2011-06-09, 00:16
Medlem
gufbls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malr
Det ska jag definitivt göra. Kommer med rapport strax...

OT: Injicerade för övrigt för första gången i mitt liv nyss. Bara vatten visserligen men jag ville bara se så jag gjorde rätt. Jag fick svar och det gick bra i alla fall, även om det gör lite ont på armen nu. Men det antar jag är normalt?

Helt normalt, får man fråga vilken dos du tar samt om du har någon tolerans?
Senast redigerad av gufbl 2011-06-09 kl. 00:23.
Citera
2011-06-09, 00:24
Medlem
jimpss avatar
Citat:
OT: Injicerade för övrigt för första gången i mitt liv nyss. Bara vatten visserligen men jag ville bara se så jag gjorde rätt. Jag fick svar och det gick bra i alla fall, även om det gör lite ont på armen nu. Men det antar jag är normalt?

Det ska normalt sett inte göra ont i armen, det tyder på att du antagligen hamnat mellan kärlvävnaden och skjutit in lösningen mellan vävnaden och i kärlet. Hoppas det var det sterilt vatten du sköt, annars kan du med otur förvänta dig en infektion.

Venen du sköt i, har den dragit sig undan på något sätt? Är du röd eller har du någon form av bula?
Citera
2011-06-09, 00:46
Medlem
Malrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Venen du sköt i, har den dragit sig undan på något sätt? Är du röd eller har du någon form av bula?
Det blödde lite efter jag drog ut den och det vart en liten knöl där. Men den har dragit sig tillbaka mer och mer. Nu syns det knappt mer.
Citat:
Ursprungligen postat av gufbl
Helt normalt, får man fråga vilken dos du tar samt om du har någon tolerans?
Gött. Just nu har jag ingen tolerans att tala om, innan dess har det varit ett relativt långt uppehåll. Jag har käkat runt 6mg xanor om dagen i tre dagar nu. Tog för övrigt 2mg Xanor rektalt nyss och har lite svårt att avgöra om det är mer effektivt än oralt. Tror jag i alla fall kör oralt i fortsättning just av den anledningen att det är drygt att trycka upp saker i röven.
Citera
2011-06-09, 01:11
Medlem
gufbls avatar
Citat:
Det blödde lite efter jag drog ut den och det vart en liten knöl där. Men den har dragit sig tillbaka mer och mer. Nu syns det knappt mer.

Gött. Just nu har jag ingen tolerans att tala om, innan dess har det varit ett relativt långt uppehåll. Jag har käkat runt 6mg xanor om dagen i tre dagar nu. Tog för övrigt 2mg Xanor rektalt nyss och har lite svårt att avgöra om det är mer effektivt än oralt. Tror jag i alla fall kör oralt i fortsättning just av den anledningen att det är drygt att trycka upp saker i röven.

Du har PM.
Citera
2011-06-15, 19:26
Medlem
Bajskatts avatar
Är alprazolam kramplösande ?

Ruggiga kramper för tillfället, har fått stesolid 2 mg utskrivna mot det men de funkade inget vidare, dessutom är dom slut nu.

Har några alpra hemma och funderar på om det är värt att ta en.
Citera
2011-06-15, 19:44
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt

Ruggiga kramper för tillfället, har fått stesolid 2 mg utskrivna mot det men de funkade inget vidare, dessutom är dom slut nu.

Den är inte kramplösande enligt farmakolin. Däremot så känner man definivt en viss sedering även i kroppen även om den inte är stor. Tycker definitivt du ska prova, bensodiazepiner är uppbyggda av komplicerade molekyler och funkar olika från person till person!
Citera
2011-06-15, 19:47
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt

Nej alprazolam är inte särskilt muskelrelaxerande.
Fungerar inte dina Stesolid mot kramper så gör inte dina Xanor det.
Citera
2011-06-16, 02:10
Medlem
EleanorRigbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Nej alprazolam är inte särskilt muskelrelaxerande.
Fungerar inte dina Stesolid mot kramper så gör inte dina Xanor det.

Det är fel, ta Stesolid mot kramp, tar 15 min, så mår du bättre!
Citera
2011-06-16, 08:10
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EleanorRigby
Det är fel, ta Stesolid mot kramp, tar 15 min, så mår du bättre!

Vad är fel?
Citera
2011-06-16, 08:46
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Vad är fel?

Stesolid är mer muskelavslappnande än Xanor.
Citera
2011-06-16, 09:43
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM
Stesolid är mer muskelavslappnande än Xanor.

Det är jag mycket väl medveten om. Jag har inte påstått något annat. Vad jag skrev var att om inte Stesoliden hjälper med sin muskelrelaxerande effekt så hjälper inte Xanor heller pga att Xanor inte alls är lika muskelavslappnande som Stesolid. Nu är jag övertydlig...
Citera
2011-06-22, 20:12
Medlem
dumtekteks avatar
fick idag 4mg xanor per dag bye bye ångest hello life
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in