2022-10-05, 13:48
Avslutad
OCD, jobbiga tankar, ångest allt bara försvinner. Kombinerat med andra droger iofs men det är förhoppningsvis alpra. Som att torka svetten från pannan, lugn och cool. Känner inget förutom att jag mår bra känner inget inga jobbiga känslor osv.

Bara blandningarna och abstinensen man får av just att dricka o käka benz e inte rolig, blandar man lite heroin på det så är man död om man har otur. Kanske inte i början men helt plötsligt så kommer det hända hela tiden om det är opiater. Mirakeldrog på ett sätt men även en djävul med abstinensen speciellt om man kombinerar andra gaba droger tex alkhol. Ta det jag skriver med din egen uppfattning.

Waste
Citera
2022-10-05, 23:30
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det kanske är jag som är okunnig/överdrivet försiktig men även vid 1 mg Xanor depot om dagen i flera år kan det väl inte bara vara att sluta utan problem? Det är ändå en starkt beroendeframkallande substans och hjärnan bör ju vara rätt van vid dess effekter efter ett helt vuxet liv... mr.demon verkar ju också uppleva viss abstinens när han trappar ner lite?

Japp. Men det går än så länge bra. Tar en 0.5 depot vid lunch. Sen en halv vid 9 tiden. Äter också 15 mg Zoplicon varje natt. Och springer 15 km nästan varje dag. Ska bli kul om jag blir fri från Zoplicon också. Om jag springer snabbare. Har ätit det hela vuxna livet, så kommer ej ihåg hur det var innan. Zopliconen är jag mest rädd för att trappa ur. Vete fan hur jag ska bli trött. Tycker inte jag gör nåt annat än löptränar. Och jag blir aldrig trött på kvällen. Knappt så 15 mg Zoplicon funkar längre. Funderar på att börja med 1.5 en månad för att sen går ner till en. Och sen förhoppningsvis kunna sluta helt, och bara ta den vid enorma behov.

Visst kommer det ökad ångest ibland. Och visst har det snurrat till i skallen och känt mig hel svag i benen. Men det är väl inget mot vad dom som missbrukar skiten känner.

EDIT: Lycka till med avgiftningen.

Citat:
Prata med din läkare i stället för att experimentera själv om du vill sluta, skulle jag rekommendera. För jag antar att du har det utskrivet.

Har det utskrivet. Dom ringde för första gången från psyk på en 10 år sedan för ett möte, där de sa åt mig att jag var tvungen att sluta. Jag vägrade. Det är därför jag trappar ner på egen hand. För för eller senare kommer dom ändå att tvinga mig, hur mycket jag än sätter mig på tvären. Då är jag mer förberedd. Jag inbillar mig det i alla fall.
Senast redigerad av mr.demon 2022-10-05 kl. 23:38.
Citera
2022-10-06, 04:01
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Japp. Men det går än så länge bra. Tar en 0.5 depot vid lunch. Sen en halv vid 9 tiden. Äter också 15 mg Zoplicon varje natt. Och springer 15 km nästan varje dag. Ska bli kul om jag blir fri från Zoplicon också. Om jag springer snabbare. Har ätit det hela vuxna livet, så kommer ej ihåg hur det var innan. Zopliconen är jag mest rädd för att trappa ur. Vete fan hur jag ska bli trött. Tycker inte jag gör nåt annat än löptränar. Och jag blir aldrig trött på kvällen. Knappt så 15 mg Zoplicon funkar längre. Funderar på att börja med 1.5 en månad för att sen går ner till en. Och sen förhoppningsvis kunna sluta helt, och bara ta den vid enorma behov.

Visst kommer det ökad ångest ibland. Och visst har det snurrat till i skallen och känt mig hel svag i benen. Men det är väl inget mot vad dom som missbrukar skiten känner.

EDIT: Lycka till med avgiftningen.

Har det utskrivet. Dom ringde för första gången från psyk på en 10 år sedan för ett möte, där de sa åt mig att jag var tvungen att sluta. Jag vägrade. Det är därför jag trappar ner på egen hand. För för eller senare kommer dom ändå att tvinga mig, hur mycket jag än sätter mig på tvären. Då är jag mer förberedd. Jag inbillar mig det i alla fall.

Skönt att höra att du ändå känner att du har alpran under kontroll, men tragiskt att man ska vara tvungen att förbereda sig på att en medicin man stått på så länge, på låga doser och skött klanderfritt (som det onekligen verkar som att du gjort) när som helst kan dras in... det finns ju ingen rim och reson bakom hemskheterna, man letar bara syndabockar i FASS för att sedan stolt kunna lyfta på hakan och peka på att här, här gjorde vi minsann en insats för samhället!

Strongt av dig ändå att ge dig på nedtrappningen själv, och det kan ju absolut finnas en stor fördel i detta förfarande om man besitter disciplinen; man tar det i den takt man känner passar den egna kroppen och hjärnan och tvingas inte förlita sig på ett schema från en läkare, och ja, i situationer som din är ju inte förtroendet på topp gentemot dem, för att uttrycka det milt...

Det finns alltid någon som har det värre! Det betyder inte att ditt lidande är mindre värt. Behöver du gnälla av dig någon gång eller bara snacka, släng iväg ett PM vet jag.

Man får tacka för lyckönskningen och jag vill ge en till dig också! Kämpa på!

