2019-08-31, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doodels
hej! sent svar men har en fråga ang självmedicinering...

hur många mg är rimligt att att ta under en dag? ska jag sprida ut 3mg under dagen eller vad är liksom en normal dagsdos? jag tar det för att jag vill fungera och inte flöddra på det..
tack!

Vanliga tar du vid behov, depot vanligtvis en kvälls- och en morgondos.
Citera
2019-08-31, 01:02
Medlem
kraftigtberusads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansBalkong
Är det alprazolam krka 0.5mg du menar, de är OK, men bindemedlet är ett helvete att få bort från tänderna om man tuggar dem. De är svagt gula.
kranen hävdade att de var 1mg, typ som att tugga på gelatin, väldigt mycket gult pigment i.
kan vara 0,5 i men tyckte de slog på ungefär som dom blåa styrkemässigt.
Citera
2019-08-31, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftigtberusad
kranen hävdade att de var 1mg, typ som att tugga på gelatin, väldigt mycket gult pigment i.
kan vara 0,5 i men tyckte de slog på ungefär som dom blåa styrkemässigt.

Ettorna är kritvita, och något större. Här kan du se hur 0.5 ser ut. Hade varit ganska lack om nån sålde 0.5 som ettor till mig!
Citera
2019-08-31, 05:53
Medlem
kraftigtberusads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansBalkong
Ettorna är kritvita, och något större. Här kan du se hur 0.5 ser ut. Hade varit ganska lack om nån sålde 0.5 som ettor till mig!
ser ut som dom på bilden fast mer gulaktig.
Citera
2019-08-31, 13:58
Medlem
yournotlikemes avatar
I förrgår kastade jag i mig ca 5mg Alprazolam under dagen vilket är ovanligt mycket för att vara jag, men igår låg jag bara på 2mg under hela dagen (1mg på morgonen och 1mg på kvällen) och mådde minst lika bra som dagen innan då jag käkade 5mg?

Bara jag som upplever att högre doser Alprazolam bara ger mer minnesluckor och inte mer välmående alls? Däremot tex. Imovane (Zopiklon) som är hypnotisk som sjutton ger mer och mer välmående ju mer man tar men inte Alpra enligt mig.

Nu går jag bara på Alpra periodvis men aldrig mer att jag slänger i mig mer än 2mg per dygn då det enligt mig är totalt onödigt.
Citera
2019-08-31, 18:37
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doodels
hej! sent svar men har en fråga ang självmedicinering...

hur många mg är rimligt att att ta under en dag? ska jag sprida ut 3mg under dagen eller vad är liksom en normal dagsdos? jag tar det för att jag vill fungera och inte flöddra på det..
tack!

Kollar man i FASS är väl dagsdosen 1-6 mg, sen får du själv avgöra hur starka tabs du har och hur beroende du vill bli av dem. Efter ett tag kommer det inte att räcka med 3 tabs per dag....
Citera
2019-08-31, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompleteControl
Kollar man i FASS är väl dagsdosen 1-6 mg, sen får du själv avgöra hur starka tabs du har och hur beroende du vill bli av dem. Efter ett tag kommer det inte att räcka med 3 tabs per dag....
Det är ganska nyligen de ändrade maxdos till 6mg.

För något år sedan var det 4mg och bara det kan jag i frågasätta. Har själv xanor på recept och blir rejält påverkad av 0.5mg. Ger mig dåliga vibbar att någon skulle äta 6mg per dag.

Xanor är mig veterligen den enda benso som finns registrerade dödsfall på. Stod i FASS förr i tiden. En vuxen hade blandat stora mängder sprit med 30mg xanor.

Personligen har jag inga problem att se det hända alls eftersom jag vet hur jävla sänkt jag blir på blott 0.5mg. Tycker synd om den stackaren som är föreskriven 6mg per dygn.

Kul den dagen han ska kliva av.
Citera
2019-08-31, 19:35
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoYouFOOL
Det är ganska nyligen de ändrade maxdos till 6mg.

För något år sedan var det 4mg och bara det kan jag i frågasätta. Har själv xanor på recept och blir rejält påverkad av 0.5mg. Ger mig dåliga vibbar att någon skulle äta 6mg per dag.

Xanor är mig veterligen den enda benso som finns registrerade dödsfall på. Stod i FASS förr i tiden. En vuxen hade blandat stora mängder sprit med 30mg xanor.

Personligen har jag inga problem att se det hända alls eftersom jag vet hur jävla sänkt jag blir på blott 0.5mg. Tycker synd om den stackaren som är föreskriven 6mg per dygn.

Kul den dagen han ska kliva av.

