Citat:
Ursprungligen postat av
Michael-ScarN
Jojo de hade gått lätt men innan dessa två månader har jag knaprat piller i mer än 10 år typ
byter lite då & då, stess lr ikto men så lyxar man till det med en xanor kur, ytterst sällan dock
någon gång per år bara tack vare den hemska At`n snabbt påslagg snabbt ut..
tror aldrig jag prövat denna benzo!, har prövat lorazepam är dom lika? annars förklara gärna
hur du upplever Bromazepam ruset etc

//
MS
Bromazepam är riktigt speciell, du blir riktigt avslappnad och lite flummig i doser runt 12-18. Den är starkt muskelavslappnande, men även skelettavslappnande i högre doser.
Ångesten dödar den totalt.
Min topp Benso-lista är:
1. Bromazepam
2. Iktorivil
3. Imovane (z-analog)
4. Steolid/Lorazepam
5. xanor
Den är riktigt bra. Men alla är vi olika, men den tar bort ångesten riktigt bra faktiskt. Sedan att du blir helt muskelavslappnad gör det inte sämre. Läs gärna utländska forum och vad de tycker om den. För den är inte särkilt känd här i Sverige.
Den tar bort ångesten mycket bättre än xanor för mig, och alla kallar Xanor för ångestdämparnas kung.
Lider man dock av epilepsi, så är Lorazepam det bästa att ta för det, mycket bättre än Stesolid att häva kramper. Så Lorazepam har verkligen sina fördela, men mot ångest så finns det bättre, även om den även är bra mot det.