2020-02-15, 22:46
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidbram
Tja, har nyligen fått tag i 20 st alprozolm 1 mg. Garanterat inte svenska då jag inte kan hitta något på fass( ljusblåa ovala tabletter med skriften "apzm 1", kranen påstår att de är just alprazolom men är osäker på om detta stämme. Blev lite besviken. De fungerar absolut men inte som förväntat. De kan också vara för mina tidigare erfarenher har varir av sobril och stesodil och förväntade mig något starkare. Har någon mer info angående dessa?

Undrar även vilken effekt koffein har på benzos? Men de må va off topic
Koffein har verkligen ingen direkt påverkan på alprazolam eller bensodiazepiner överhuvudtaget förutom att du blir lite piggare.
Citera
2020-02-16, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Davidbram
Tja, har nyligen fått tag i 20 st alprozolm 1 mg. Garanterat inte svenska då jag inte kan hitta något på fass( ljusblåa ovala tabletter med skriften "apzm 1", kranen påstår att de är just alprazolom men är osäker på om detta stämme. Blev lite besviken. De fungerar absolut men inte som förväntat. De kan också vara för mina tidigare erfarenher har varir av sobril och stesodil och förväntade mig något starkare. Har någon mer info angående dessa?

Undrar även vilken effekt koffein har på benzos? Men de må va off topic
Det är Alprazolam Stada. Dessa finns på svenska apotek. Sämre än Pfizer imo, men jodå de är "svenska", har hämtat ut sådana själv på apoteket.
Citera
2020-02-16, 12:59
Medlem
Är det vanligt att få munchies av alprazolam? Ksalol galenika var det.
Citera
2020-02-16, 14:46
Medlem
Retornofdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grizzlyadams

Ja.
Citera
2020-02-17, 19:48
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grizzlyadams

Väldigt! Många som går upp i vikt av det, både missbrukare och de som får utskrivet Alprazolam.
Citera
2020-02-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Det är Alprazolam Stada. Dessa finns på svenska apotek. Sämre än Pfizer imo, men jodå de är "svenska", har hämtat ut sådana själv på apoteket.
Finns dock massa av dessa kopior ute nu levereras i Xanax burkar men kvaliten har varit bättre än ksalol vad jag fått erfara
Citera
2020-02-19, 01:24
Medlem
xanor blir man hungrig av!
Citera
2020-02-20, 14:56
Medlem
Hej!

Jag har nu ätit 4mg Xanor/Alprazolam dagligen sen 2008. Som ni kanske förstår känner jag inte av dom, vad jag vet iallafall, däremot känner jag av om jag hoppar över en dagsdos.

Jag har länge funderat på att se hur jag kanske mår utan Xanor/Alprazolam (olika vad jag får beroende på kostnad hos dosapotek), men när jag känner hur dåligt jag mår redan inom 24h på halva dosen, undrar jag hur fan man ska klara att sluta.

Jag börjar tugga sönder insidan av munnen, spänner käkarna konstant, får ryckningar i lårmuskler, huvudvärk, sömnbesvär osv osv...

Något som slutat efter ätit det dagligen i ca 12 år?

(Jag vet ju inte om ångesten kommer tillbaka eller om jag kan leva utan nu, men ska man gå igenom denna skit för att testa så känns det liksom som att gå igenom ett helvete för att kanske hamna tillbaka i ett helvete.)
Citera
2020-02-21, 16:42
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buppo
Hej!

Jag har nu ätit 4mg Xanor/Alprazolam dagligen sen 2008. Som ni kanske förstår känner jag inte av dom, vad jag vet iallafall, däremot känner jag av om jag hoppar över en dagsdos.

Jag har länge funderat på att se hur jag kanske mår utan Xanor/Alprazolam (olika vad jag får beroende på kostnad hos dosapotek), men när jag känner hur dåligt jag mår redan inom 24h på halva dosen, undrar jag hur fan man ska klara att sluta.

Jag börjar tugga sönder insidan av munnen, spänner käkarna konstant, får ryckningar i lårmuskler, huvudvärk, sömnbesvär osv osv...

Något som slutat efter ätit det dagligen i ca 12 år?

(Jag vet ju inte om ångesten kommer tillbaka eller om jag kan leva utan nu, men ska man gå igenom denna skit för att testa så känns det liksom som att gå igenom ett helvete för att kanske hamna tillbaka i ett helvete.)
Alprazolam är den värsta bensodiazepinen att sluta med och direkt farligt att sluta tvärt. Förutom de abstinensbesvär du nämner, kan man få krampanfall, Ep-anfall, etc. Alprazolam måste trappas ut långsamt, speciellt efter ett så långvarigt bruk.

Det bästa jag kan rekommendera är "The Ashton Manual", där finns nedtrappnings-scheman, finns både som pdf-fil som du kan ladda ner eller läsa på sajten.
https://www.benzo-case-japan.com/prof-ashton-english.php
Här finns också mycket annan viktig information om hur bensodiazepiner fungerar och påverkar kropp och hjärna.
Citera
2020-02-23, 08:15
Medlem
Tjena flashback!

Jag knaprade på 800mg tramadol och 3000mg gabapentin igår och undrar nu om det är safe att ta 1-2mg xanor?
Har ungefär gått 10-12h sedan sista intag av tramadolen

Borde väll vara lugnt? Ända problemet är att min andning har varit tung,, nästan andningsdepression. Men börjar bli bättre nu!

Tacksam för svar!
Citera
2020-02-23, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Är det någon smart person här inne som kan förklara en sak; Lyrica (pregabalin) har nästan exakt lika lång halveringstid som Alprazolam men ca 3 gånger så långt rus, Jag tycker att 4 mg Alprazolam håller i sig ca 4 timmar och 600 mg Pregabalin håller i sig ca 12 timmar.

Hur kan det komma sig?

Samma här. Pregabalin kan hålla i sig längre än 12 timmar till och med. Kan ta Lyrica kl 16 och fortfarande vara "väck" kl 10 dagen efter på jobbet. (dock tycker jag att alprazolam kan hålla i sig mycket längre än 4 timmar). Mycket konstigt det där. Någon som vet eller kan förklara?
Citera
2020-02-23, 12:57
Medlem
swapzs avatar
Kommit över några vaf jag tror är xanor svemska 1mg
Dem ät ovala blå mef en skåra i mitten på ena sida. På ena sidan står där 7176 och på andra sidan 9
Någon som kan bekräfta vilken mg dessa är?
Har sökt men inte hittat något på Internet själv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in