2007-11-02, 09:35
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Det finns vissa företeelser som jag ställer mig helt frågande inför, vad är det helt enkelt för vits? Hur kommer det sig att folk finner nöje i detta?
Det första jag tänker på är striptease. Ett gäng karlar betalar dyrt för att se en vacker kvinna klä av sig, orma sig på scen osv och sedan blir det inget mer. Karlarna får gå hem med ett sprängande stånd i byxorna.
Varför utsätta sig för detta?
En helt okänd och vacker kvinna klär av sig för pengar och så blir det inget mer. Tala om antiklimax!
Liveshow är ju om möjligt ännu mer idiotiskt! Här är det en vilt främmande karl som knullar en vacker kvinna på scen så det skvätter om det. Vad rör sig i huvudet på karlarna som betalar för att glo på detta?
Fantiserar dom om att det är de som knullar kvinnan?
Varför skaffar de sig inte en egen kvinna att ha sex med eller är de helt oförmögna till att ta kontakt med människor av det motsatta könet?
Personligen skulle jag tycka att det skulle vara obehagligt och ytterst pinsamt att stå tillsammans med en massa andra karlar med stånd i brallorna som bara har knulla i huvudet och glo på andra människor som knullar.
Vad talar de om efteråt? Står de sedan tillsammans med sina otillfredsställda ståkukar och ett glas i näven och diskuterar showen?
-"Såg du när han rammade henne bakifrån? Det är mina tag det!"
Det sista jag vill när jag umgås med mina vänner av manligt kön är att de ska ha ståkuk när de pratar med mig.
Det skulle så att säga kännas lite pressat.

I min nuvarande hemstad finns det två porrklubbar och en sexvideoaffär. Vad som händer på dessa porrklubbar är väl det gamla vanliga - man blåser desperata och lättlurade karlar på allehanda sätt. De får betala femdubbla priser på drinkar samtidigt som de får se när något sletet gammalt öststatsluder klär av sig på scen. Kanske får de knulla henne efteråt för ytterligare några tusenlappar.
Hur någon kan finna detta värt pengarna, besväret och risken för att bli sjuk begriper faan inte jag?
Men så finns det något som jag finner ännu märkligare och det är en sexvideoaffär med runkbås - runkbås år 2007 när alla har DVD och dator hemma!
Eftersom detta etablissemang har funnits i flera år så bär det sig tydligen fortfarande. På andra sidan gatan finns det ett fik och där brukar jag sitta ibland under sommaren och kolla vad det är för folk som besöker detta ställe. Rätt så kul faktiskt. De flesta smyger snabbt in, livrädda för att någon ska se dem.
De skäms och det ska de naturligtvis göra.

De flesta verkar vara i femtioårsåldern men några är faktiskt riktigt unga, kanske i tjugofemårsåldern och borde vara väl förtrogna med den nya tekniken. Ändå besöker de nämnda ställe och riskerar att utsätta sig för skam och begabbelse, från både förbipasserande ute på gatan och de anställda inne i affären.
VARFÖR?
Är det något i själva handlingen de finner upphetsande? Gillar de kombinationen av förnedring, självbefläckelse och risken att kanske bli ertappade?
Ja, jag vet inte men detta öppnar ju möjligheter till att tjäna lite extra. Härmed upplåter jag mitt källarförråd till alla som vill ta sig en runk i avspänd miljö för endast femhundra spänn. Jag kommer att ställa dit en gammal 28-tums TV, några runkfilmer och måla taklampan röd. Sedan är det bara att ni tar saken i egna händer och kör på för allt vad tygen håller.

Folk är idioter...
Citera
2007-11-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Folk är idioter...
Jo tack, det visar du med all önskvärd tydlighet varje gång du skriver ett inlägg på Flashback.

Olika människor gillar olika saker, konstigare är det inte. Jag avskyr gravad lax, andra älskar det. Du tycker det är konstigt med runkbås och striptease, andra gillar det.

