Citat:
Ursprungligen postat av
Popetoteror
Om du äter så låg dos kan du sluta vilken dag som helst eller ta 0,5 2 ggr i veckan i början sen sluta.
Citat:
Ursprungligen postat av
mr.demon
Det vete fan om jag klarar av. Jag är svag som fan.
Det kanske är jag som är okunnig/överdrivet försiktig men även vid 1 mg Xanor depot om dagen i flera år kan det väl inte bara vara att sluta utan problem? Det är ändå en starkt beroendeframkallande substans och hjärnan bör ju vara rätt van vid dess effekter efter ett helt vuxet liv...
mr.demon verkar ju också uppleva viss abstinens när han trappar ner lite?
Prata med din läkare i stället för att experimentera själv om du vill sluta, skulle jag rekommendera. För jag antar att du har det utskrivet.
Själv har jag efter drygt tio års kontrollerat bensoanvändande där jag klarat mig ifrån att bli beroende både fysiskt eller psykiskt (förutom av Imovane i långa perioder under dessa år, men rent fysiskt tycker jag att abstinensen varit hanterbar - om än jobbig - och kortvarig på z-analoger i normala doser) trillat dit på alpran ordentligt. Jag har aldrig varit någon som gillat att kasta i mig en näve och flumma iväg, för det "ruset" har aldrig tilltalat mig. Har ätit låga doser vid svår ångest och AT på tjack och sen inget mer, då jag inte tycker om känslan även av låga doser annars. Det är väl det som gjort att jag aldrig åkt dit. Men sen jag torskade dit på tjacket ordentligt för typ fem och en halv månad sen har det blivit nästintill dagligt Xanorknaprande i låt säga 3-4 månader... 2-6 mg om dagen, oftast runt 3-4 skulle jag säga och alkohol och Lyrica dagarna utan, vilket gjorde att jag inte märkte att kroppen vill ha skiten dagligen tills jag hade en ofrivilligt ren dag och fick känna på mindre roliga effekter... är inte avundsjuk på er som gått på höga doser i flera år för den abstinens jag åkt på ett par gånger nu när jag gått utan någon eller några dagar har inte varit trevlig alls. Som tur är kommer jag antagligen åka på avgiftning snart och få nedtrappning där, men jag vill dit nu direkt för min kontakt som hjälpt mig när jag inte haft pengar har fått kraftigt indraget recept och kan inte försörja oss båda dagligen så om några dagar börjar karusellen om, efter att jag hushållit ordentligt i några dagar och inte gått över 1.5 mg vilket inte varit tillräckligt för att må helt bra men ändå okej.
Det ska bli så jävla skönt att bli kvitt den här skiten i alla fall, jag längtar verkligen för även om alpra dämpar ångest mycket väl blir jag otroligt nedstämd och bitter av det. Och glömsk... läsa, se på film, upptäcka ny musik osv., saker som är viktiga för mig, är inte njutbara när man inte hänger med och är konstant slö. Och de ofrivilliga uppehållen... usch.