2015-07-08, 19:26
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Hej alla flashbackare!

Tänkte höra med er. Tror ni det finns möjlighet att få Xanor i samband med nedtrappning utav SSRI ? Har fått ut Sobril 10MG, men tycker dom är alldeles för klena / tar lång tid innan dom verkar. Kan man kontakta VC och påpeka detta o få annat ?

Inte en chans när det gäller VC... Hade du haft en bra psykiater så kan kanske, men troligtvis hade det blivit Stesolid då. Men testa att få Stesolid istället, kan faktiskt vara bättre mot just SSRI-utsättning än Xanor pga sin muskelavslappnande effekt. Dock tycker jag bara att du ska rida ut stormen istället för att ta benzo. SSRI-utsättningsbesvär sitter sällan i länge.
Citera
2015-07-08, 19:44
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Inte en chans när det gäller VC... Hade du haft en bra psykiater så kan kanske, men troligtvis hade det blivit Stesolid då. Men testa att få Stesolid istället, kan faktiskt vara bättre mot just SSRI-utsättning än Xanor pga sin muskelavslappnande effekt. Dock tycker jag bara att du ska rida ut stormen istället för att ta benzo. SSRI-utsättningsbesvär sitter sällan i länge.

Har fått Sobril & Imovane utan problem, så som du säger Stesolid borde inte vara en omöjlighet Har lite Diazepam (ej från läkare ) och dom tar fint iaf. Hållit på med benzo cirka ½ år, dock enbart i medicinskt syfte så jag kan hantera ångestattackerna under jobbtid.
Citera
2015-07-08, 19:45
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Har fått Sobril & Imovane utan problem, så som du säger Stesolid borde inte vara en omöjlighet Har lite Diazepam (ej från läkare ) och dom tar fint iaf. Hållit på med benzo cirka ½ år, dock enbart i medicinskt syfte så jag kan hantera ångestattackerna under jobbtid.
tramadol.. tar bort alla symtom..
Citera
2015-07-08, 19:51
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
tramadol.. tar bort alla symtom..

Har några tramadol hemma också (ej från VC). Inte helt slutat med sertralin än, är nere på 50mg/dag, från att varit uppe på 200mg. Hört att tram ej är bra att kombineras med ssri ?
Citera
2015-07-08, 19:53
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Har några tramadol hemma också (ej från VC). Inte helt slutat med sertralin än, är nere på 50mg/dag, från att varit uppe på 200mg. Hört att tram ej är bra att kombineras med ssri ?

nej det är inte lyckat, men vid en utsättning är det perfekt.
krävs inte mkt tramadol heller .

det är en livräddare, tro mig. har gått igenom det två gånger. jag tycker du skall börja med tramadolen redan idag. börja med 100mg och vänta ett par timmar.
Citera
2015-07-08, 20:00
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
nej det är inte lyckat, men vid en utsättning är det perfekt.
krävs inte mkt tramadol heller .

det är en livräddare, tro mig. har gått igenom det två gånger. jag tycker du skall börja med tramadolen redan idag. börja med 100mg och vänta ett par timmar.

Okey, tack för tipset! Ska gå ner till 25mg/dag till helgen där efter 0mg. Ska bli skönt när man kommit ur SSRI träsket. Hade jag varit lite mer påläst om ssri vilket läkarn påstod ej är beroende framkallande så hade jag troligtvis ej börjat med srri. Visst det är ej beroende framkallande men när man börjar / slutar så blir kroppen kaos

Sorry Mod om det blev lite OT.
Citera
2015-07-08, 20:01
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Okey, tack för tipset! Ska gå ner till 25mg/dag till helgen där efter 0mg. Ska bli skönt när man kommit ur SSRI träsket. Hade jag varit lite mer påläst om ssri vilket läkarn påstod ej är beroende framkallande så hade jag troligtvis ej börjat med srri. Visst det är ej beroende framkallande men när man börjar / slutar så blir kroppen kaos

Sorry Mod om det blev lite OT.