(Jo, jag vet att du som vanligt bara skriver något som du tror ska provocera och ge dig ytterligare en kvart i rampljuset, men det börjar bli tröttsamt nu. Karaktären Gammal Hårdrockare har liksom börjat gå på tomgång. Dags att byta troll snart?)
Citera
2007-11-02, 09:49
Medlem
Caine 777:

Jag undrade vad som var vitsen, vad som drev folk till att förnedra sig på detta sätt, inget annat.
Har du inga teorier om detta så förstår jag inte vad du gör i denna tråd?

Citat:
Olika människor gillar olika saker, konstigare är det inte.
Ja, vissa är gubbsjuka, eller hur Caine?

Citat:
som du tror ska provocera

Jag är helt övertygad om att de flesta inte bevittnar stripshower eller spenderar dagarna i runkbås så denna text kommer näppeligen att uppfattas som provokativ.
Citera
2007-11-02, 10:05
Bannlyst
Caine, du klagar mer eller mindre ständigt på GH att han startar trådar för att provocera, får man fråga varför du alltid tjafsar emot? Känns lite som att om GH skapar trådar för att provocera så har han lyckats i ännu en tråd!

För övrigt så håller jag med GH i ämnet! Tycker att striptease är det mest överskattade i "sex branchen". Förstår verkligen inte poängen med att kåta upp sig när man liksom inte får komma till skott!? Och att sitta i ett bås som inte kan lukta annat än illa och dra i gamle svarten, nä, då har man nog issues!
Citera
2007-11-02, 11:30
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Det finns vissa företeelser som jag ställer mig helt frågande inför, vad är det helt enkelt för vits? Hur kommer det sig att folk finner nöje i detta?
Det första jag tänker på är striptease. Ett gäng karlar betalar dyrt för att se en vacker kvinna klä av sig, orma sig på scen osv och sedan blir det inget mer. Karlarna får gå hem med ett sprängande stånd i byxorna.
Varför utsätta sig för detta?
Kanske för att gumman hemma ska få nått att bita i.

Citat:
Det sista jag vill när jag umgås med mina vänner av manligt kön är att de ska ha ståkuk när de pratar med mig.
Varför det, det visar ju bara att de tycker om dig!

Citat:
Folk är idioter...
Ja, det är vi nog alla. På ett eller annat sätt.

Nä, lite allvarligare nu. Jag är själv ingen fan av stripklubbar, när jag för ett antal år sedan bodde i tyskland var det mer regel än undantag att man gick på stripklubb i samband med affärsmöten eller i samband med en pubrunda med arbetskamraterna. Det oavsett om sällskapet bestod av både män och kvinnor eller ej. Jag vande mig aldrig, tyckte att det var mest genant.
Citera
2007-11-02, 12:17
Moderator
evilhoneys avatar
Hur i helvete lyckades ni få en tråd om strip och runkbås att handla om pedofiler? Håll er till ämnet!
//eviljävlasurmod!
edit: Tråden ska inte avhandla TS heller utan innehållet i trådstarten!
Citera
2007-11-02, 14:07
Medlem
Magnums avatar
Lika givande som att gå in hungrig på en fin restaurang och sukta efter det dignande smörgåsbordet bara för att tvingas gå därifrån ännu mer sugen och sedan slinka in hos den lokala turken och gå ensam hem med en slabbig pizza.
Citera
2007-11-02, 16:59
Medlem
Det är tröttsamt med trollande, men frågeställningen är ju stiligt formulerad och förtjänar därför att svar:

Jag jobbar själv inom porrbranchen - delvis med just sådan butiksverksamhet som du beskriver GH. Vi har runkbås där vi visar film.

Verksamheten handlar delvis om att folk inte har möjlighet att runka hemma - i synnerhet inte till sådan porr som de gillar. De har fru eller barn som gör att de inte får en lugn ledig stund att ägna sig åt tysk bögporr eller djurporr eller Smiskporr eller Transporr eller sådant som de innerst inne gillar att se. De skulle aldrig stå ut med att frugan fick reda på att de hade sådana svarta djup inom sig. Därför runkar de i våra bås hellre än hemma. Lätt att sympatisera med, inte sant? Visst förstås man att det kan finnas sådan efterfrågan?

