2022-09-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
Googlade och kom över en del information angående 0,5mg alprazolam från STADA, de som är rosa.

Är consensus här att dessa är fejk-pressade piller?

Jag köpte ett gäng för några månader sen och kommer ihåg att jag tyckte de var mycket bättre än de jag testat från Galenika? För övrigt känns det som att de flesta benzos på inhemska darknets är fejk idag. Föredrar själv Diazepam men har fått bottennapp där så många gånger att jag gett upp. Kollar man utbudet där är det enbart Galenika som säljs, och priserna har sjunkit rejält vilket väcker misstankar.

Jag saknar de gamla goda dagarna där allt som såldes var/kändes äkta.

Finns det någon benzo idag som inte är fake? Klonazepam? Trist när man ska behöva gå från första till tredjeval/fjärdeval bara för att få slappna av lite.
Priserna pressas väl pga konkurrens är min uppfattning åtminstone. Mina zolpidem är åtminstone äkta. Vad gäller bensidin och ksalol vet jag inte men de känns som det ska vara original, men oerhört svårt att säga så klart. Även vad gäller Rivotril känns de som äkta vara.

Jag tror aldrig vi lyckas lösa den här frågan - och så länge det inte finns mer evidens eller indicier som pekar åt att det är kopior och hemmapressat så utgår jag (lite naivt) att det är original. Viktiga i slutändan är ju ändå att det är rätt substans och någorlunda rätt mängd!
Citera
2022-09-27, 02:07
Medlem
Aldrig förstått mig på folk som har benzo som favoritdrog. För mig är benzo snarare typ medicin som är bra mot ångest tex efter man tagit tjack och så är det bra om man har svårt att sova. Visst kan det va fint att kombinera benzo med typ opiater men att knarka på enbart benzo fattar jag inte. Man får noll välmående! Trodde det va hela poängen med att knarka, att må bra.

Någon benzotorsk som kan förklara?
Citera
2022-09-27, 05:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Aldrig förstått mig på folk som har benzo som favoritdrog. För mig är benzo snarare typ medicin som är bra mot ångest tex efter man tagit tjack och så är det bra om man har svårt att sova. Visst kan det va fint att kombinera benzo med typ opiater men att knarka på enbart benzo fattar jag inte. Man får noll välmående! Trodde det va hela poängen med att knarka, att må bra.

Håller med. En öl ger ett mycket skönare rus än xanor, som anses vara kungen av benso.
Jag tror många kom i kontakt med benso via vården en gång i tiden, och är fast i bensotänket än idag.

Tror nog inte det är många kids idag som ska knarka som håller benso särskilt högt, då det är så förbannat tråkigt. Eller så är det det enda de kan få tag på/lurar till sig via vården, och tar ofta/dagligen och blir beroende. Sen så tror jag många härinne intalat sig att xanor är så jävla skönt, typ omvänd placebo.

Det finns nog ingen annan drog som är så beroendeframkallande, livsnedbrytande och har en så hemsk AT, som benso, sett till hur svag effekten är. Sen är den hämningslösande och personlighetsförändrande som innihelvete. Verkligen en riktig pissdrog att hålla på med och bli beroende av. Nu pratar jag om att försöka punda på benso och inte använda medicinskt tex vid intensiva panikattacker.
Citera
2022-09-28, 21:37
Medlem
mr.demons avatar
Varför får man inte dela Xanor depot? Vad är det som är problemet med det? Alla läkare säger att man inte får dela dom.
Citera
2022-09-28, 22:38
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Varför får man inte dela Xanor depot? Vad är det som är problemet med det? Alla läkare säger att man inte får dela dom.

Depottabletter innebär att den aktiva substansen frigörs långsamt och ger således en jämnare effekt, om tabletten delas/krossas kan depoteffekten försvinna.
Citera
2022-09-28, 22:41
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Depottabletter innebär att den aktiva substansen frigörs långsamt och ger således en jämnare effekt, om tabletten delas/krossas kan depoteffekten försvinna.

Fast effekten försvinner väl inte helt och hållet? Har ätit 0.5 depot x2 hela mitt vuxna liv, och bestämde mig för nån dag sen att börja trappa ner på egen hand. Har nu ätit en 0.5 morgon och halv på kvällen. Har en sinnessjuk huvudvärk. Känner mig skum som fan.

