2020-02-05, 19:04
Medlem
Tja, nu är det så att jag gått på alpra i lite mer än 1 månad där dagligt intag är 15-20mg. Nu får jag dock inget rus av 20mg och tänker nog lägga av ett tag. Hur lång tid måste jag vänta innan toleransen är tillbaka på 0?
Citera
2020-02-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcvz
Tja, nu är det så att jag gått på alpra i lite mer än 1 månad där dagligt intag är 15-20mg. Nu får jag dock inget rus av 20mg och tänker nog lägga av ett tag. Hur lång tid måste jag vänta innan toleransen är tillbaka på 0?

Liknande fråga kört ca 10- 15 mg alp/dag i ca: 3,5 vecka (efter att kört hela sommaren men bytte sen mestadels till alkohol framtills nu) och la sedan till Diazepam för 1,5 vecka sen (toleransen sköt i raketfart) för att blanda de två. 150 mg dia/dag. Tar 50 mg dia och 5 mg alp och en kaffe på morgonen sen samma rutin lunch/kväll. 1sta dosen känner jag av och mår toppen men efter de så blir de bara ett mer kallt yrsel rus ju senare det blir.

Sorry om ja flikade in så här men ja undrar ju också hur länge måste jag ha uppehåll för reset?

Öppen för förslag för allt möjligt om ni har tid och lust!

MVH
Citera
2020-02-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supperipparen
Liknande fråga kört ca 10- 15 mg alp/dag i ca: 3,5 vecka (efter att kört hela sommaren men bytte sen mestadels till alkohol framtills nu) och la sedan till Diazepam för 1,5 vecka sen (toleransen sköt i raketfart) för att blanda de två. 150 mg dia/dag. Tar 50 mg dia och 5 mg alp och en kaffe på morgonen sen samma rutin lunch/kväll. 1sta dosen känner jag av och mår toppen men efter de så blir de bara ett mer kallt yrsel rus ju senare det blir.

Sorry om ja flikade in så här men ja undrar ju också hur länge måste jag ha uppehåll för reset?

Öppen för förslag för allt möjligt om ni har tid och lust!

MVH
När jag inte tar tillräckligt för att kunna fungera är det som att det isar i kroppen och jag får en metallsmak i munnen under hela dagen. Frågan är om man bara ska köra cold turkey...
Har börjat köra 10mg var 4:de timme för att kunna fungera normalt
Citera
2020-02-07, 12:59
Medlem
Citat:
När jag inte tar tillräckligt för att kunna fungera är det som att det isar i kroppen och jag får en metallsmak i munnen under hela dagen. Frågan är om man bara ska köra cold turkey...

Klarar du det så kör! Annars försök var dag ta en mindre tills du är nere på 0, tror de blir lindrigast så mentalt och fysiskt.
Citera
2020-02-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supperipparen
Klarar du det så kör! Annars försök var dag ta en mindre tills du är nere på 0, tror de blir lindrigast så mentalt och fysiskt.

Eller släng in Diazepam som nertrappnings benzo! mkt längre halveringstid så slipper du fylla på så ofta plus mkt mildare. fast med samma schema mindre för varje dag/vecka De hade nog jag gjort! vilket jag typ försöker göra nu iofs hahaha
Citera
2020-02-07, 13:09
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Du är uppe i helt ohållbara mängder som du kommer få väldigt svårt att bli fri från utan hjälp.
Vill du bli drogfri tycker jag du ska söka hjälp.

Posta gärna en tråd i (FB) Drogrehabilitering , där kan du få råd och stöd.
Citera
2020-02-07, 17:02
Medlem
CheeseHDs avatar
Någon här som har tagit det i längre perioder och quittat cold turkey?
Citera
2020-02-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Japp många gånger är inte roligt men har aldrig fått ep anfall osv som många kan få dock 2 veckors helvete med kramper i ben fötter osv och utan sömn svettningar osv men jag råder om man tagit länge att köra på lite diazepam istället för att köra cold turkey gör allt så mycke enklare.
Citera
2020-02-08, 01:37
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Jag har haft uppehåll på så länga perioder som månader i taget. Aldrig upplevt några problem. Äter dock bäbisdoser till skillnad i från många här i tråden.
Citera
2020-02-08, 04:11
Medlem
r9Q8jRqe3s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Jag har haft uppehåll på så länga perioder som månader i taget. Aldrig upplevt några problem. Äter dock bäbisdoser till skillnad i från många här i tråden.

Samma, går ofta inte över 4mg dagligen, hänt ibland att man tar 8mg. Men oftast 1-2mg dagligen. Sedan slutar cold turkey, har ett uppehåll ett par veckor ungefär sedan fortsätter igen.
Citera
2020-02-08, 04:15
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r9Q8jRqe3
Samma, går ofta inte över 4mg dagligen, hänt ibland att man tar 8mg. Men oftast 1-2mg dagligen. Sedan slutar cold turkey, har ett uppehåll ett par veckor ungefär sedan fortsätter igen.
Lol, 4mg dagligen!? Du tror inte du missbrukar en smula kanske?

Haha jag har aldrig ätit mer än 0.75mg på en dag. Skulle jag ta 1mg på en gång gissar jag att jag skulle tvärslockna. Har riktiga pfizer xanor på recept sedan många år tillbaka. Äter mellan 0 till 0.75mg per dag. Blir märkbart påverkad av 0.5mg. Så pass att jag knappt vågar köra bil.
Senast redigerad av HuJintao 2020-02-08 kl. 04:17.
Citera
2020-02-08, 04:23
Medlem
r9Q8jRqe3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Lol, 4mg dagligen!? Du tror inte du missbrukar en smula kanske?

Haha jag har aldrig ätit mer än 0.75mg på en dag. Skulle jag ta 1mg på en gång gissar jag att jag skulle tvärslockna. Har riktiga pfizer xanor på recept sedan många år tillbaka. Äter mellan 0 till 0.75mg per dag. Blir märkbart påverkad av 0.5mg. Så pass att jag knappt vågar köra bil.

Missbrukar säkert då jag inte har det på recept. Alprazolam biter inte så mycket på mig. Klonazepam däremot gör mig trött. Sitter just nu och knaprar alprazolam med rom och cola. Skön combo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in