2019-09-01, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Det finns det verkligen.

Nej det är faktiskt E313 Frontin så de är definitivt äkta, jag testade den doseringen vilket aldrig händer annars men jag vart bara väldigt väck och fick väldiga minnesluckor. Just nu håller jag mig till 1-2mg om dagen men jag ska byta till Diazepam ganska snart då den är mycket snällare. Sen var det inte mening att skryta eller så utan min mening med just det inlägget var just att belysa faktorn att allt över 2mg är enligt min mening onödigt.
Antar att du har tolerans då. Äter jag mer än 0.5/0.75mg så får jag minnesluckor.

Blandar jag med alkohol, vilket endast hänt vid typ 5 tillfällen på 3 år. Så släpps djävulen lös totalt. Dvs misär pinsamheter blackouts katastrof.

Alprazolam är Inget läkemedel man ska laborera med.
Citera
2019-09-01, 03:14
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoYouFOOL
Antar att du har tolerans då. Äter jag mer än 0.5/0.75mg så får jag minnesluckor.

Blandar jag med alkohol, vilket endast hänt vid typ 5 tillfällen på 3 år. Så släpps djävulen lös totalt. Dvs misär pinsamheter blackouts katastrof.

Alkohol och benzo är något man ska ta det lugnt med, även om man tycker sig ha tolerans. Jävlar vad det skjutsar fyllan. Sen vaknar man som vanligt dagen efter utan minne och med en massa jävelskap i bagaget.

Skönt med låg tolerans för övrigt, billigt (om man missbrukar) och låg risk för allvarliga utsättningssymptom, antar jag.
Citera
2019-09-01, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Alkohol och benzo är något man ska ta det lugnt med, även om man tycker sig ha tolerans. Jävlar vad det skjutsar fyllan. Sen vaknar man som vanligt dagen efter utan minne och med en massa jävelskap i bagaget.

Skönt med låg tolerans för övrigt, billigt (om man missbrukar) och låg risk för allvarliga utsättningssymptom, antar jag.
Har alltid varit känslig för läkemedel. Fast just i avseende detta så missbrukar jag de ej utan tar helt enligt ordination pga ångestdiagnos. Faktum är att jag tar mycket mindre än vad jag är ordinerad.

Har typ 40 paket extra liggandes 🙂
Citera
2019-09-01, 03:26
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Har alltid varit känslig för läkemedel. Fast just i avseende detta så missbrukar jag de ej utan tar helt enligt ordination pga ångestdiagnos. Faktum är att jag tar mycket mindre än vad jag är ordinerad.

Har typ 40 paket extra liggandes 🙂

Eftersom Alprazolam är en av dom, om inte det mest beroendeframkallande bensos med dom (tror jag) värsta utsättningssymptomen - har tyvärr ingen källa annat än omgivning och upplevelser - låter det som rätt drog för dig. Även om jag har svårt att kalla benso för "rätt" drog. Skönt att du slipper allt det, nog många som avundas dig.

Blev lite nyfiken på de där 40 paketen men den diskussionen lämnar vi för att inte riskera regelbrott

Förresten, gör dom dig piggare eller tröttare? Oavsett vilket, varierar pigg/trött beroende på när under dygnets timmar du tar dom?

Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
I förrgår kastade jag i mig ca 5mg Alprazolam under dagen vilket är ovanligt mycket för att vara jag, men igår låg jag bara på 2mg under hela dagen (1mg på morgonen och 1mg på kvällen) och mådde minst lika bra som dagen innan då jag käkade 5mg?

Bara jag som upplever att högre doser Alprazolam bara ger mer minnesluckor och inte mer välmående alls? Däremot tex. Imovane (Zopiklon) som är hypnotisk som sjutton ger mer och mer välmående ju mer man tar men inte Alpra enligt mig.

Nu går jag bara på Alpra periodvis men aldrig mer att jag slänger i mig mer än 2mg per dygn då det enligt mig är totalt onödigt.

Måste flika in och hålla med, jag anser att det finns en dragen linje för när Alpra tappar den avsedda effekten och övergår i flum, humörsvängningar och andra bieffekter fast kraftigare, framförallt minnesluckor. Gränsen går precis som du säger vid ca 6 mg, jag skulle säga 5-6 mg. Har inte stött på någon som övergått det och känt att det är en perfekt dos, om dom inte har hög tolerans.

Börjar man smyga upp över 8 mg snabbt är det dags att trappa ner, annars blir det bara dyrt och onödigt i längden. Benso kostar mer än det smakar och då smakar Alpra oftast vidrigt.
Senast redigerad av Lowlyfe 2019-09-01 kl. 03:33.
Citera
2019-09-01, 03:33
Medlem
Lowlyfes avatar
Ursäktar dubbelpost men kom på en fråga.

