Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Frank
Var har du sett dessa analyser?
Jag har aldrig fått verkningslösa ksalol.
Finns det analyser som visar att styrkan varierar?
Galenikas var i stort sätt den säkraste teston man kunde få tag på under väldigt många år.
Känns så himla konstigt om dom helt plötsligt inte kan dosera sina tabletter korrekt.
Det är ju inga snorungar som köper pulver från Kina och pressar med en tabpress dom beställt på wish utan det är ju faktiskt ett läkemedels företag.
Men sen skjuter ju toleransen iväg fort som fan så man upplever dom ju som feldoserade snart nog.
Jag har sålt stesolid som jag själv hämtat ut från apotek och fått dom kallade för "fejk"
Finns det analyser på ksalol som man kan få ta del av?
Har bara sett flera analyser på Rezolam som visade ett jämnt värde på 0.8mg nyligen.
Ksalol har analyserats tidigare med väldigt varierande styrka och ibland tom substans,. Flualprazolam, bromazolam etc var vanligt för några år sedan om du kollar bakåt i tråden.
Ang varierande styrka på ksalol: Galenika försökte ju få in ksalol som generiskt alternativ till xanor på svenska apotek för några år sen men n fick nobben av läkemedelsverket pga just väldigt varierande styrka. Innehöll alltså inte 1mg alprazolam.
Så även om dom skulle vara "äkta" från fabriken så håller dom ej dosering korrekt.
Men nu är det ju så att väldigt mycket av ksalol som säljs är hemmapressar, Galenika kan inte ha så mycket läckage som postaren under mig skrev, galenika är ett legitimt läkemedelsföretag och att all Sveriges samt resten av Europas (finns mkt i UK Bla) ksalol skulle komma ut bakvägen förstår du väl själv är omöjligt. Miljontals piller alltså varje månad, myndigheter skulle stänga ner fabriken direkt.
Jag har sett hemmapressade ksalol som var ganska uppenbart fulpressade i karta, har också käkat dom mkt o att dom varierar mkt i styrka är uppenbart för vem som helst som provat olika batcher. Bara läs några sidor i tråden så säger dom flesta samma sak.