2015-09-10, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zamme
Känns ganska givet.
Vet du eller någon annan om det kan uppkomna allvarliga utsättningssymptom om man slutar abrupt med xanor ?
Citera
2015-09-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livadadiva
Vet du eller någon annan om det kan uppkomna allvarliga utsättningssymptom om man slutar abrupt med xanor ?

Ett halvår med dagligt bruk på 4-5 mg och sedan klippa av helt. Det låter väl inte som någon dans på rosor direkt, en nedtrappning brukar ju rekommenderas.
Citera
2015-09-10, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluedrop
Ett halvår med dagligt bruk på 4-5 mg och sedan klippa av helt. Det låter väl inte som någon dans på rosor direkt, en nedtrappning brukar ju rekommenderas.
Nej, inte ett halvår med xanor 4-5mg. Utan olika varianter av bensodiazepiner sedan i februari. Började med xanor i maj, och ökade successivt till 4-5, som jag nu käkat i cirka två månader.

Och sedan så "råkade" min läkare skriva ut 80 xanor för mycket... så har vissa dagar tagit 7-8 mg. hehe..
Senast redigerad av livadadiva 2015-09-10 kl. 10:58. Anledning: tillägg i texten
Citera
2015-09-10, 12:32
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livadadiva
Nej, inte ett halvår med xanor 4-5mg. Utan olika varianter av bensodiazepiner sedan i februari. Började med xanor i maj, och ökade successivt till 4-5, som jag nu käkat i cirka två månader.

Och sedan så "råkade" min läkare skriva ut 80 xanor för mycket... så har vissa dagar tagit 7-8 mg. hehe..
Om du får allt utskrivet så rådfråga din läkare först.

Annars, successiv nedtrappning under några veckor vore att rekommendera. Minska dagsdosen med 1 mg per vecka så bör symptomen vara rätt lindriga.
Citera
2015-09-10, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Om du får allt utskrivet så rådfråga din läkare först.

Annars, successiv nedtrappning under några veckor vore att rekommendera. Minska dagsdosen med 1 mg per vecka så bör symptomen vara rätt lindriga.
Går ju på depot också så är väl smartare att halvera den till att börja med? Sedan har jag 3 tabletter dagligen men tar oftast en så har massa över. Och ibland kompenserar jag och tar 5mg på en gång. Depends on the nature.
Citera
2015-09-10, 12:53
Medlem
Urbanoroligs avatar
Diggar dem! Undrar om ett par stavar 2mg som det står XANAX på ena sidan och Z på andra, vilket land kommer dessa ifrån?
Citera
2015-09-10, 14:37
Medlem
Hej. Är det möjligt att känna mindre på en generisk version av alprazolam än vad man gör på originalet(Xanor)? Om så är fallet, vad beror detta på?

Tacksam för svar
Citera
2015-09-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankman
Hej. Är det möjligt att känna mindre på en generisk version av alprazolam än vad man gör på originalet(Xanor)? Om så är fallet, vad beror detta på?

Tacksam för svar

Det är möjligt att känna både mindre eller mer på generiska versioner och det beror på bindemedel och hur tabletten är uppbyggd mm.
Citera
2015-09-11, 11:15
Medlem
rochsteins avatar
Vet någon hur länge en liten dos xanor syns på UP? Jag käkade en väldigt liten dos igår (0,5mg) vid 21 tiden och nu kl 11 så syns det inte på piss.
Citera
2015-09-11, 14:46
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Är 1mg ksalol en bra dos om man inte har någon tolerans?

Det beror helt på vad för typ av Ksalol då har. Dom i karta brukar i regel vara lite bättre men inga garantier. Köper dom dom blåa i lösvikt kan det variera mycket. Så 1mg (om det nu är 1mg i dom) är en rätt liten dos. Testa 4 - 5st så blir du skön förrhoppningsvis.
Citera
2015-09-11, 14:50
Medlem
eddiepeddies avatar
Nån som vet hur dom blåa (lösvikt) är i gbg för tillfället? Sist tyckte jag dom var rätt kassa. Har möjlighet att köpa ett par blåa nu eller vänta och köpa rivotril (ungerska). Dom är inte så starka heller men kan få 60st såna sen eller 10blåa nu. Och en 300mg lyrica med lite tur.
Citera
2015-09-11, 20:23
Medlem
Hej. Tog 0.5mg xanor för timme sedan. Är det lugnt att dricka om kanske 1 timma om jag inte dricker mig redlös eller kommer jag bli extremt fuckad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in