som helst livlina som mailkranar osv att förlita sig på då.

På tal om ingeting, någon som sett killen på youtube som går CT på iktorivil sedan 25 år? ouch!

Jag exakt, som han sa, utskrivet sedan 1999. Låt oss då säga att han har blivit tilldelad en ny läkare, den läkaren ser Alprazolam_0fd00m rätt i vit ögat och pötsligt säger stopp! / STOP!?
2 Saker sker som föld till det här tror jag:Hon kommer i framtiden få problem med att se folk ögon och dessutom är säkert lågbetlad igen, för jobbet kan dom ta!

kort tag är det förenat med livsfara att sluta tvärt efter lite längre tid

PS läste om ditt inlägg och tolka om det lite, Men jag tror att du som "missbrukat" det, utan att haft det på recept givetvis är berättigad till en så kallade nedtrappnings period med piller. livline vet ja inte.. men nått finns alltid!
__________________
Senast redigerad av Bibringarn 2012-11-01 kl. 18:08.
Citera
2012-11-01, 18:05
  #8216
Medlem
Bibringarns avatar
Förövrigt har jag haft en fantastiskt behaglig dag ifall ngon delar lite glädje här.
Xanor är tåget jag aldrig klev framför Jag menar disken? den sköööter jaa serru.
Citera
2012-11-01, 20:27
  #8217
Medlem
Energidrickas avatar
Kan man ta Ksalol i röven?
Citera
2012-11-02, 09:57
  #8218
Medlem
Energidrickas avatar
'Funkar det ta Ksalol och Lyrica i rumpan? är ett enkelt ja och nej svar.
Citera
2012-11-02, 17:27
  #8219
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bilen
vaket.tk....

Deras alpra håller ju kvalité. Tyckte nästan att de var bättre än de Svenska.

Någon annan som provat amerikanska alplax innan och vad tyckten i om dom?
Citera
2012-11-04, 09:48
  #8220
Medlem
Indos avatar
Går på testo e kur och har dessutom en riktigt risig sub at
Petade nyss en codeina och en xanor depot 1 mg (tuggade xanoren) första gången jag tar xanor,KOMMER DET HJÄLPA MOT SUB ATN?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback