2020-02-09, 14:07
Medlem
Frontin från Bulgarien säljs på Darknet är det bättre än Ksalol?
Citera
2020-02-09, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H2O1000
Frontin från Bulgarien säljs på Darknet är det bättre än Ksalol?

Ksalol är skräp i jämförelse, om Frontinen är äkta dvs.
Citera
2020-02-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Du är uppe i helt ohållbara mängder som du kommer få väldigt svårt att bli fri från utan hjälp.
Vill du bli drogfri tycker jag du ska söka hjälp.

Posta gärna en tråd i (FB) Drogrehabilitering , där kan du få råd och stöd.

Proffshjälp var tyvärr uteslutet.
Har fysiskt inte orkat logga in på FB för att kunna svara, är nu inne på min femte dag av cold turkey. Svettningar, kramper, kräkningar, yrsel.

Får i mig vatten iaf...
Citera
2020-02-12, 10:38
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcvz
Proffshjälp var tyvärr uteslutet.
Har fysiskt inte orkat logga in på FB för att kunna svara, är nu inne på min femte dag av cold turkey. Svettningar, kramper, kräkningar, yrsel.

Får i mig vatten iaf...
Fantastiskt jobbat så långt. Med dina mängder finns stor risk för EP-anfall, men har du klarat dig i 5 dagar bör den risken vara rätt liten.
Vet vilket helvete du går igenom, men ge dig tid och kämpa på. Det finns alltid ljus i tunneln.

Besök gärna (FB) Drogrehabilitering där finns många användare med erfarenhet, som kan vara till bra hjälp för dig.

Lycka till.
Citera
2020-02-12, 11:16
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Fantastiskt jobbat så långt. Med dina mängder finns stor risk för EP-anfall, men har du klarat dig i 5 dagar bör den risken vara rätt liten.

- - - -

Plus ett!

Fem dagar men alive and... ja inte "well" - men kriga på!!! Själv har jag "trappat ner" i fyra år... krökar till med jämna mellanrum (utan el m minimalt m bens) och måste ("måste och måste") då öka dosen för att detoxa mig själv och kunna föra mig normalt på jobbet, prestera helt enkelt. Då tillbaka på ruta 1...

Kör på! Känns allt hopplöst - köp i värsta fall ett sexpack, gå inte tillbaka till X! Eller bens öht! Keep up the good work! And "it isn´t always gonna be this grey..."
https://www.youtube.com/watch?v=lekZ3merXiU
Citera
2020-02-12, 14:01
Medlem
Citat:
Vet vilket helvete du går igenom, men ge dig tid och kämpa på. Det finns alltid ljus i tunneln.

Besök gärna (FB) Drogrehabilitering där finns många användare med erfarenhet, som kan vara till bra hjälp för dig.

Lycka till.
Tack så mycket, inget anfall än...
Funderar på om jag ska köpa mig en rökbit och se ifall jag äta om jag är stekt.
Ska kika runt i tråden du länkade
Citera
2020-02-13, 14:25
Medlem
Helvete!!! jag hade ingen aning om detta med bieffekterna. Detta vi kanske alla skulle tänka på!!!

https://www.drugs.com/sfx/alprazolam-side-effects.html

More common

Being forgetful
changes in patterns and rhythms of speech
clumsiness or unsteadiness
difficulty with coordination
discouragement
drowsiness
feeling sad or empty
irritability
lack of appetite
lightheadedness
loss of interest or pleasure
relaxed and calm
shakiness and unsteady walk
sleepiness or unusual drowsiness
slurred speech
tiredness
trouble concentrating
trouble performing routine tasks
trouble sleeping
trouble speaking
unsteadiness, trembling, or other problems with muscle control or coordination
unusual tiredness or weakness
Citera
2020-02-14, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Helvete!!! jag hade ingen aning om detta med bieffekterna. Detta vi kanske alla skulle tänka på!!!

https://www.drugs.com/sfx/alprazolam-side-effects.html

More common

Being forgetful
changes in patterns and rhythms of speech
clumsiness or unsteadiness
difficulty with coordination
discouragement
drowsiness
feeling sad or empty
irritability
lack of appetite
lightheadedness
loss of interest or pleasure
relaxed and calm
shakiness and unsteady walk
sleepiness or unusual drowsiness
slurred speech
tiredness
trouble concentrating
trouble performing routine tasks
trouble sleeping
trouble speaking
unsteadiness, trembling, or other problems with muscle control or coordination
unusual tiredness or weakness

De måste ofta lista alla tänkbara biverkningar som inte bara konstaterats 100%, utan också upplevts av patienter. Tittar du i ex FASS ser du mer ingående hur frekvenserna är (vilket indikerar hur stor risken är).

https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19910906000012

Med det sagt skall man naturligvis vara försiktig.
Citera
2020-02-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigAllOver
De måste ofta lista alla tänkbara biverkningar som inte bara konstaterats 100%, utan också upplevts av patienter. Tittar du i ex FASS ser du mer ingående hur frekvenserna är (vilket indikerar hur stor risken är).

https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19910906000012

Med det sagt skall man naturligvis vara försiktig.
Jag vet inte vad du vill ha sagt med detta inlägget? Att det inte är säkert att minne och hjärnkapaciteten sänks. Det verkar så när man läser vad läkare skriver på Google.

Men när det gäller att musklerna försvagas av benzo som Imovane så gäller det enbart äldre som jag fattade det?
Citera
2020-02-14, 11:43
Medlem
r9Q8jRqe3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag vet inte vad du vill ha sagt med detta inlägget? Att det inte är säkert att minne och hjärnkapaciteten sänks. Det verkar så när man läser vad läkare skriver på Google.

Men när det gäller att musklerna försvagas av benzo som Imovane så gäller det enbart äldre som jag fattade det?

Beror på dos, sorts benso och individ. Klonazepam har tex mer muskelavslappnande egenskaper än alprazolam, vilket jag märkt av flera gånger. Verkar som varje gång jag drar i mig 2-4mg klonazepam så snubblar jag alltid en gång.
Citera
2020-02-15, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Någon här som har tagit det i längre perioder och quittat cold turkey?

Japp, eller vad menar du med längre perioder? Har klivit av ct efter flera år, det har gått bra (beror på vad man förväntat sig kanske, mår ju piss ganska länge men), nu senast klev jag av efter 20 månader ungefär, klonazepam och alprazolam. Dagsdoser på minst 5 mg alpra/dag, ofta upp mot 12 mg..samma med klona, minst 10 mg men ofta upp mot 30 mg..
Citera
2020-02-15, 22:42
Medlem
Alprazolam och koffein.

Tja, har nyligen fått tag i 20 st alprozolm 1 mg. Garanterat inte svenska då jag inte kan hitta något på fass( ljusblåa ovala tabletter med skriften "apzm 1", kranen påstår att de är just alprazolom men är osäker på om detta stämme. Blev lite besviken. De fungerar absolut men inte som förväntat. De kan också vara för mina tidigare erfarenher har varir av sobril och stesodil och förväntade mig något starkare. Har någon mer info angående dessa?

Undrar även vilken effekt koffein har på benzos? Men de må va off topic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in