Dom flesta i denna tråd är nog bekanta med Galenikas Ksalol, vilket är typ den vanligaste "gatubenson" idag. Någon som vet varför? Bara att det är billigaste Alpra eller är den rent av en trend bland bensoknaprare? När skitsnacket går konstant även om de små ljusblå gör jobbet så slängs ordet hemmapress hit och dit.

Är med på att det är enkelt att pressa själv hemma om man har kunskapen men varför inte tex Upjohn och kränga varierat. Inte många som sitter på annan Alpra vad jag vet och lovordar den. Släpper Galenika produkter i smyg som skeppas över hela norden? (njaa)

Att gatudroger har stor risk för att innehålla skit är välkänt och vet man inte det kan man forska fram det hyfsat simpelt.
Är det någon som, med bevis, fått tag i äkta Ksalol och testat skillnad mellan gatuvarianten? I så fall, skiljer dom märkvärt?

Många frågor, få svar!
Senast redigerad av Lowlyfe 2019-09-01 kl. 03:45. Anledning: Dubbelpost blev fråga
Citera
2019-09-01, 03:37
Medlem
Citat:
Eftersom Alprazolam är en av dom, om inte det mest beroendeframkallande bensos med dom (tror jag) värsta utsättningssymptomen - har tyvärr ingen källa annat än omgivning och upplevelser - låter det som rätt drog för dig. Även om jag har svårt att kalla benso för "rätt" drog. Skönt att du slipper allt det, nog många som avundas dig.

Blev lite nyfiken på de där 40 paketen men den diskussionen lämnar vi för att inte riskera regelbrott

Förresten, gör dom dig piggare eller tröttare? Oavsett vilket, varierar pigg/trött beroende på när under dygnets timmar du tar dom?

Måste flika in och hålla med, jag anser att det finns en dragen linje för när Alpra tappar den avsedda effekten och övergår i flum, humörsvängningar och andra bieffekter fast kraftigare, framförallt minnesluckor. Gränsen går precis som du säger vid ca 6 mg, jag skulle säga 5-6 mg. Har inte stött på någon som övergått det och känt att det är en perfekt dos, om dom inte har hög tolerans.

Börjar man smyga upp över 8 mg snabbt är det dags att trappa ner, annars blir det bara dyrt och onödigt i längden. Benso kostar mer än det smakar och då smakar Alpra oftast vidrigt.
Blir pigg av xanor. Om jag tar 0.25mg dvs. Är förskriven 0.75 per dag men så mycket tar jag aldrig.

Vissa hävdar att de kan använda det som sömnmedel men inte jag. Har imovane också och det fungerar sövande, men inte xanax.

Däremot tar jag mer än 0.25 så blir jag typ ”groggy”.
Citera
2019-09-01, 03:48
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Blir pigg av xanor. Om jag tar 0.25mg dvs. Är förskriven 0.75 per dag men så mycket tar jag aldrig.

Vissa hävdar att de kan använda det som sömnmedel men inte jag. Har imovane också och det fungerar sövande, men inte xanax.

Däremot tar jag mer än 0.25 så blir jag typ ”groggy”.

Antar att piggheten kommer av att bakomliggande ångest släpps, det är Alpran grymmast på!

Ingen förstärkt effekt av Xanor och Imovane?

Ursäkta det nattliga förhöret hehe. Sidofråga dessutom: Är det Alpran som håller dig uppe denna tid eller är det normal dygnsrytm? Bara nyfiken.
Citera
2019-09-01, 04:01
Medlem
Citat:
Antar att piggheten kommer av att bakomliggande ångest släpps, det är Alpran grymmast på!

Ingen förstärkt effekt av Xanor och Imovane?

Ursäkta det nattliga förhöret hehe. Sidofråga dessutom: Är det Alpran som håller dig uppe denna tid eller är det normal dygnsrytm? Bara nyfiken.
Du behöver inte ha dåligt samvete. Just nu är jag uppe för jag är småpackad, har precis slutat ett jobb jag trivdes mindre bra på - och det är ju lördag. 🙂

Nä, egentligen var det längesen jag tog medicinen pga ångesten. Hade rätt grov panikångest förr men sedan jag började medicinera med xanor har det mesta klingat bort. Men jag har sett till att ha en bra relation till läkarna så jag har kvar medicinen trots att jag nog eg inte ”behöver den” i dess rätta bemärkelse. Det är jävligt smutt att ha dock, har alltid 0.5mg på mig så har man en seg dag på jobbet, eller ska göra något tungrott, eller är bakfull... då poppar jag 0.25mg.

