Argumentet "man får ju bara titta, inte knulla" är en gengångare i denna debatt och jag förstår resonemanget.
Frågan måste lämpligen vara "Varför tycker DU om att gå på strippklubb" istället för att utgå ifrån egna preferenser, om du nu ärligt vill veta istället för att moralisera.
Personligen ser jag på striptease på ungefär samma sätt som jag ser på vilken annan typ av uppträdande som helst. Jag förstår faktiskt inte varför folk gillar att gå på konserter då jag föredrar att njuta musik för mig själv, men jag accepterar att alla inte tänker som jag gör. Jag gillar helt enkelt att se på kvinnor i alla möjliga former, och det gör sig bäst av allt live. För mig är det en frågan om visuell underhållning, och det är absolut inte nödvändigt att avsluta det hela med utlösning. Måhända är jag lite underligt sammanskruvad, men striptease handlar för mig mest av allt att njuta av estetiken i den kvinnliga kroppen utan att för den sakens skull tvunget knulla henne.
Jag gillar att spela ishockey, men det är också kul att titta på en match där jag inte själv får spela.
Edit: Ska ställa mig enig i att konceptet "runkbås" gör mig lite smått illamående men det finns uppenbarligen tillräckligt många som gillar dem så vem är jag att döma?