Citat:
Ursprungligen postat av
mr.demon
Japp. Men det går än så länge bra. Tar en 0.5 depot vid lunch. Sen en halv vid 9 tiden. Äter också 15 mg Zoplicon varje natt. Och springer 15 km nästan varje dag. Ska bli kul om jag blir fri från Zoplicon också. Om jag springer snabbare. Har ätit det hela vuxna livet, så kommer ej ihåg hur det var innan. Zopliconen är jag mest rädd för att trappa ur. Vete fan hur jag ska bli trött. Tycker inte jag gör nåt annat än löptränar. Och jag blir aldrig trött på kvällen. Knappt så 15 mg Zoplicon funkar längre. Funderar på att börja med 1.5 en månad för att sen går ner till en. Och sen förhoppningsvis kunna sluta helt, och bara ta den vid enorma behov.
Visst kommer det ökad ångest ibland. Och visst har det snurrat till i skallen och känt mig hel svag i benen. Men det är väl inget mot vad dom som missbrukar skiten känner.
EDIT: Lycka till med avgiftningen.
Har det utskrivet. Dom ringde för första gången från psyk på en 10 år sedan för ett möte, där de sa åt mig att jag var tvungen att sluta. Jag vägrade. Det är därför jag trappar ner på egen hand. För för eller senare kommer dom ändå att tvinga mig, hur mycket jag än sätter mig på tvären. Då är jag mer förberedd. Jag inbillar mig det i alla fall.
Skönt att höra att du ändå känner att du har alpran under kontroll, men tragiskt att man ska vara tvungen att förbereda sig på att en medicin man stått på så länge, på låga doser och skött klanderfritt (som det onekligen verkar som att du gjort) när som helst kan dras in... det finns ju ingen rim och reson bakom hemskheterna, man letar bara syndabockar i FASS för att sedan stolt kunna lyfta på hakan och peka på att här, här gjorde vi minsann en insats för samhället!
Strongt av dig ändå att ge dig på nedtrappningen själv, och det kan ju absolut finnas en stor fördel i detta förfarande om man besitter disciplinen; man tar det i den takt man känner passar den egna kroppen och hjärnan och tvingas inte förlita sig på ett schema från en läkare, och ja, i situationer som din är ju inte förtroendet på topp gentemot dem, för att uttrycka det milt...
Det finns alltid någon som har det värre! Det betyder inte att ditt lidande är mindre värt. Behöver du gnälla av dig någon gång eller bara snacka, släng iväg ett PM vet jag.
Man får tacka för lyckönskningen och jag vill ge en till dig också!

Kämpa på!
Själv har jag käkat mina sista 2 mg tidigare i kväll i form av krossade Xanor-depoter. Det kan vara jag som inbillar mig, men trots att effekten kommer bara en aning långsammare än hos snabbverkande tycker jag att de sitter i mycket, mycket längre. Ingen stark effekt men abstinensen inträder inte lika snabbt. Räknar med att det börjar bli lite kallsvettigt någon gång i morgon eftermiddag... jag får som tur är hem kratom som förhoppningsvis i alla fall kan hjälpa något mot det psykiska lidandet under morgondagen också (slarvar ni med leveransen, Postnord, då jävlar...).
Någon som har erfarenhet av kratom vid benso-abstinens?