Själv har jag käkat mina sista 2 mg tidigare i kväll i form av krossade Xanor-depoter. Det kan vara jag som inbillar mig, men trots att effekten kommer bara en aning långsammare än hos snabbverkande tycker jag att de sitter i mycket, mycket längre. Ingen stark effekt men abstinensen inträder inte lika snabbt. Räknar med att det börjar bli lite kallsvettigt någon gång i morgon eftermiddag... jag får som tur är hem kratom som förhoppningsvis i alla fall kan hjälpa något mot det psykiska lidandet under morgondagen också (slarvar ni med leveransen, Postnord, då jävlar...).

Någon som har erfarenhet av kratom vid benso-abstinens?
Citera
2022-10-06, 04:32
Medlem
Favoritskaparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Aldrig förstått mig på folk som har benzo som favoritdrog. För mig är benzo snarare typ medicin som är bra mot ångest tex efter man tagit tjack och så är det bra om man har svårt att sova. Visst kan det va fint att kombinera benzo med typ opiater men att knarka på enbart benzo fattar jag inte. Man får noll välmående! Trodde det va hela poängen med att knarka, att må bra.

Någon benzotorsk som kan förklara?

Jag tror du nämner svaret.
Enligt min uppfattning är de flesta missbrukare jag stött på i i livet, i grunden väldigt känsliga personer. Mycket skam, skuld och svårigheter med just känslor. Alla känslor.

Hur kommer det sig då att så många missbrukar ångestdämpande?
Jo för att de har en ångestproblematik som de kanske inte ens vet om.

Så varför blir människor beroende av substanser som påverkar hjärnan ungefär likadant som alkohol?
Alkohol är benso på flaska. Benso är alkohol i pillerform.

Ha de fint! Godnatt
Citera
2022-10-07, 16:43
Avslutad
Vad fan är det i dessa nya lösvikts ksalolen? Dom fungerar bra, sitter i till dagen efter men är ren på urinproven. Något fishy e de, klagar dock inte utöver att pillrena e beska satan.
Citera
2022-10-07, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritskaparen
Jag tror du nämner svaret.
Enligt min uppfattning är de flesta missbrukare jag stött på i i livet, i grunden väldigt känsliga personer. Mycket skam, skuld och svårigheter med just känslor. Alla känslor.

Hur kommer det sig då att så många missbrukar ångestdämpande?
Jo för att de har en ångestproblematik som de kanske inte ens vet om.

Så varför blir människor beroende av substanser som påverkar hjärnan ungefär likadant som alkohol?

Ha de fint! Godnatt

Instämmer det du skriver på ett ungefär. Man får inte samma eufori som på alkohol, men blandningen e ju guld. satan.

Edit: Blanda alkohol och benzo är gott. Utan alkoholen får man ingen eufori, bara ångest fri, chill o mår bra. Dricker man måttligt på det mår man riktigt fint.
Senast redigerad av ruttenfimp 2022-10-07 kl. 16:47.
Citera
2022-10-07, 17:42
Bannlyst
Citat:
Någon som har erfarenhet av kratom vid benso-abstinens?
Jag körde kratom nu senast efter 4 olika benso, 45 tabletter totalt. Så ingen mördande abstinens, men kratomen funkade ganska bra i några dagar. Sen hjälpte det inte så bra. Molande ångest i magen försvann och man hade lite mer positiva tankar. Men lätt hänt att man doserar hela tiden och istället får biverkningar som illamående och huvudvärk.
Värt att prova.
Citera
2022-10-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritskaparen
...

Ha de fint! Godnatt
Ja, de är väldigt lika i hur de fungerar så klart. Jag personligen tappar dock kontrollen på alkohol men kan ta benso vid behov - dock, tar jag alkohol vid behov vill jag bara ha mer och mer.

Det finns säkert de som är tvärtom också.
Citera
2022-10-08, 21:15
Medlem
Favoritskaparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Ja, de är väldigt lika i hur de fungerar så klart. Jag personligen tappar dock kontrollen på alkohol men kan ta benso vid behov - dock, tar jag alkohol vid behov vill jag bara ha mer och mer.

Det finns säkert de som är tvärtom också.

Jag håller med dig. Jag gillar inte känslan av att vara full, men jag är tacksam för benso då jag lider av ptsd, panikångest osv!
Det gör att jag kan leva som vanligt de dagar jag annars inte skulle gjort det..
Citera
2022-10-09, 09:38
Medlem
Lintottan08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Xanor gjorde att jag missade så många år av mitt liv sug på det pillret 21år!!

I dag är jag gammal trött fet och 58år ingen inom sjukvården hjälpte mig att dra i handbromsen
TRE kryss tvåor om dagen.

Jag äter 4mg Xanor depot om dagen och får det utskrivet av läkare. Är inte i coma, du tålde nog dom inte. Varför 21år?
Citera
2022-10-09, 11:14
Medlem
Har haft Xanor utskriven förut. Jag undrar om man har haft det utskriven tidigare om det är lätt att få det utskriven igen?
Citera
2022-10-09, 16:42
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetotalend
Jag körde kratom nu senast efter 4 olika benso, 45 tabletter totalt. Så ingen mördande abstinens, men kratomen funkade ganska bra i några dagar. Sen hjälpte det inte så bra. Molande ångest i magen försvann och man hade lite mer positiva tankar. Men lätt hänt att man doserar hela tiden och istället får biverkningar som illamående och huvudvärk.
Värt att prova.

Hade två dagar utan. Blev ju inte frisk fysiskt förstås, men psykiskt var det klart uthärdligt med kratom I systemet... bra grejer, i alla fall nu i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in