Jag har aldrig laborerat med att kombinera imovane och alpra. Klart jag har testat nån gång men som sagt tycker de motarbetar varann. Alpran gör mig kall avstängd och pigg, imovane blir jag slö och seg av. Så jag ser faktiskt ingen vits att kombinera dom.
Citera
2019-09-01, 04:14
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Du behöver inte ha dåligt samvete. Just nu är jag uppe för jag är småpackad, har precis slutat ett jobb jag trivdes mindre bra på - och det är ju lördag. 🙂

Nä, egentligen var det längesen jag tog medicinen pga ångesten. Hade rätt grov panikångest förr men sedan jag började medicinera med xanor har det mesta klingat bort. Men jag har sett till att ha en bra relation till läkarna så jag har kvar medicinen trots att jag nog eg inte ”behöver den” i dess rätta bemärkelse. Det är jävligt smutt att ha dock, har alltid 0.5mg på mig så har man en seg dag på jobbet, eller ska göra något tungrott, eller är bakfull... då poppar jag 0.25mg.

Jag har aldrig laborerat med att kombinera imovane och alpra. Klart jag har testat nån gång men som sagt tycker de motarbetar varann. Alpran gör mig kall avstängd och pigg, imovane blir jag slö och seg av. Så jag ser faktiskt ingen vits att kombinera dom.

Tack för svaret om kombon! Hållt mig från z-analoger just pga slöheten, däckar rätt så lätt ändå allt oftast.

Förstår och håller med om att det är skönt att ha en nödlösning i bakfickan, ifall att. Bara det kan ibland vara nog för att lugna nerverna litegranna enl mig.

Låter som en jävligt trevlig Lördag förövrigt. Slutade också ett kneg jag hatade för ett tag sedan, gick direkt hem och firade.
I detta nu varvar jag ner en lätt amfetamin- och konstkväll (riktigt kulturellt) med ett par bira (och kanske en alpra i bakfickan ) Bör tillägga att även om jag har god tolerans mot båda är denna kombination helst undantagsfall och bör intas med enorm försiktighet.
Skål! och trevlig natt.
Citera
2019-09-01, 04:21
Medlem
Citat:
Tack för svaret om kombon! Hållt mig från z-analoger just pga slöheten, däckar rätt så lätt ändå allt oftast.

Förstår och håller med om att det är skönt att ha en nödlösning i bakfickan, ifall att. Bara det kan ibland vara nog för att lugna nerverna litegranna enl mig.

Låter som en jävligt trevlig Lördag förövrigt. Slutade också ett kneg jag hatade för ett tag sedan, gick direkt hem och firade.
I detta nu varvar jag ner en lätt amfetamin- och konstkväll (riktigt kulturellt) med ett par bira (och kanske en alpra i bakfickan ) Bör tillägga att även om jag har god tolerans mot båda är denna kombination helst undantagsfall och bör intas med enorm försiktighet.
Skål! och trevlig natt.
Hehehe vi förstå varandra.

För länge sen, typ 10 år, så var jag flitig användare av diverse stims. Jävlar vad jag gillar stimulanter. I alla dess former. Särskilt med riktliga mängder alkohol till. Och precis som du säger, lite alprazolam på det är inte fel heller. Men med åren har jag insett att det är inte hållbart. Det är som att bränna ljuset i bägge ändar. Kroppen och psyket pallar helt enkelt inte med det i längden.

Men nu är vi nog wayy off topic här. Vill du fortsätta att surra är det bäst att ta det via pm. 🙂
Citera
2019-09-01, 04:28
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Hehehe vi förstå varandra.

För länge sen, typ 10 år, så var jag flitig användare av diverse stims. Jävlar vad jag gillar stimulanter. I alla dess former. Särskilt med riktliga mängder alkohol till. Och precis som du säger, lite alprazolam på det är inte fel heller. Men med åren har jag insett att det är inte hållbart. Det är som att bränna ljuset i bägge ändar. Kroppen och psyket pallar helt enkelt inte med det i längden.

Men nu är vi nog wayy off topic här. Vill du fortsätta att surra är det bäst att ta det via pm. 🙂

För att bara hålla med dig ang stimulanter och Alpra, då vi ändå snackar Alprazolam, finns många varianter på en bra kväll. En av dom är affe-race avslutat med (ibland en för mycket) några Alprazolam och/eller nån bira.

PM är alltid välkommet!
Har något slags särintresse för droger både i rekreationsbruk och även medicinskt, hur det påverkar kropp och psyke osv och då Alpran är en så pass effektiv och populär drog som till och med influerade nästan ett helt års HipHop-musik (Amerikanska Xanax-stavar fick ett riktigt uppsving då) är den intressant. Det kan jag diskutera en stund!

Bara skicka för att tjöta när som!

Alp.. Lowlyfe out
Citera
2019-09-01, 11:51
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:

Stämmer jag har tolerans tyvärr men ingen jättetolerans. På 2mg blir jag rejält mysig, ofta räcker 1mg. Ja fyfan vad man gjort bort sig på Alpra + alkohol i sina tidigare dagar, det enda som är värre enligt mig är Z-analoger (Imovane, Stilnoct) med alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in