Citat:
Ursprungligen postat av
neurogen
Säker? Jag vet att Effexor kan få en att pissa positivt på Tramadol, men första gången jag hörde att sertralien skulle ha GABA modulär aktion. Jag gick på Sertralin under många år, blev som en sömnzombie av skiten och allämänt bedövad. När jag väl gick av hade jag utsättning i ca 4 veckor som var hemsk, tur jag hade Tramadol - och efteråt kändes det som jag förlorat 3 år av mitt liv (som jag gick på Sertralinet)
Så det kan mycket väl varit GABA modulation som gjort mig så trött och zombifierat. Intressant, och konstigt att jag inte läst på mer så jag också visste detta. Är ju lite av en medicinfantast och tycker det är väldigt intressant med droger i allmänhet.. Har väl aldrig varit speciellt intressarad av just Sertralinets verkningsmekanism då.
nej men kika runt på pubmed, sök o du skall finna

jag gillar sertalin teva bara, till benson då på låg dos, men blir lite sur av mig för man blir så inpulsiv med dem ihop när insättningen e klar o man gått på serta ett tag.
jag hadde haldol inj samt cizo inj konternilueligt en längretid, det blir man sänkt på haha, ush ush
hjälpte inte ens med de 360mg rita jag fick då, var på häktet, fulle restrik i nästa 1år. aldrig mer, för lång tid att sitta själv
gillar bedövningen på sertra men blir svårt att leva i eytt förhållande då.