Citat:
Ursprungligen postat av
premiumlager
Hur lätt blir jag beroende av alprazolam? Jag har adhd och skulle säga att jag är ganska beroende av alkohol och nikotin. Blir lätt beroende av saker. Har fått utskrivet 0.25mg alprazolam för första gången (40 tabletter). Psykiatrikern säger att jag ska ta en på morgon och kväll (max trappa upp till 4 tabletter om dagen). Han har sagt att han kan öka dosen och skriva ut mer om ett tag. Har inte använt bensos förut, förutom en period för typ 5 år sen då jag experimenterade och festade på etizolam. Det är skönt att få benso då jag går igenom en helvetesperiod och en manisk fas utlöst av en SNRI som läkaren ville att jag skulle ta..
Jag har inte följt läkarens rek att ta varje dag, då jag är lite rädd att bli beroende av skiten. men idag tog jag 0.75mg. Vad tror ni? jag orkar inte ha massa utsättningssymptom efter ett tag.
Det har ju korstolerans med alkohol så om du redan är alkoholiserad så blir tillvänjningen snabb. Det vore bättre med tex stesolid då utsättningen sker långsammare.
Fattar inte varför en läkare skriver ut benzo till en alkoholist? Vet din läkare om ditt alkoholproblem?
En alprazolam avtändning är bland det värsta som finns skulle jag tro.
Jag har bara gått igenom milda avtändningar efter att gått på låga doser under några veckor / månader.
Avtändningen är lång som fan. Tar flera veckor innan man känner sej bättre.
Ät max 2ggr per vecka och drick ingen alkohol alls så klarar du dej KANSKE.