2016-04-08, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Men med tanke på sin vikt oc kanske tidigare efarenhter så ärväl 4mg ganska lugnt. Från individ osv såklart
nej det är det inte. 4mg är alldeles för mycket för att bli ångestfri. 0.25mg ser du. vid riktigt jävla tokångest räcker 0.5mg. men då börjar man känna sig påverkad.

om man som sagt inte är helt förstörd av pixxande sen tidigare. då behövs säkert minst en näve xanor på en gång.

inse att ni får leva med att inte må "perfekt". ta endast så mycket att det funkar att stå ut. det är tricket bakom ett vettigt bensoätande. att bara äta 2mg x på slentrian dag ut och dag in, det är inte bra. då hamnar ni i "helvetet" när det är dags att sluta.
Senast redigerad av smakenavurin 2016-04-08 kl. 00:07.
Citera
2016-04-08, 00:49
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smakenavurin
nej det är det inte. 4mg är alldeles för mycket för att bli ångestfri. 0.25mg ser du. vid riktigt jävla tokångest räcker 0.5mg. men då börjar man känna sig påverkad.

om man som sagt inte är helt förstörd av pixxande sen tidigare. då behövs säkert minst en näve xanor på en gång.

inse att ni får leva med att inte må "perfekt". ta endast så mycket att det funkar att stå ut. det är tricket bakom ett vettigt bensoätande. att bara äta 2mg x på slentrian dag ut och dag in, det är inte bra. då hamnar ni i "helvetet" när det är dags att sluta.

Helt rättt.
Citera
2016-04-08, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kvvtofflor
Alltså jag fick ett överkomligt erbjudande på fyra tusen ksalol i blister från galenika som jag slog till på. Till en början blev jag flöddrad på 10 st men nu har jag väl ätit runt tusen stycken på ganska kort tid och kan föra mig normalt och folk betraktar inte mig som påverkad om jag har typ 50 st i kroppen.

Jag är inte dum i huvudet - jag fattar att toleransen skjutit i höjden.
Men min fråga är hur länge bör jag avstå helt för att komma till den nivån jag var i från början, då 10 st kändes som 80-90 nu typ?

Känns som det här bara kommer spåra ur och bästa iden kanske hade varit att spola ner skiten i toaletten. Men ångesten efter med tanke på att jag la en ganska stor summa på dom stoppar mig ^^

Men min fråga är alltså, hur länge bör jag avstå? veckor? månader?

Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Alltså herregud vilka mängder.. Först och främst se till att trappa ur det där försiktigt ett bra tag tills du är nere på noll. Slutar du tvärt med dessa monster doser på benso så kommer det inte sluta bra. Riktigt farligt att köra CT, alltså cold turkey som det heter. Betyder att man slutar bara tvärt sådär. Och det skall du inte göra för du komer ångra dig så hårt. Antingen kör du egen ned trappning eller söker till frivilligt avgifitning. Benso skall man ta det försiktigt med. Inga leksaker precis. Men förstår hur det känns att sitta på flera hundra piller och suget är där. Självdisciplin är nckeln hur svårt det än är Men trappa ner långsamt i kanske 2 månader.

Citat:
Jo men grejen är att jag tjongade i mig tusen st i runda slängar under en tidsperiod på 2-3 veckor (minnet sviker av naturliga skäl) då borde jag väl kunna gå CT utan att få kramper och må allt för dåligt väl? Sen fick jag inte svar på min fråga, jag har runt tre tusen ksalol till och vill inte att dom går åt lika snabbt, men med doserna för att bli flöddrad efter detta xanorrace har gjort att toleransen kommer göra att dom försvinner snabbare än vad jag vill. Egentligen hade jag velat bli av med en del för att inte riskera att gå ner mig. Men har inte disciplin att både spola ner pengar och tabletter i toan, och jag är inte direkt typen som står på gatan och kränger knark. Har lite för mycket att förlora på en torsk, ej heller medlem på knarkforum osv. Men jag fick aldrig svar på min fråga.

Hur länge måste jag avstå för att få den där goa känslan på 10mg jag får på 50 i dagsläget under den tidsperiod och mängd jag käkat? är det dagar, veckor, månader? sista intaget var igår. Har inte tagit några idag alls. Och är en nedtrappning verkligen nödvändig under mina förhållanden? Räta ut lite frågetecken kring det här ni som är kunniga är ni snälla

Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Uppehåll i minst 3-6 månader

Citat:
Nu hoppas jag att du skojar med mig, tror du verkligen jag kan hålla mig ifrån dessa blåa godisbitar i ett halvår? För att få ner toleransen efter monsterdoser under en tidsperiod på 2-3 veckor? Kan det verkligen stämma?

Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det kommer aldrig att bli detsamma igen, det kommer du till att märka när du har väntat ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
110% sant det du säger. Riktigt drygt att det är så. Men så är det med det mesta också :/ Spelar typ ingen roll hur lång uppehåll man har tillsut.
Skojar ni med mig? Kommer jag alltid få äta dessa monsterdoser?
Senast redigerad av kvvtofflor 2016-04-08 kl. 02:28.
Citera
2016-04-09, 01:14
Medlem
julesvernes avatar
Citat:

En viktig distinktion är att skilja på ångest och ångest. Har du RIKTIGT panikångest spelar det inte så stor roll om du behöver smälla i dig 2mg alprazolam för att slippa undan. Om du däremot har en mer generaliserad ångest, mer "spridd" över dygnet skulle jag personligen säga att alprazolam är fel benso för dig. Kör då istället med någon med betydligt längre halveringstid som sitter i längre, typ diazepam eller klonazepam. Visst 0,25mg räcker för att släcka ångesten momentant under dagen om vi pratar om "vanlig" gnagande dygnsångest, men är du uppe i full panik kan du glömma 0,25 mg (tolerans eller inte tolerans). Som sagt, mitt tips är att byta till annan benso i och med att det verkar mer logiskt med tanke på din problematik. Smäller du i dig 4 mg alprazolam till höger och vänster kommer det garanterat att gå åt helvete förr eller senare.
Citera
2016-04-09, 17:01
Medlem
Citat:
Dessvärre tror jag det är ganska sant (vad nu "ganska sant" innebär). Jag minns mina första lyckliga år med alprazolam, att jag mådde fantastiskt på bara några mg. Numera spelar det ingen roll hur mycket jag smäller i mig. Den där känslan av eufori vill inte infinna sig. Trots att jag vet att det är äkta varor. Och trots att jag haft uppehåll på ett år.

Samma sak gäller naturligtvis med alla andra bensodiazepiner.
Citera
2016-04-09, 20:05
Medlem
Eutychoss avatar
Har väntat hela veckan på lite godis, fan vad trist det var att se brevlådan stå tom igår. Det enda som kom var alpra-blotters som var helt värdelösa. Skulle tydligen vara 2.2 mg per blotter, jag kände inte ett piss av fem stycken och har inte rört benso på flera veckor. :/

Jäkla trist alltså. Men den som väntar på något gott.
Citera
2016-04-09, 21:28
Medlem
Alprazolam lätt den bästa benzo mot ångest och panikattacker. Precis kört ksol min fav av alla Xanor. Har även nångra svenska Xanor depot def inte lika bra men dom funkar.
Citera
2016-04-09, 22:34
Medlem
Eutychoss avatar
Någon som vet något om att Ksalol kan innehålla asbest eller andra giftiga saker? Läste det bakåt i tråden och blev lite fundersam och lite ställd. Tydligen hade skribenten en kompis som testat sina tabletter och de innehöll asbest. "En kompis", jag vet. Men ändå.

Låter ju väldigt konstigt, men ksalol är väl en officiell generika som säljs av apotek i östra europa av Galenika, som är ett stort företag? Har nämligen svårt att tänka mig att deras krav på renhet/toxicitet är så låg i sina tabletter om det är professionella läkemedelsutvecklare som gjort dom, men man vet ju aldrig.

Undrar om jag behöver en Ksalol för att komma på banan igen med dessa avvikelser.
Senast redigerad av Eutychos 2016-04-09 kl. 22:49.
Citera
2016-04-09, 23:05
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eutychos
Någon som vet något om att Ksalol kan innehålla asbest eller andra giftiga saker? Läste det bakåt i tråden och blev lite fundersam och lite ställd. Tydligen hade skribenten en kompis som testat sina tabletter och de innehöll asbest. "En kompis", jag vet. Men ändå.

Låter ju väldigt konstigt, men ksalol är väl en officiell generika som säljs av apotek i östra europa av Galenika, som är ett stort företag? Har nämligen svårt att tänka mig att deras krav på renhet/toxicitet är så låg i sina tabletter om det är professionella läkemedelsutvecklare som gjort dom, men man vet ju aldrig.

Undrar om jag behöver en Ksalol för att komma på banan igen med dessa avvikelser.

Tror jag inte på. Köper alltid Ksalol i blister och känner inge som helst oro för att något sånt
Citera
2016-04-11, 11:25
Medlem
Nestor Xs avatar
Vet inte om någon postat om detta förut. Denna tråd är alldeles för lång för en grundlig genomgång. Jag tar alprazolam olika sorter 1mg en tablett eller två ett par gånger i veckan mest för att kunna sova bra men även för kvällsrelax. En erfarenhet som jag gjort är hur bra jag mår dagen efter och upplever tillvaron väldigt positivt hela dagen. Ofta kan jag även sova ganska så bra den efterföljande natten utan medicinska hjälpmedel. Är det fler med samma erfarenhet eller är det bara någon slags placeboeffekt jag upplever,
Senast redigerad av Nestor X 2016-04-11 kl. 11:27.
Citera
2016-04-12, 08:54
Medlem
Hur lång tid tar de innan atn kickar igång efter ganska hög dos varje dag i ett par månader och hur länge håller den på? Har legat på över 20mg/dag men nu e ja nere i 10mg dag ca? Tacksam för svar. Kan tillägga att jag går på 18mg Sub dag vilket jag tänkt fortsätta med då jag e med i programmet om dom inte sänker mig vill säga vid positivt up vilket dom inte gjort hittills och skulle man kunna bli ren i pisset på 2 dagars uppehåll?
Senast redigerad av MOOSEMAN 2016-04-12 kl. 08:58.
Citera
2016-04-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Tror jag inte på. Köper alltid Ksalol i blister och känner inge som helst oro för att något sånt

Det samma här fick hem 70st ksalol och ja har ätit 14 st har inte varit några problem. Mina polare har heller inte klagat. Förutom senska Xanor så är ksalol min favorit Xanor,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in