Tjejen, har enorm hundvana, hon är intresserad av hundsport, hon har ställt ut en massa hundar, och hennes mamma har två stycken, så hon kommer absolut ge hunden/hundarna massor med tid, kärlek, och träning, så det oroar jag mig inte för.
Jag är borta från 06.00 - 17.00, det är för att jag har en bit till jobbet och ingen bil för stunden.
Men klart att jag inte tänker skaffa en hund som jag bara kan vara med på helgerna, jag tänker ge min hund all den tid som krävs, även på vardagar, dessverre är jag väldigt inbiten i saker som intresserar mig mycket, och jag vet själv att skaffar jag en hund, så kommer jag inte leka med den i 2 månader för att sedan låta den ligga på mattan.
Jag är ingen 16 åring som "vill ha hund", jag har 1 år till på mig att tänka över allt detta, men som sagt, jag kommer absolut ge min framtida hund det bästa livet jag kan erbjuda den.
Nu åter till frågan, jag har läst en del och kommit fram till att en Schäfer eller Malinois, är nog en hundras som jag kommer välja när jag ska köpa min valp i framtiden. Ska ta tag i det nu, leta kennlar runt här i trakterna, för att kanske besöka och prata lite med folk om vad de har att säga om de raserna.
Kan ändå passa på att fråga, om någon här har en Malinois? som jag kan PM'a med kanske när jag har frågor?
Sen får vi hoppas att jag och tjejen kan tillsammans träna och ha kul med våra hundar i framtiden