2020-12-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panipani
Efter några år med självmedicinering så börjat man lessna på det och bli jobbigt. Varför kan man inte hitta en bra doktor i detta landet som skriver ut alprazolam?

Snart blir det att flytta eller nått...

Citat:
Jo precis, man vet ju inte vad man får ifrån Darknet, annorlunda om man får ifrån Apotek i sin egen hand. Vet du hur du kom i kontakt för att få 0.25 mg Xanor utskrivet?

Man måste förmodligen ha en allvarlig diagnos. Jag har schizofreni och det är väl någonstans där de ger med sig. Min psykiater blev lite arg när jag stod på mig och ville ha xanor. Det var för en del år sedan. Men när jag väl fick det har jag fått förnyade recept sedan dess. Om man ger dem minsta anledning till att inte skriva ut dem så passar de på att stoppa flödet. Det hände med mina zopiklon som jag nu inte får längre. Man måste stå på sig och framhärda. Annars är det kört.

Men jag tar dem sällan och har berättat för dem att jag gör det. Vilket nog hjälper till så att de ser att jag kan hantera det. Men jag tog faktiskt 1,0 för en halvtimme sedan. Dröjer väl en månad innan jag tar dem igen.
Senast redigerad av mars-79 2020-12-31 kl. 12:32.
Citera
2020-12-31, 13:26
Medlem
Citat:
Jo precis, man vet ju inte vad man får ifrån Darknet, annorlunda om man får ifrån Apotek i sin egen hand. Vet du hur du kom i kontakt för att få 0.25 mg Xanor utskrivet?
Jag har har svår GAD, PTSD samt insomnian från helvetet och tar en mängd sömnmediciner. Stod på Imovane och Stilnoct förut men fick biverkningar så doktorn bytte ut dem till 5 mg Nitrazepam till natten. Det hade jag i ett år innan Nitrazepam avregistrerades och jag fick genast sömnsvårigheter igen, trots all annan medicin jag också tar till natten.

Doktorn hade lyckats släcka någon i samma situation som mej med Xanor som hade varit vaken lite för länge, så han skrev ut ett litet recept för att se om det skulle funka även på mej och det gjorde det, trots att jag var jävligt skeptisk i början. Dels för att det var en så låg dos och dels med tanke på min benzotolerans men herrejävlar vad det är drag i dom där tabletterna.

Tar dom endast i nödfall när jag absolut inte kan somna och har väldigt stor respekt för dem överlag. Jag har ätit en hel del benzo dagligen de senaste 4.5 åren och har aldrig kännt något sug efter att ta en extra tablett eller att höja min dagliga dos. Mår jag bra när jag vaknar brukar jag ibland tex skippa min morgon Iktorivil.

Xanor spelar dock i en helt annan liga och efter endast en tablett kände jag stark eufori och ett starkt psykiskt sug efter mer så jag undviker att ta dem annat än när det verkligen är akut. Till skillnad mot all annan benzo jag hittils har testat så har dessa en ruggigt hög missbrukspotential.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-12-31 kl. 13:37.
Citera
2020-12-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mars-79
Man måste förmodligen ha en allvarlig diagnos. Jag har schizofreni och det är väl någonstans där de ger med sig. Min psykiater blev lite arg när jag stod på mig och ville ha xanor. Det var för en del år sedan. Men när jag väl fick det har jag fått förnyade recept sedan dess. Om man ger dem minsta anledning till att inte skriva ut dem så passar de på att stoppa flödet. Det hände med mina zopiklon som jag nu inte får längre. Man måste stå på sig och framhärda. Annars är det kört.

Men jag tar dem sällan och har berättat för dem att jag gör det. Vilket nog hjälper till så att de ser att jag kan hantera det. Men jag tog faktiskt 1,0 för en halvtimme sedan. Dröjer väl en månad innan jag tar dem igen.

Jo precis, själv har jag allvarliga diagnoser också. Men inte lyckats hitta den rätta läkaren.
Citera
2020-12-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Jag bor i Stockholm, men källan till apzm1-kärleken kommer i mitt fall från Borås och transporteras hit med det fina folket på posten. Verkar som att fake-Xanax-burkar med fake apzm1 i är den nya trenden på rikstäckande nivå. Etiketten på burken var dessutom slarvigt utförd. Vanligtvis skulle jag bli helt borta av 20mg alprazolam. När det gäller dessa apzm1-tabletter var det dock lugnt. Jag däckade efter ett tag men skulle säga att varje tablett innehöll 0,1 till 0,5 mg alprazolam.

Fick precis likadant, känns en aning svagare men dom har effekt. Är det vanlig trend?
Citera
2020-12-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Jag fick lustigt nog en burk som det stod ”Xanax” och ”Upjohn” på etiketten. Varan var tillverkad i USA stod det. Innehållet var dock rektangulärovala tabletter med brytskåra och texten apzm 1 på. ”apzm” används inte på amerikanska piller, därför är det garanterat fejk, verkar dock ge hyfsad effekt. Givetvis inte lika starka och bra som riktiga alprazolam, men ändå.

Inte alls lika starka, effekten tar lång tid att komma också.
Citera
2020-12-31, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mars-79
]Man måste förmodligen ha en allvarlig diagnos. Jag har schizofreni och det är väl någonstans där de ger med sig. Min psykiater blev lite arg när jag stod på mig och ville ha xanor. [/b]Det var för en del år sedan. Men när jag väl fick det har jag fått förnyade recept sedan dess. Om man ger dem minsta anledning till att inte skriva ut dem så passar de på att stoppa flödet. Det hände med mina zopiklon som jag nu inte får längre. Man måste stå på sig och framhärda. Annars är det kört.

