2020-12-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panipani
I kanske 3-4 år nu, jag har ångest & panikångest som jag medicinerar emot, men vore ju bäst att ha en läkare här i sverige som skriver ut sånt. känns som att de är svårt att hitta dom äldre läkarna , sen vet jag inte riktigt hur jag ska approacha dom när man ringer och vill typ boka ett möte. Är din läkare inom stockholms området?

Du känner inte att Alprazolam har slutat ge effekt efter så lång tid då? Jag personligen känner att 0.5 ger inte mycket alls längre efter typ 16 månader.

Vad ligger du i för dos och mängd per dag?

Har du någon annan medicinering och behandling för din ångest utöver självmedicineringen med alprozolam?

Du kanske kan ringa din hc och be om tid till en äldre erfaren läkare tex, gärna en med erfarenhet inom psykiatrin.

Nä inte sthlm för min del
Citera
2020-12-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittiettan
Du känner inte att Alprazolam har slutat ge effekt efter så lång tid då? Jag personligen känner att 0.5 ger inte mycket alls längre efter typ 16 månader.

Vad ligger du i för dos och mängd per dag?

Har du någon annan medicinering och behandling för din ångest utöver självmedicineringen med alprozolam?

Du kanske kan ringa din hc och be om tid till en äldre erfaren läkare tex, gärna en med erfarenhet inom psykiatrin.

Nä inte sthlm för min del

Känner att den fortfarande ger effekt, men inte lika bra dock. Ligger på 3-4mg/dag

Nä har ingen annan medicinering eller behandling förutom antidepressiva som jag tar.
Citera
2020-12-28, 19:28
Medlem
Citat:
Känner att den fortfarande ger effekt, men inte lika bra dock. Ligger på 3-4mg/dag

Nä har ingen annan medicinering eller behandling förutom antidepressiva som jag tar.
Nä det som är problemet med dessa läkemedel, funkar inte som långtids behandling tyvärr.. Märker tydligt hur lite den ger mig just nu, men samtidigt har jag jobbat för mycket o har hamnt i en pissig svacka där jag söker faktorer till mitt mående, o ofta om jag känner av något så tänker jag per automatik att det är alprazolamet.

Men som sagt så är inte alprazolam någon långsiktig lösning för någon av oss tyvärr
Citera
2020-12-28, 20:37
Medlem
Citat:
Nä det som är problemet med dessa läkemedel, funkar inte som långtids behandling tyvärr.. Märker tydligt hur lite den ger mig just nu, men samtidigt har jag jobbat för mycket o har hamnt i en pissig svacka där jag söker faktorer till mitt mående, o ofta om jag känner av något så tänker jag per automatik att det är alprazolamet.

Men som sagt så är inte alprazolam någon långsiktig lösning för någon av oss tyvärr

precis, kanske dags o slänga sig på avgiftning
Citera
2020-12-28, 21:27
Medlem
Citat:
precis, kanske dags o slänga sig på avgiftning
Dom trappar väl ut så jäkla snabbt på avgiftning dock har jag läst mig till här på forumet, trappa ut långsamt hemma är nog att föredra, men först bör man ju vara någorlunda stabil i måendet dock, o hur blir man det
Citera
2020-12-28, 23:07
Medlem
Citat:
Dom trappar väl ut så jäkla snabbt på avgiftning dock har jag läst mig till här på forumet, trappa ut långsamt hemma är nog att föredra, men först bör man ju vara någorlunda stabil i måendet dock, o hur blir man det

Jo precis. Det e bra fråga... men fan va ja känner mig konstig. Tog en halva av ljus blåa apzm 1 märkta tablett. Antar att de är stada alprazolam. Men känns typ som den gav mig mer ångest , stress. Vet att den kom i sån där xanax burk 100 stk 1 mg. Men de är.fejk och nog hemmapressat. .men vem vet vad som kan finnas inuti min kropp nu.. borde aldrig tagit den xd
Citera
2020-12-29, 07:25
Medlem
Vet nån hur lång tid de tar för tabletter att gå ut ur kroppen ? Om jag tog en som jag inte vet innehållet på t.ex
Citera
2020-12-29, 09:19
Medlem
Citat:
Vet nån hur lång tid de tar för tabletter att gå ut ur kroppen ? Om jag tog en som jag inte vet innehållet på t.ex

Låter mer som paranoia, va lugn..

