Citat:
Ursprungligen postat av
CatoYouFOOL
Har alltid varit känslig för läkemedel. Fast just i avseende detta så missbrukar jag de ej utan tar helt enligt ordination pga ångestdiagnos. Faktum är att jag tar mycket mindre än vad jag är ordinerad.
Har typ 40 paket extra liggandes 🙂
Eftersom Alprazolam är en av dom, om inte det mest beroendeframkallande bensos med dom (tror jag) värsta utsättningssymptomen - har tyvärr ingen källa annat än omgivning och upplevelser - låter det som rätt drog för dig. Även om jag har svårt att kalla benso för "rätt" drog. Skönt att du slipper allt det, nog många som avundas dig.
Blev lite nyfiken på de där 40 paketen men den diskussionen lämnar vi för att inte riskera regelbrott
Förresten, gör dom dig piggare eller tröttare? Oavsett vilket, varierar pigg/trött beroende på när under dygnets timmar du tar dom?
Citat:
Ursprungligen postat av
yournotlikeme
I förrgår kastade jag i mig ca 5mg Alprazolam under dagen vilket är ovanligt mycket för att vara jag, men igår låg jag bara på 2mg under hela dagen (1mg på morgonen och 1mg på kvällen) och mådde minst lika bra som dagen innan då jag käkade 5mg?
Bara jag som upplever att högre doser Alprazolam bara ger mer minnesluckor och inte mer välmående alls? Däremot tex. Imovane (Zopiklon) som är hypnotisk som sjutton ger mer och mer välmående ju mer man tar men inte Alpra enligt mig.
Nu går jag bara på Alpra periodvis men aldrig mer att jag slänger i mig mer än 2mg per dygn då det enligt mig är totalt onödigt.
Måste flika in och hålla med, jag anser att det finns en dragen linje för när Alpra tappar den avsedda effekten och övergår i flum, humörsvängningar och andra bieffekter fast kraftigare, framförallt minnesluckor. Gränsen går precis som du säger vid ca 6 mg, jag skulle säga 5-6 mg. Har inte stött på någon som övergått det och känt att det är en perfekt dos, om dom inte har hög tolerans.
Börjar man smyga upp över 8 mg snabbt är det dags att trappa ner, annars blir det bara dyrt och onödigt i längden. Benso kostar mer än det smakar och då smakar Alpra oftast vidrigt.