2015-12-26, 00:30
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linzluzen
Ksalol/Xanor/Xanax /Alprazolam

Är dessa samma eller är det någon skillnad hur de verkar??
Xanor är den svenska medicinen, Xanax heter den i USA, Alprazolam är det verksamma ämnet.

Ksalol är väl en serbisk variant som finns i fejkupplagor också.

Men alla ska verka på samma sätt.

Edit: är ingen expert på Xanor men det är så jag fattat det, experterna får gärna rätta mig.
Senast redigerad av gato12 2015-12-26 kl. 00:36.
Citera
2015-12-26, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Xanor är den svenska medicinen, Xanax heter den i USA, Alprazolam är det verksamma ämnet.

Ksalol är väl en serbisk variant som finns i fejkupplagor också.

Men alla ska verka på samma sätt.

Edit: är ingen expert på Xanor men det är så jag fattat det, experterna får gärna rätta mig.

Tack för ditt superba svar ;.)))
Citera
2015-12-26, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jantreiber
Vill även fråga ifall jag kan få några allvarliga medicinska problem om jag fortsätter ta det ibland trots de gula ögonen och smärtor i levern? för det hjälper nämligen väldigt bra psykiskt mot min ångest.

Gå och testa din lever på sjukhusets infektions avdelning
Citera
2015-12-26, 12:07
Medlem
Citat:
Vill även fråga ifall jag kan få några allvarliga medicinska problem om jag fortsätter ta det ibland trots de gula ögonen och smärtor i levern? för det hjälper nämligen väldigt bra psykiskt mot min ångest.
Så här står det bla på Fass om Xanor: Sluta ta Xanor/Xanor Depot och kontakta din läkare snarast möjligt om du får någon av följande biverkningar:
•
en gul missfärgning av ögonvitorna eller huden (gulsot)
Citera
2015-12-26, 15:50
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Gillar att freebase alprazolam. Mår dunder!

Det är riktigt fint, i klass med tjuv-iktona
Citera
2015-12-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bxpnlt
Så här står det bla på Fass om Xanor: Sluta ta Xanor/Xanor Depot och kontakta din läkare snarast möjligt om du får någon av följande biverkningar:
•
en gul missfärgning av ögonvitorna eller huden (gulsot)

Okej men har du någon aning om vad denna biverkan kan bero på? för leverproblem tror jag inte att jag har, har aldrig problem med några andra piller.
Citera
2015-12-27, 09:07
Medlem
Citat:
Okej men har du någon aning om vad denna biverkan kan bero på? för leverproblem tror jag inte att jag har, har aldrig problem med några andra piller.
Nej, jag vet inte. Jag är varken läkare eller läkemedelsexpert, någon mer kunnig får svara.
Citera
2015-12-27, 13:50
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:

Ta en titt på denna bild, det kanske klarar upp några saker. Rekommenderar ändå att du går och kollar dina levervärden för att vara på den säkra sidan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Alprazolam#/media/File:Side_effects_of_alprazolam.svg

EDIT: Om toleransnivån är på noll och inte riskera blackout, är det safe att blanda en ksalol med Iktorivil? Vilka doser rekommenderas för att bara känna sig skönt avslappnad och titta på film under denna förkylning som jag dras med?
Senast redigerad av MicrograM 2015-12-27 kl. 13:56.
Citera
2015-12-29, 17:25
Medlem
strezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM
Ta en titt på denna bild, det kanske klarar upp några saker. Rekommenderar ändå att du går och kollar dina levervärden för att vara på den säkra sidan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Alprazolam#/media/File:Side_effects_of_alprazolam.svg

EDIT: Om toleransnivån är på noll och inte riskera blackout, är det safe att blanda en ksalol med Iktorivil? Vilka doser rekommenderas för att bara känna sig skönt avslappnad och titta på film under denna förkylning som jag dras med?

2mg xanor samt 2 mg ikto borde duga fint
Citera
2015-12-30, 16:02
Medlem
Nya vecka nya piller. Mening var att få hem Frontin igen men nu blev Xanax 1mg, lila, märkt upjohn 90.

Dessa borde väl funka likadant? En till fråga bara för jag läste nyss en kommentar om att dom utländska kan vara sämre än dom vanliga, stämmer verkligen detta?

På mina står det på baksidan av kartan: XANAX 1mg Tabletta, vilket jag antar gör dom till utländska

Jag är fortfarande väldigt noob inom benzo överhuvudtaget.

Knapra några till och jag lär få ska veta om dom är sämre eller inte. Men tänkte bara om någon har erfarenhet och kan ge snabbt svar
Citera
2015-12-30, 16:06
Medlem
lejars avatar
Är det vanligt att få hjärtklappning av xanor? Ibland undrar jag om det är pga alprazolamens eller ej. Det började med att jag käkade ca 2mg om dagen under några veckors tid. När jag sen en dag kände att jag borde sluta så trodde jag inte det skulle vara nåt konstigt med det. Men icke sa nicke! Dagen efter fick jag en sån ångest jag aldrig känt samt feber, hjärtklappning och självmordstankar. Det höll i sig i några dagar. Vad som inte släppte var hjärtklappningen. Det här var ett tag sen nu. Men jag känner fortfarande av att hjärtat slår hårdare än vanligt... Sen händer det att jag tar 1 mg nån kväll och då dagen efter får jag hjärtklappning igen. Konstigt, eller?

TLDR: Jag upplever att jag får hjärtklappning dagen efter bruk. Nån som känner igen sig?
Citera
2015-12-30, 16:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Nya vecka nya piller. Mening var att få hem Frontin igen men nu blev Xanax 1mg, lila, märkt upjohn 90.

Dessa borde väl funka likadant? En till fråga bara för jag läste nyss en kommentar om att dom utländska kan vara sämre än dom vanliga, stämmer verkligen detta?

På mina står det på baksidan av kartan: XANAX 1mg Tabletta, vilket jag antar gör dom till utländska

Jag är fortfarande väldigt noob inom benzo överhuvudtaget.

Knapra några till och jag lär få ska veta om dom är sämre eller inte. Men tänkte bara om någon har erfarenhet och kan ge snabbt svar

Samma innehåll, olika tillverkare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in