Uttrappningsschema har du här, må väl! (obs, trappa inte ut med galenikas diazepam).

https://www.benzo.org.uk/manual/bzsched.htm
Citera
2020-12-30, 00:29
Medlem
Efter några år med självmedicinering så börjat man lessna på det och bli jobbigt. Varför kan man inte hitta en bra doktor i detta landet som skriver ut alprazolam?

Snart blir det att flytta eller nått...
Citera
2020-12-30, 20:44
Medlem
slakta.valpars avatar
Citat:
okej, men fungerade dom bra iallafall? tänkte pröva en senare

Jadå, i min mening fungerade de bättre än många Ksalol jag stött på. Äter inte benso alls längre, men skulle jag köpt igen så hade jag absolut föredragit dem. Det är ju inte så att det är dyrt att förfalska benso, så man tjänar inte mycket pengar på att lägga i annat än äkta alprazolam. Möjligen någon annan bensodiazepin.

Kör hårt.
Citera
2020-12-30, 21:30
Medlem
Citat:
Efter några år med självmedicinering så börjat man lessna på det och bli jobbigt. Varför kan man inte hitta en bra doktor i detta landet som skriver ut alprazolam?

Snart blir det att flytta eller nått...
Det var lättare förr. Förr i tiden försökte läkarna mer eller mindre pracka på en benzo. Trots att jag inte ville ha så vart jag erbjuden både Xanor depot, Iktorivil samt massa annat såsom Lyrica. Tyckte man Propavan var skit att sova på så fick man Stilnoct utan problem. Numera är det svårt att ens få Z analoger utskrivna. En kompis morsa hade svårt att sova efter att hennes man gått bort och fick Flunitrazepam direkt osv.

Jag fick ett recept för en tid sedan på nåder a 0.25 mg Xanor att ta v.b men jag vet att många landsting idag har som policy att inte förskriva Alprazolam längre öht så man kan ju bara hoppas att mitt eget inte hakar på den tråden.

Tilläggas kan att jag har grav GAD, PTSD, insomnia, psykjournal tjock som en telefonkatalog, flera besök inom slutenvården bakom mig samt en väldigt generös och förstående doktor.

Står numera även på 4 mg Iktorivil dagligen för att öht kunna fungera normalt.

Kommer dom börja fasa ut benzo i Sverige helt kommer även jag att dra härifrån. Vägrar köpa skit på Darknet där man inte ens vet vad tabletterna innehåller eller hur de är doserade.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-12-30 kl. 21:33.
Citera
2020-12-31, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det var lättare förr. Förr i tiden försökte läkarna mer eller mindre pracka på en benzo. Trots att jag inte ville ha så vart jag erbjuden både Xanor depot, Iktorivil samt massa annat såsom Lyrica. Tyckte man Propavan var skit att sova på så fick man Stilnoct utan problem. Numera är det svårt att ens få Z analoger utskrivna. En kompis morsa hade svårt att sova efter att hennes man gått bort och fick Flunitrazepam direkt osv.

Jag fick ett recept för en tid sedan på nåder a 0.25 mg Xanor att ta v.b men jag vet att många landsting idag har som policy att inte förskriva Alprazolam längre öht så man kan ju bara hoppas att mitt eget inte hakar på den tråden.

Tilläggas kan att jag har grav GAD, PTSD, insomnia, psykjournal tjock som en telefonkatalog, flera besök inom slutenvården bakom mig samt en väldigt generös och förstående doktor.

Står numera även på 4 mg Iktorivil dagligen för att öht kunna fungera normalt.

Kommer dom börja fasa ut benzo i Sverige helt kommer även jag att dra härifrån. Vägrar köpa skit på Darknet där man inte ens vet vad tabletterna innehåller eller hur de är doserade.

Jo precis, man vet ju inte vad man får ifrån Darknet, annorlunda om man får ifrån Apotek i sin egen hand. Vet du hur du kom i kontakt för att få 0.25 mg Xanor utskrivet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in