Nej man behöver inte alls ha någon allvarligare diagnos.

Jag har adhd och jag fick från början 2 milligram Xanor utskrivet dagligen.
Numera har jag inte det Utan jag har 30 milligram utskrivet dagligen av Stesolid.
Detta PGA Region Skåne slutat med att ge läkarna tillstånd skriva ut Xanor.
Stått på Benzo i 20 års tid. Samt Zolpidem till natten under lika lång tid.

Finns dem i tråden som ansett mig vara troll och annat men man får faktiskt ännu så länge Benzo utan vara gravt paranoid. Samt det är inte alls som de har tidsbestämt Benzo pga man vänjer sig. Jag har haft samma dosering i 20 år utan att känna något behov av öka dosen.
Citera
2020-12-31, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Nej man behöver inte alls ha någon allvarligare diagnos.

Jag har adhd och jag fick från början 2 milligram Xanor utskrivet dagligen.
Numera har jag inte det Utan jag har 30 milligram utskrivet dagligen av Stesolid.
Detta PGA Region Skåne slutat med att ge läkarna tillstånd skriva ut Xanor.
Stått på Benzo i 20 års tid. Samt Zolpidem till natten under lika lång tid.

Finns dem i tråden som ansett mig vara troll och annat men man får faktiskt ännu så länge Benzo utan vara gravt paranoid. Samt det är inte alls som de har tidsbestämt Benzo pga man vänjer sig. Jag har haft samma dosering i 20 år utan att känna något behov av öka dosen.

Mm de låter klokt..men jag vet inte om man ska tillbaka till Beroendemottagning eller försöka hitta Läkare som kan iaf kanske skriva ut Stesolid ist för alprazolam..?
Citera
2020-12-31, 17:51
Bannlyst
Citat:
Mm de låter klokt..men jag vet inte om man ska tillbaka till Beroendemottagning eller försöka hitta Läkare som kan iaf kanske skriva ut Stesolid ist för alprazolam..?

Min dåvarande eller nuvarande läkare- var innan på psyk. numera finns han på beroendemottagningen.
Jag tycker faktiskt att numera tycker jag det funkar ganska bra med Stesolid.

Jag kanske borde tillägga att jag även äter adhd-medicin. ledsen för att jag inte skrev till det i mitt förra inlägg.

Lycka till att försöka hitta läkare. Har du haft dessa mediciner innan så kommer det inte vara några problem att du får igen.

Men som många säger så stämmer det att man ofta brukar få börja i botten och jobba sig uppåt. jag började med barnmedicinen. Atarax, sedan gick jag till Sobril och därefter Stesolid, Sedan sista åren Xanor. nu har han de sista 2 åren tvingats istället enbart ge mig Stesolid.

Men så länge det funkar så ok för mig.

Hur som helst så önskar jag dig lycka till och ett gott nytt år.
Citera
2020-12-31, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Min dåvarande eller nuvarande läkare- var innan på psyk. numera finns han på beroendemottagningen.
Jag tycker faktiskt att numera tycker jag det funkar ganska bra med Stesolid.

Jag kanske borde tillägga att jag även äter adhd-medicin. ledsen för att jag inte skrev till det i mitt förra inlägg.

Lycka till att försöka hitta läkare. Har du haft dessa mediciner innan så kommer det inte vara några problem att du får igen.

Men som många säger så stämmer det att man ofta brukar få börja i botten och jobba sig uppåt. jag började med barnmedicinen. Atarax, sedan gick jag till Sobril och därefter Stesolid, Sedan sista åren Xanor. nu har han de sista 2 åren tvingats istället enbart ge mig Stesolid.

Men så länge det funkar så ok för mig.

Hur som helst så önskar jag dig lycka till och ett gott nytt år.

Aaah. Jo blir tufft att hitta bra läkare men har snart ett inbokat möte hoppas det går bra. Annars är väl beroendemottagning en utväg. Gott nytt år på dig med!
Citera
2020-12-31, 19:42
Medlem
Citat:
Jo precis, själv har jag allvarliga diagnoser också. Men inte lyckats hitta den rätta läkaren.
Det där med läkare är ett jävla lotteri. Vissa med grava diagnoser får benzo utskrivet utan problem, mig själv inkluderad, medans vissa med samma diagnoser får nöja sig med skit som Atarax och Lergigan trots grav och handikappande ångest.

Ett tips: Leta efter en psykiatriker med utländsk bakgrund, gärna från Öststaterna.

Min erfarenhet är att dessa fortfarande är betydligt mer generösa med de lite starkare medicinerna än vad etniskt svenska läkare är idag.
Citera
2020-12-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det där med läkare är ett jävla lotteri. Vissa med grava diagnoser får benzo utskrivet utan problem, mig själv inkluderad, medans vissa med samma diagnoser får nöja sig med skit som Atarax och Lergigan trots grav och handikappande ångest.

Ett tips: Leta efter en psykiatriker med utländsk bakgrund, gärna från Öststaterna.

Min erfarenhet är att dessa fortfarande är betydligt mer generösa med de lite starkare medicinerna än vad etniskt svenska läkare är idag.

Aa precis, kan hålla med.
Citera
2021-01-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

Bensodiazepiner kan vara en räddning ibland, första svängen jag hade ångest tog den mig upp på fötterna samtidigt med ssri o kbt.

Men denna gången har det stjälpt mer än det hjälpt, är väl inne på 16 månaders dagligt bruk, fort var jag psykiskt beroende av den, undvek göra grejer som kunde starta en panik attack utan att grunda med ett piller alprozolam.

Ska man äta dylik medecin så ska det endast vara ett komplement till övrigt o tas väldigt restriktivt, annars målar man in sig i ett hörn och fort går det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in