• 6
  • 7
2015-12-11, 12:57
Medlem
Det är det inte frågan om dem anfaller en hund eller annat utan NÄR.
Jag fick skjuta grannens amstaff när den anföll våra lamm, pang boom så va den död. En mindre äckelhund kvar på jorden.

Varför inte köpa en hund man har användning av än någon jävlar penisförlängare.
Har jobbat i en av Sveriges största djuraffärer och kan svära på att 9/10 amstaff ägare är lågbegåvade, socialfall eller ser ut som fan!
Rottweiler ägare ligger inte långt efter, däremot dobberman är det lite högre klass på men fortfarande en äckelhund. Skjut fan dem direkt jag kan stå för ammunition! En gyttorp 1 svarar bra på 1m avstånd.

Finns ingen som helst anledning att ha någon av dessa raser förutom som vakthund/bruks (ej amstaff)

Amstaff är inte nått mer än en penisförlängare till dem med lågt IQ!

Retar säkert många småkukar där ute nu med dessa visdomsord men sanningen svider!
Citera
2016-01-19, 22:32
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypro2010
Det är det inte frågan om dem anfaller en hund eller annat utan NÄR.
Jag fick skjuta grannens amstaff när den anföll våra lamm, pang boom så va den död. En mindre äckelhund kvar på jorden.

Har jobbat i en av Sveriges största djuraffärer och kan svära på att 9/10 amstaff ägare är lågbegåvade, socialfall eller ser ut som fan!
Rottweiler ägare ligger inte långt efter, däremot dobberman är det lite högre klass på men fortfarande en äckelhund. Skjut fan dem direkt jag kan stå för ammunition! En gyttorp 1 svarar bra på 1m avstånd.

Finns ingen som helst anledning att ha någon av dessa raser förutom som vakthund/bruks (ej amstaff)

Amstaff är inte nått mer än en penisförlängare till dem med lågt IQ!

Retar säkert många småkukar där ute nu med dessa visdomsord men sanningen svider!
''

Minikuk o penisförlängare för att man råkar ha en smak? Shit vad du låter inavlad. Vilken maträtt gillar du? Pannkakor? Vet du att alla småkukar äter det?

Jag förstår din ilska gentemot ägare som köper dessa raser och beter sig illa därefter. Tyvärr är dessa raser 'ghetto coola' och varit i flera år men ha fan inga fördomar mot folk som råkar älska deras utseende samt egenskaper som hund, folk som vill ge sitt bästa för sin hund och även kunna få chansen att jobba tillsammans med dom.

Du fick dig själv att låta helt hjärndöd med allt du skrev. Tragiskt att folk som du finns. Tanter som lyfter upp deras golvmopp när en större hund kommer förbi, precis som du.
Senast redigerad av nosferatuzen 2016-01-19 kl. 22:34.
Citera
2016-01-19, 22:42
Medlem
Anti-WOGs avatar
Jag som har familj, dvs barn och barnbarn hemma ganska ofta. Skulle jag skaffa en vakthund så skulle det bli en Ridgeback, det är en perfekt familjehund som älskar barn. Och dom gör allt för att skydda sin familj.
Citera
2016-01-19, 22:59
Medlem
en schäfer är väl lite trist på utställning. ska ni ha en hund som passar till både och är rodesian ridgeback väldigt bra. den är stor och avskräckande. vaktar bra och dessutom rätt trevlig o okomplicerad att ha om nån är aktiv men kanske inte super intresserad av träna lydnad varje kväll.
Citera
2016-01-21, 17:09
Medlem
Förstår egentligen inte vad TS har svårt att fatta?

Tror han polisen och militären i alla länder använder vissa raser för att det är kul, för att de är söta, eller vad?

GIYF

Sen håller jag med de innan som sagt att du borde söka på kennel, inte ras... Men med det sagt så är ju en Schäfer åt helvete mer effektiv än någon av de där skälliga råttorna Paris Hilton fostrar.

Jag brukar annars tipsa om att skaffa den smartaste av raserna, men i TS fall vet jag inte hur produktivt det skulle vara.
Citera
2016-01-21, 23:27
Medlem
Saolas avatar
Ingen har frågat TS hur han ska få ihop det? tex minst 4 timmar dag för hunden VARJE dag tex detta gör jag för en kompis med 2 Irländska settrar = cyklar 2 dag ca 3 mil springer slottis 1 g dag tar ca 30 minuter TS bor väl i Västra Götaland? o det här är jakthundar tänk då bruks ojoj minst tre g mera träning/promenader hur få ihop det? kan ni få med hund till arbetet? det fick jag på min tid iofs.
Citera
2016-01-29, 02:32
Medlem
Denosynliges avatar
Jag har en Vit Herdehund och kan varmt rekommendera den rasen åt TS. De är vita Schäfrar i princip men får inte heta vit Schäfer utan Vit herdehund. Jag brukar kalla dessa för "Schäfer light" dels för att dom är ljusa/vita och dels för att dom är inte riktigt lika vassa som original Schäfern. Dessa Vita Herdehundar är krävande dom med, men inte lika krävande som en vanlig.