6mg per dag nu alltså som maxdos? Tyckte 3mg var mycket men nu är det alltså dubbelt? Offtopic men ligger inte Stesolid på 30mg per dygn som maxdos? Låter helt sjukt mycket med 6mg.
Citera
2019-08-31, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
6mg per dag nu alltså som maxdos? Tyckte 3mg var mycket men nu är det alltså dubbelt? Offtopic men ligger inte Stesolid på 30mg per dygn som maxdos? Låter helt sjukt mycket med 6mg.
Jag är hypokondriker så jag gillar inte att läsa om fysiska åkommor, däremot mediciner har jag av någon anledning alltid tyckt om att läsa om. Jag är hundra procent säker på att för bara för något år sedan så var maxdos för xanor/xanax 4mg per dygn i sverige. Men vad jag läst nu på fass/i mina bipacksedlar så har de ökat på det till 6mg.

Eftersom jag har ett stoooort xanaxförråd så kan jag säkert leta upp både en bipacksedel för förr och nu om någon skulle vilja ha fakta (förutom FASS). Men jag håller med dig 6mg alprazololam / dygn är vansinne.

0.5mg för mig känns som en redig fylla. Knappt att jag klarar att jobba osv. Har aldrig ätit mer än än så vid ett och samma tillfälle, men jag kan bara föreställa mig hur det känns att att äta mer. Det lär inte gå att upprätthålla ett normalt jobb. Så mycket är klart.
Citera
2019-08-31, 19:53
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Jag är hypokondriker så jag gillar inte att läsa om fysiska åkommor, däremot mediciner har jag av någon anledning alltid tyckt om att läsa om. Jag är hundra procent säker på att för bara för något år sedan så var maxdos för xanor/xanax 4mg per dygn i sverige. Men vad jag läst nu på fass/i mina bipacksedlar så har de ökat på det till 6mg.

Eftersom jag har ett stoooort xanaxförråd så kan jag säkert leta upp både en bipacksedel för förr och nu om någon skulle vilja ha fakta (förutom FASS). Men jag håller med dig 6mg alprazololam / dygn är vansinne.

0.5mg för mig känns som en redig fylla. Knappt att jag klarar att jobba osv. Har aldrig ätit mer än än så vid ett och samma tillfälle, men jag kan bara föreställa mig hur det känns att att äta mer. Det lär inte gå att upprätthålla ett normalt jobb. Så mycket är klart.

Tycker också om att läsa på om mediciner/substanser och har genom åren alltid sett till att vara påläst på det man slängt i sig men jag håller med dig helt. Att klara av att behålla ett jobb med de doserna är omöjligt.

Som du säger räcker 0.5mg gott och väl för att döda de flesta ångest/panikattackerna om man inte har massiv tolerans.

Man kan tycka att utvecklingen borde 2019 gå åt andra hållet, dvs att de kanske drog ner maxdosen till 2mg/dygn eller bara ha kvar depot varianten men detta låter ju helt uppåt väggarna med 6mg. Jag undrar vad som krävs för att man ska ha det utskrivet i den doseringen.
Citera
2019-08-31, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Tycker också om att läsa på om mediciner/substanser och har genom åren alltid sett till att vara påläst på det man slängt i sig men jag håller med dig helt. Att klara av att behålla ett jobb med de doserna är omöjligt.

Som du säger räcker 0.5mg gott och väl för att döda de flesta ångest/panikattackerna om man inte har massiv tolerans.

Man kan tycka att utvecklingen borde 2019 gå åt andra hållet, dvs att de kanske drog ner maxdosen till 2mg/dygn eller bara ha kvar depot varianten men detta låter ju helt uppåt väggarna med 6mg. Jag undrar vad som krävs för att man ska ha det utskrivet i den doseringen.
Håller med. Vansinne.

Vore man konspiratoriskt lagd så skulle man kunna misstänka någon slags ”föreskrivningsbonus” / ”ekonomisk fördel”.....

Finns grova pengar i läkemedelsindustrin.

Läste några poster upp nu och såg att du påstod att du tryckt i dig 6mg xanax.... snackar du skit eller är det några piratkopierade ksalol du ätit? Eller är det riktiga apotekts-pfizer xanax?
Citera
2019-08-31, 21:52
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Håller med. Vansinne.

Vore man konspiratoriskt lagd så skulle man kunna misstänka någon slags ”föreskrivningsbonus” / ”ekonomisk fördel”.....

Finns grova pengar i läkemedelsindustrin.

Läste några poster upp nu och såg att du påstod att du tryckt i dig 6mg xanax.... snackar du skit eller är det några piratkopierade ksalol du ätit? Eller är det riktiga apotekts-pfizer xanax?

Det finns det verkligen.

Nej det är faktiskt E313 Frontin så de är definitivt äkta, jag testade den doseringen vilket aldrig händer annars men jag vart bara väldigt väck och fick väldiga minnesluckor. Just nu håller jag mig till 1-2mg om dagen men jag ska byta till Diazepam ganska snart då den är mycket snällare. Sen var det inte mening att skryta eller så utan min mening med just det inlägget var just att belysa faktorn att allt över 2mg är enligt min mening onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in