ja ssri utsättning är katastrof. värre än någon drog AT jag personligen prövat. påminner om tramadol AT fast den varar bara några dagar när ssri "atn" varar i veckor. För att hålla det topic är alprazolam ingen vidare bra lösning mot SSRI utsättning just pga kemin i det hela.
det har väldigt lite effekt, mer än du kanske sover mera.
Citera
2015-07-08, 21:49
Medlem
trueforgoods avatar
Med risk för att go allt för OT, men märkligt det där. Jag åt just Sertralin in över 10 år och slutade (från 75mg tror jag, cold turkey) och märkte i princip ingenting. Lite svårare att somna några dagar kanske men inte någon ökad ångest så att det var läge för Xanor eller liknande. Hade väl tur kanske...
Citera
2015-07-09, 12:29
Medlem
currynamnam159s avatar
Citat:

bara så du vet så har sertralin visat sig öka mängden GABA R områden på möss, så.
folk har T:O:M pissat posetivt på benso av sertralin (Zoloft), intressant
Citera
2015-07-09, 13:31
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av currynamnam159
bara så du vet så har sertralin visat sig öka mängden GABA R områden på möss, så.
folk har T:O:M pissat posetivt på benso av sertralin (Zoloft), intressant

Säker? Jag vet att Effexor kan få en att pissa positivt på Tramadol, men första gången jag hörde att sertralien skulle ha GABA modulär aktion. Jag gick på Sertralin under många år, blev som en sömnzombie av skiten och allämänt bedövad. När jag väl gick av hade jag utsättning i ca 4 veckor som var hemsk, tur jag hade Tramadol - och efteråt kändes det som jag förlorat 3 år av mitt liv (som jag gick på Sertralinet)

Så det kan mycket väl varit GABA modulation som gjort mig så trött och zombifierat. Intressant, och konstigt att jag inte läst på mer så jag också visste detta. Är ju lite av en medicinfantast och tycker det är väldigt intressant med droger i allmänhet.. Har väl aldrig varit speciellt intressarad av just Sertralinets verkningsmekanism då.
Citera
2015-07-09, 14:40
Medlem
currynamnam159s avatar
Citat:
Säker? Jag vet att Effexor kan få en att pissa positivt på Tramadol, men första gången jag hörde att sertralien skulle ha GABA modulär aktion. Jag gick på Sertralin under många år, blev som en sömnzombie av skiten och allämänt bedövad. När jag väl gick av hade jag utsättning i ca 4 veckor som var hemsk, tur jag hade Tramadol - och efteråt kändes det som jag förlorat 3 år av mitt liv (som jag gick på Sertralinet)

Så det kan mycket väl varit GABA modulation som gjort mig så trött och zombifierat. Intressant, och konstigt att jag inte läst på mer så jag också visste detta. Är ju lite av en medicinfantast och tycker det är väldigt intressant med droger i allmänhet.. Har väl aldrig varit speciellt intressarad av just Sertralinets verkningsmekanism då.

nej men kika runt på pubmed, sök o du skall finna
jag gillar sertalin teva bara, till benson då på låg dos, men blir lite sur av mig för man blir så inpulsiv med dem ihop när insättningen e klar o man gått på serta ett tag.

jag hadde haldol inj samt cizo inj konternilueligt en längretid, det blir man sänkt på haha, ush ush
hjälpte inte ens med de 360mg rita jag fick då, var på häktet, fulle restrik i nästa 1år. aldrig mer, för lång tid att sitta själv

gillar bedövningen på sertra men blir svårt att leva i eytt förhållande då.
Citera
2015-07-09, 14:47
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av currynamnam159
gillar bedövningen på sertra men blir svårt att leva i eytt förhållande då.

själv tyckte jag det var avskyvärt.. men när jag väl slutade och gått igenom utsättningen så var ju alla symtom tillbaka ;( overklighetskänslorna, panikkänslorna med mera ;/
men jag ska inte ge upp. finns nog nån kombo medicin som tillslut kan hjälpa.
vill ju vara så vaken som möjligt och leva i livet och nuet, inte vara bedövad från det, vilket jag blev på sertralin.
men pest eller kolera liksom. bedövad eller overklighetskänlsor och panikångestsyndrom - . -
nåja, det blir nog bra tillslut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in