Citat:
Ursprungligen postat av
panipani
Efter några år med självmedicinering så börjat man lessna på det och bli jobbigt. Varför kan man inte hitta en bra doktor i detta landet som skriver ut alprazolam?
Snart blir det att flytta eller nått...
Det var lättare förr. Förr i tiden försökte läkarna mer eller mindre pracka på en benzo. Trots att jag inte ville ha så vart jag erbjuden både Xanor depot, Iktorivil samt massa annat såsom Lyrica. Tyckte man Propavan var skit att sova på så fick man Stilnoct utan problem. Numera är det svårt att ens få Z analoger utskrivna. En kompis morsa hade svårt att sova efter att hennes man gått bort och fick Flunitrazepam direkt osv.
Jag fick ett recept för en tid sedan på nåder a 0.25 mg Xanor att ta v.b men jag vet att många landsting idag har som policy att inte förskriva Alprazolam längre öht så man kan ju bara hoppas att mitt eget inte hakar på den tråden.
Tilläggas kan att jag har grav GAD, PTSD, insomnia, psykjournal tjock som en telefonkatalog, flera besök inom slutenvården bakom mig samt en väldigt generös och förstående doktor.
Står numera även på 4 mg Iktorivil dagligen för att öht kunna fungera normalt.
Kommer dom börja fasa ut benzo i Sverige helt kommer även jag att dra härifrån. Vägrar köpa skit på Darknet där man inte ens vet vad tabletterna innehåller eller hur de är doserade.