Och om det funkar, gå ned till endast en om nån månad. För att sen försöka ta bort den helt och hållet.
Citera
2022-09-28, 22:41
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:

Jag käkar benso just för att jag mår så kasst annars. Är bipolär. Att ta benso för att flumma på är bara korkat i min mening. Men jag skulle väl ändå kalla mig bensotorsk då jag inte fått det av vården
Citera
2022-10-04, 16:26
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:

För att det utsöndras fortare, förr så krossade jag depot la i rissla och bomba mao svalde, gick ut direkt, men nu finns det ju blå som det räcker att lägga under tungan så blir de upplösta.
Citera
2022-10-04, 16:32
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:

Ja du äter för lite, men tycker det är bra, jag har slutat att ta 30st 1mg/dag med alkohol, var länge sen jag slutade med det fick bara psykoser/vanföreställningar så är inget jag rekomenderar.
Just nu har jag kommit ner i 1mg/dag känns inte av direkt men mår jämnare, är bland den svåraste drogen att sluta med tar ca:ett år.
Så alla som håller på med blå eller äkta, trappa ner så fort ni kan för det är en skitdrog.
Citera
2022-10-04, 16:37
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Fast effekten försvinner väl inte helt och hållet? Har ätit 0.5 depot x2 hela mitt vuxna liv, och bestämde mig för nån dag sen att börja trappa ner på egen hand. Har nu ätit en 0.5 morgon och halv på kvällen. Har en sinnessjuk huvudvärk. Känner mig skum som fan.

Och om det funkar, gå ned till endast en om nån månad. För att sen försöka ta bort den helt och hållet.
Om du äter så låg dos kan du sluta vilken dag som helst eller ta 0,5 2 ggr i veckan i början sen sluta.
Citera
2022-10-04, 18:39
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Om du äter så låg dos kan du sluta vilken dag som helst eller ta 0,5 2 ggr i veckan i början sen sluta.

Det vete fan om jag klarar av. Jag är svag som fan.
Citera
2022-10-05, 06:35
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror

Citat:
Det vete fan om jag klarar av. Jag är svag som fan.

Det kanske är jag som är okunnig/överdrivet försiktig men även vid 1 mg Xanor depot om dagen i flera år kan det väl inte bara vara att sluta utan problem? Det är ändå en starkt beroendeframkallande substans och hjärnan bör ju vara rätt van vid dess effekter efter ett helt vuxet liv... mr.demon verkar ju också uppleva viss abstinens när han trappar ner lite?

Prata med din läkare i stället för att experimentera själv om du vill sluta, skulle jag rekommendera. För jag antar att du har det utskrivet.

Själv har jag efter drygt tio års kontrollerat bensoanvändande där jag klarat mig ifrån att bli beroende både fysiskt eller psykiskt (förutom av Imovane i långa perioder under dessa år, men rent fysiskt tycker jag att abstinensen varit hanterbar - om än jobbig - och kortvarig på z-analoger i normala doser) trillat dit på alpran ordentligt. Jag har aldrig varit någon som gillat att kasta i mig en näve och flumma iväg, för det "ruset" har aldrig tilltalat mig. Har ätit låga doser vid svår ångest och AT på tjack och sen inget mer, då jag inte tycker om känslan även av låga doser annars. Det är väl det som gjort att jag aldrig åkt dit. Men sen jag torskade dit på tjacket ordentligt för typ fem och en halv månad sen har det blivit nästintill dagligt Xanorknaprande i låt säga 3-4 månader... 2-6 mg om dagen, oftast runt 3-4 skulle jag säga och alkohol och Lyrica dagarna utan, vilket gjorde att jag inte märkte att kroppen vill ha skiten dagligen tills jag hade en ofrivilligt ren dag och fick känna på mindre roliga effekter... är inte avundsjuk på er som gått på höga doser i flera år för den abstinens jag åkt på ett par gånger nu när jag gått utan någon eller några dagar har inte varit trevlig alls. Som tur är kommer jag antagligen åka på avgiftning snart och få nedtrappning där, men jag vill dit nu direkt för min kontakt som hjälpt mig när jag inte haft pengar har fått kraftigt indraget recept och kan inte försörja oss båda dagligen så om några dagar börjar karusellen om, efter att jag hushållit ordentligt i några dagar och inte gått över 1.5 mg vilket inte varit tillräckligt för att må helt bra men ändå okej.

Det ska bli så jävla skönt att bli kvitt den här skiten i alla fall, jag längtar verkligen för även om alpra dämpar ångest mycket väl blir jag otroligt nedstämd och bitter av det. Och glömsk... läsa, se på film, upptäcka ny musik osv., saker som är viktiga för mig, är inte njutbara när man inte hänger med och är konstant slö. Och de ofrivilliga uppehållen... usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in