2012-05-09, 02:13
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analhuvud
Hur krossar jag xanor lättast? Har ingen såndär krossare man köper på apoteket.
Köp en mortel, borde vara standard i varje pillertrillares hem

Nu har jag inte käkat spec mycket xanor, men det är lite av en besvikelse, känner mer av 10mg imovane än 1mg xanor. Bättre eller samma ångestlindring.

På dagarna får man äta Lyrica och/eller tramadol, den korta halveringstiden på xanor gör att det känns dumt att äta den för att lindra ångest.

Kännns som att Xanor bara duger vid tillfällen som vid panikattacker eller vid kraftig oregelbunden ångest.
Citera
2012-05-09, 09:13
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analhuvud
Hur krossar jag xanor lättast? Har ingen såndär krossare man köper på apoteket.

Brukar inte vara spydig men är du efterbliven ? Det är ju ingen raketforskning direkt, hur svårt kan det vara att komma på att krossa en tablett utan att spilla bort något.
Citera
2012-05-09, 12:30
Medlem
Xalterads avatar
Slängde i mig 5 ksalol 1mg + 2st bromazepam 6mg ovanpå suben, blir en bra dag det här =D
Citera
2012-05-09, 12:41
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Brukar inte vara spydig men är du efterbliven ? Det är ju ingen raketforskning direkt, hur svårt kan det vara att komma på att krossa en tablett utan att spilla bort något.
Nej det är långt ifrån raketforskning och jag tror att alla som har ett hem äger 2st skedar
Citera
2012-05-09, 23:15
Medlem
Måste säga att Iktorivilen (2mg roche) blivit en positiv uppstickare för mig. Xanor ju alltid Xanor, inget snack om den saken....

Men skulle jag göra en topp 3 lista på benzo så skulle den för min del se ut så här:
1. Xanor (1-2 mg)
2. Iktorivil (2mg roche)
3. Etizolam (nu får jag väl påhopp av halva FB för att jag lägger den som nr3. Men min benzotolerans är inte speciellt hög och måste säga att etizolam 2mg fäster på riktigt bra på en som har mindre benzotolerans).

Fridens liljor/ Rizzo
Citera
2012-05-10, 08:35
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rizzo7
Måste säga att Iktorivilen (2mg roche) blivit en positiv uppstickare för mig. Xanor ju alltid Xanor, inget snack om den saken....

Men skulle jag göra en topp 3 lista på benzo så skulle den för min del se ut så här:
1. Xanor (1-2 mg)
2. Iktorivil (2mg roche)
3. Etizolam (nu får jag väl påhopp av halva FB för att jag lägger den som nr3. Men min benzotolerans är inte speciellt hög och måste säga att etizolam 2mg fäster på riktigt bra på en som har mindre benzotolerans).

Fridens liljor/ Rizzo
Nej nej etizolam (etilaam i blister) är ju bra piller.. biter riktigt bra mot ångest, jämför dom ofta med xanor just, skulle gissa på 0.5mg alpra är som 1mg etizolam.. men som sagt tolerans, tolerans, tolerans och det går snabbt. nu använder jag bara etizolam ca 4 mg emot sömnen.

och X kickar rövne ur klonazepam i panik ångestdämpande, men vill man bli skön i kroppen och bara har daglig subtil ångest så säger jag att iktorivil är ett måste.
Citera
2012-05-10, 18:23
Medlem
Himmler!s avatar
Fick ett hundrapack Xanax 0,5mg alltså inte Xanor häromdagen. Oöppnat paket med bipacksedel och allt skriven på engelska. Exakt samma som Xanor men ändå lite roligt med lite variation. Och jag måste säga att jag verkligen har försökt att bli "mysig" på dessa tabletter. Är van vid alprazolam, fick Xanor utskrivet dagligen i ett par år. Men jag måste än en gång konstatera att de suger i russyfte.

De är dunder som medicin vid svår ångest, men som berusningsmedel, nej tack.

