2020-11-07, 22:57
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panipani
Tjena folk. Jag har nyligen fått utskrivet Alprazolam krka d.d på recept, någon som har prövat dom?

Hur skiljer dom sig mellan Xanor t.e.x?

Känner att dess effekt är lite sämre och inte "instant" relief utan de tar ett tag tills man känner effekten.
Vet inte varför man inte kan få utskrivet xanor istället...

För att de är depot tabletter dvs de släpper ut lite under hela dagen istället för IR dvs instant release där allt Alprazolam släpps ut på en gång.

Tugga de eller krossa de så får du samma effekt som vanlig Xanor.
Citera
2020-11-09, 16:06
Medlem
Alright tack för svaren grabbar.

Köpte nyligen Alprazolam Orion 0.5mg för Alprazolam Krka d.d var slut hos leverantören.^

Någon som prövat dessa, Orion? Ska dom fungera likadant som Krka?

Vet att finland tillverkar Orion iaf, men ska pröva en senare och så får man se om de är nån skillnad..

Står ju lite annorlunda på Orions fass, dels detta t.ex:

"Den har även rogivande, lugnande och muskelavslappnande verkan."
Citera
2020-11-09, 19:07
Medlem
Citat:
Alright tack för svaren grabbar.

Köpte nyligen Alprazolam Orion 0.5mg för Alprazolam Krka d.d var slut hos leverantören.^

Någon som prövat dessa, Orion? Ska dom fungera likadant som Krka?

Vet att finland tillverkar Orion iaf, men ska pröva en senare och så får man se om de är nån skillnad..

Står ju lite annorlunda på Orions fass, dels detta t.ex:

"Den har även rogivande, lugnande och muskelavslappnande verkan."
Det är ju ALLTID samma aktiva substans i dom men olika märken.
Ser ju nästan dagligen folk som frågar eller påstår att det är olika styrkor/rus på olika märken men med samma substans.
Citera
2020-11-10, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Det är ju ALLTID samma aktiva substans i dom men olika märken.
Ser ju nästan dagligen folk som frågar eller påstår att det är olika styrkor/rus på olika märken men med samma substans.

Självklart så är de väl samma aktiva substans i dom, men dom kan också påverka kroppen och hjärnan annorlunda. Beroende på hur tabletterna skapas. Alla skapas inte exakt likadant med samma saker, förutom alprazolam då ofc
Citera
2020-11-15, 18:28
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Självklart så är de väl samma aktiva substans i dom, men dom kan också påverka kroppen och hjärnan annorlunda. Beroende på hur tabletterna skapas. Alla skapas inte exakt likadant med samma saker, förutom alprazolam då ofc

Orion, Krka, samma sak. Vet ingen som upplevt ett annorlunda rus mellan dom, vanligt kan dock vara att placebo kickar in och man känner av den ena bättre än den andra.

Fyll gärna i hur du upplevde dessa.
Citera
2020-11-18, 14:45
Medlem
Vobblers avatar
Ännu ett återfall, drog i mig 4 mg och skulle så klart bort och handla sprit på bolaget, det går liksom hand och i hand. Så jävla flöddrad när jag stod i kassan att den stackars tjejen som tog betalt var tvungen att hjälpa mig att dra kortet. Vilken jävla idiot man är, trillar dig hela tiden.

Jaja, nu mår man som prins. Fem liter vodka och 800 tabletter. Borde stå mig en vecka.
Senast redigerad av Vobbler 2020-11-18 kl. 14:48.
Citera
2020-11-18, 18:35
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ännu ett återfall, drog i mig 4 mg och skulle så klart bort och handla sprit på bolaget, det går liksom hand och i hand. Så jävla flöddrad när jag stod i kassan att den stackars tjejen som tog betalt var tvungen att hjälpa mig att dra kortet. Vilken jävla idiot man är, trillar dig hela tiden.

Jaja, nu mår man som prins. Fem liter vodka och 800 tabletter. Borde stå mig en vecka.

Haha. Ja, ska man ta ett återfall ska man fan ta i rejält!
Citera
2020-11-18, 18:49
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Haha. Ja, ska man ta ett återfall ska man fan ta i rejält!

Så är det. Jag kan inte göra något med måtta, det är alltid av eller på.

In i kaklet.
Citera
2020-11-19, 08:16
Medlem
Jag har en rejält tolerans mot benzo men enbart från Stesolid. Flummar på Stesolid till och från. Typ 30-70 mg med lite alkohol. 130 mg som mest.

Har aldrig tagit xanor. Vad är en bra startdos om jag vill flumma på xanor?
Citera
2020-11-19, 12:31
Medlem
SalamonDiEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Jag har en rejält tolerans mot benzo men enbart från Stesolid. Flummar på Stesolid till och från. Typ 30-70 mg med lite alkohol. 130 mg som mest.

Har aldrig tagit xanor. Vad är en bra startdos om jag vill flumma på xanor?

fördelen med X är att dom kickar in omedelbart (30 min ca.) & med hög tolerans skulle jag kört en 2mg, du känner fort effekten, för lite effekt; ta en 2a till osv... kan oxå sluta med att du vaknar på köksgolvet & undrar vafan som hände🙂

ta inte mer än 4mg att börja med... & känn välbehaget
Citera
2020-11-24, 16:20
Medlem
Tjena, köpte mig en burk "Xanax" 1mg, tänkte yes vad nice riktiga xanax. Sen öppnar man burken så är det ljus blåa tabletter som det står apzm 1, då tänkte jag nu har jag inte fått rätt. Sen efter lite research så är de nog Alprazolam Stada, är detta mer vanligt nu? De kom 100stk tabletter i en liten burk. Scams eller vad säger man?

Får väl pröva dom och återkomma med svar....
Citera
2020-11-24, 16:52
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Tjena, köpte mig en burk "Xanax" 1mg, tänkte yes vad nice riktiga xanax. Sen öppnar man burken så är det ljus blåa tabletter som det står apzm 1, då tänkte jag nu har jag inte fått rätt. Sen efter lite research så är de nog Alprazolam Stada, är detta mer vanligt nu? De kom 100stk tabletter i en liten burk. Scams eller vad säger man?

Får väl pröva dom och återkomma med svar....

Låter märkligt Xanax är Pfizers namn på Alprazolam i USA, i Sverige är Pfizers namn Xanor. Låter skumt att Alprazolam Stada skulle finnas i en burk märkt med Xanax när det är två helt olika tillverkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in