Min tik var väldigt jobbig och obstinat i trotsåldern (som vilken unghund som helst) men nu är hon 2,5 år och har lugnat ner sig avsevärt och är lättsam att ha att göra med.

Vaktar hemmet gör hon också, så jag låser inte ens dörren när jag är hemma. När någon kommer in i hallen så springer hon dit och skäller, så fort hon ser vem det är så slutar hon skälla och börjar vifta på svansen istället, förutsatt att det är någon vi känner. Om någon obehörig skulle komma in så skulle jag märka det direkt och jag tror knappast att någon ens skulle våga försöka något när det kommer en stor hund springades och skäller. Hon vaktar effektivt med andra ord. Hon släpper in dom som är våra vänner och välkommnar dem men främlingar är hon väldigt skeptiskt mot.

Hon är även avvaktande och reserverad mot främlingar vi möter ute, har aldrig uppstått någon skarp situation hitils men jag tror inte att hon skulle vara sen med att agera om en främling skulle dyka upp och uppträda hotfullt. Jag är aldrig rädd när jag är ute och går med min hund.
Citera
2016-01-29, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Jag har en Vit Herdehund och kan varmt rekommendera den rasen åt TS. De är vita Schäfrar i princip men får inte heta vit Schäfer utan Vit herdehund. Jag brukar kalla dessa för "Schäfer light" dels för att dom är ljusa/vita och dels för att dom är inte riktigt lika vassa som original Schäfern. Dessa Vita Herdehundar är krävande dom med, men inte lika krävande som en vanlig.

Min tik var väldigt jobbig och obstinat i trotsåldern (som vilken unghund som helst) men nu är hon 2,5 år och har lugnat ner sig avsevärt och är lättsam att ha att göra med.

Vaktar hemmet gör hon också, så jag låser inte ens dörren när jag är hemma. När någon kommer in i hallen så springer hon dit och skäller, så fort hon ser vem det är så slutar hon skälla och börjar vifta på svansen istället, förutsatt att det är någon vi känner. Om någon obehörig skulle komma in så skulle jag märka det direkt och jag tror knappast att någon ens skulle våga försöka något när det kommer en stor hund springades och skäller. Hon vaktar effektivt med andra ord. Hon släpper in dom som är våra vänner och välkommnar dem men främlingar är hon väldigt skeptiskt mot.

Hon är även avvaktande och reserverad mot främlingar vi möter ute, har aldrig uppstått någon skarp situation hitils men jag tror inte att hon skulle vara sen med att agera om en främling skulle dyka upp och uppträda hotfullt. Jag är aldrig rädd när jag är ute och går med min hund.

Det är du som ska vara ledare för din hund. En hund ska inte reagera på andra människor, det ska du göra (om behovet uppstår).
Citera
2016-01-30, 00:57
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Det är du som ska vara ledare för din hund. En hund ska inte reagera på andra människor, det ska du göra (om behovet uppstår).

Jag ÄR flockledaren. Hon är avvaktande mot främlingar och reagerar inte på människor såvida jag inte gör det, vilket jag sällan har anledning till. Skulle någon komma och agera hotfullt (vilket inte hänt hitils) så skulle jag ju inte bussa hunden på denne det första jag gör, vad tar du mig för egentligen?
Det jag menar är att om jag skulle bli överfallen så skulle min hund knappast tolerera det och bara stå där. Det är liksom inget konstigt att hundar försvarar sina flockledare och familjemedlemmar, finns gott om exempel på hjältejyckar.

Men den här tråden handlar liksom inte om mig eller min roll som flockledare.
Syftet var att tipsa om rasen Vit Herdehund eftersom att jag tycker att det är en fantastisk ras som jag tror att även TS skulle gilla med tanke på vad TS eftersöker i sin framtida hund.
Citera
2016-01-30, 16:39
Medlem
AbstractDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xider
Dobermann: Går helt bort om man inte har erfarenhet av rasen. Det är en väldigt känslig hund och absolut inte så tuff som många verkar tro. Den har lätt att bli instabil och kräver en van, bestämd men känslig hand.

Min första hund var en dobermann och jag håller helt med om ovanstående. Mycket dominant och mognar sent men med en fast hand och MYCKET stimulans så var han lättlärd och arbetsvillig. Trevlig ras om man får en bra valp men inget jag skulle rekommendera som första hund.
Citera
2016-02-05, 23:00
Medlem
FoxyCleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypro2010
Rottweiler ägare ligger inte långt efter, däremot dobberman är det lite högre klass på.

Men det är ju faktiskt sant att den rasen (eller blandras för de saknar ju ofta stamtavla) är något som tilltalar främst de lägre skikten i samhället, lite white trash-hund i mitt tycke.
Undrar också för vilket syfte man köper en sådan hund? Vill man bara ha en sällspapshund passar en pudel bra, men de är väl inte tillräckligt "tuffa" antar jag...
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in