Tacka vet jag Imovane. Har haft det mesta utskrivet och har tagit det mesta och bästa i bensoväg, men Imovane är fortfarande favoriten.
Senast redigerad av Himmler! 2012-05-10 kl. 18:25.
Citera
2012-05-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Nej nej etizolam (etilaam i blister) är ju bra piller.. biter riktigt bra mot ångest, jämför dom ofta med xanor just, skulle gissa på 0.5mg alpra är som 1mg etizolam.. men som sagt tolerans, tolerans, tolerans och det går snabbt. nu använder jag bara etizolam ca 4 mg emot sömnen.

och X kickar rövne ur klonazepam i panik ångestdämpande, men vill man bli skön i kroppen och bara har daglig subtil ångest så säger jag att iktorivil är ett måste.

Är på helt samma linje som du "UVF". Vi har ju haft lite PM kontakt tidigare gällande benzo och det verkar som att du och jag har samma rangordning när det kommer till benzo . Måste erkänna att det känns tryggt att se dig på forumet, vet att du hade ett "superduperrejs" ett tag. Var lite orolig att det blev för mycket (även för "UVF"). Men du verkar ju vara "live and kickin" så.

På återseende, ser fram emot fler diskussioner med en person som har liknande "fritidsintresse" som en själv

Fridens/ Rizzo
Citera
2012-05-12, 12:57
Medlem
Havremopedens avatar
Jag behöver lite hjälp ang. xanor

Jag har fått 4 ST xanor, dock tror jag det är ksalols xanor då dom är runda, ovala och det står ingenting på dem, förutom att dom nyanserar färgen blå.

Jag vill få bort min ångest och oro och må lite mysigt som man slipper all ångest, hur mycket skulle vara bra att börja på?

Ska jag tugga en eller lägga under tungan? vad är bäst? och hur mycket skall jag ta 0.5? 1mg? 2mg?

Det är nog ksalols 1mg xanor.
Citera
2012-05-12, 13:08
Medlem
Xalterads avatar
Vill du flumma eller ta bort ångesten, beroende på hur stark ångest du har skulle jag börja med en halv 0.5mg, vänta en timme ta lika mycket till om det inte blir bättre och upprepa tills önskad effekt, dock max 2mg.
Vill du flumma kan du ta alla på en gång oh köpa dig några öl, men drick LÅNGSAMT och känn efter vid jämna mellanrum, du kommer bli aldeles kallas rätt snabbt om du är ovan.
Det går lika bra att svälja dem som något annat, tar lite längre tid än under tungan men du slipper den vidriga smaken.

Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag behöver lite hjälp ang. xanor

Jag har fått 4 ST xanor, dock tror jag det är ksalols xanor då dom är runda, ovala och det står ingenting på dem, förutom att dom nyanserar färgen blå.

Jag vill få bort min ångest och oro och må lite mysigt som man slipper all ångest, hur mycket skulle vara bra att börja på?

Ska jag tugga en eller lägga under tungan? vad är bäst? och hur mycket skall jag ta 0.5? 1mg? 2mg?

Det är nog ksalols 1mg xanor.
Citera
2012-05-12, 15:08
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Vill du flumma eller ta bort ångesten, beroende på hur stark ångest du har skulle jag börja med en halv 0.5mg, vänta en timme ta lika mycket till om det inte blir bättre och upprepa tills önskad effekt, dock max 2mg.
Vill du flumma kan du ta alla på en gång oh köpa dig några öl, men drick LÅNGSAMT och känn efter vid jämna mellanrum, du kommer bli aldeles kallas rätt snabbt om du är ovan.
Det går lika bra att svälja dem som något annat, tar lite längre tid än under tungan men du slipper den vidriga smaken.

började med 1mg under tungan och det smakade fiskfitta, och smaken vägrade ju gå bort i typ 20 minuter från munnen, känns som jag rapar skitsmak fortfaradne haha.

Men det har väl gått ungefär snart 1 timme, men känner bara av lite, avslappnad och lite oro har gått bort.. kanske borde ploppa 1mg till men svälja denna gång?

Hur lång tid på ett ungefär börjar de kicka in när man sväljer en?
Citera
2012-05-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Hur lång tid på ett ungefär börjar de kicka in när man sväljer en?

10-30 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in