Sedan finns det en grupp som är ute efter att få kontakt med andra män. De kan springa omkring i strumpbyxor mellan båsen, och letar efter en annan karl att pilla lite på... "Cruising" kallas det. Sådant sker mycket i det fördolda...

En annan fråga gällde vad som är vitsen med striptease och live-show. Där kan jag svara av egen erfarenhet: Det är läckert att stimulera hjärnan med lite sköna synintryck, och det är spännande att veta att någon gör akten bara för att du har betalat. När man ser på live-show så har man inte så mycket kontakt med de andra i publiken, utan det är en privaterotisk upplevelse, som man sedan går hem och runkar till minnet av. Du kanske inte gillar "visuell sex", men smaken är delad. Jag gillar det! De andra männen kan gärna lysa med sin frånvaro, men dem får man försöka tänka bort när man är på porrklubb...

Om du har gott om plats och kan inreda din källare med runkbås och cruisingmöjligheter så tycker jag att du skall köra på din idé om att öppna eget! Branchen tål konkurrens... Det är lite äckligt att torka upp efter en "sprutare", men det är en del av jobbet som man får ta. Vänta dig inte att bli rik bara - det är inga pengar i branchen egentligen. Internet tar mycket av publiken nu för tiden, som du misstänker. De som är kvar är sådana som har speciella önskemål. De där grabbarna du ser gå in på butiken där du bor kan du alltså misstänka är 1) pervon/småbarnsföräldrar/pussy-whipped eller 2) smygbögar ute efter att ragga!
Citera
2007-11-02, 17:38
Medlem
Karlwikman:

Citat:
Jag jobbar själv inom porrbranchen - delvis med just sådan butiksverksamhet som du beskriver GH. Vi har runkbås där vi visar film.

Mycket intressant! Hur är det egentligen, brukar era kunder vara generade och besvärade när de kommer in i din affär?
Själv så skulle jag aldrig våga besöka en dylik rörelse, jag skulle vara röd som en tomat i nyllet.
Brukar de säga något när de hyr en porrfilm, småpratar lite och så menar jag, eller blänger de stint ner i backen, harklar sig och hoppas att det ska gå fort?
Hur skulle det funka om det stod en ung vacker tjej och expedierade dem? Jag är uppriktigt nyfiken!

Citat:
Sedan finns det en grupp som är ute efter att få kontakt med andra män. De kan springa omkring i strumpbyxor mellan båsen, och letar efter en annan karl att pilla lite på... "Cruising" kallas det. Sådant sker mycket i det fördolda...

Det var som fan!
Det hade jag faktiskt inte någon aning om.
Citera
2007-11-02, 19:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Mycket intressant! Hur är det egentligen, brukar era kunder vara generade och besvärade när de kommer in i din affär?
Själv så skulle jag aldrig våga besöka en dylik rörelse, jag skulle vara röd som en tomat i nyllet.
Brukar de säga något när de hyr en porrfilm, småpratar lite och så menar jag, eller blänger de stint ner i backen, harklar sig och hoppas att det ska gå fort?
Hur skulle det funka om det stod en ung vacker tjej och expedierade dem? Jag är uppriktigt nyfiken!

Kan bara som konsument av porrfilm och sexleksaker svara på frågan ur mitt synsätt, nej jag är inte det minsta besvärad eller generad av att handla. Jag vet att dom som säljer är helt vanliga människor som du och jag, inget mer med det. Alla kräver att få stilla sina begär med valfri porr (bortsett från barn och djurporr) på ett helt fritt sätt och såvis är det bra att det finns butiker som säljer film som är svåra att få tag på nätet, även om sidorna finns i det fördolda. När jag handlar själv brukar jag snacka lite kallprat med expediten, lite om filmen eller om dom har det och det inne, senast jag köpte en DVD (100 Carat) så började han rabbla upp texten på fodralet och skådespelarna vilket var lite pinsamt då det stod andra i kön (ja, det kan bildas köer där).

Sen ang. striptease och runkbås är det väl som föregående talare sade, att man gör det av olika själ, jag gör det av spänning då jag besöker runkbås för jag ej har tillgång till den porren på datorn eller vill ha den synlig i dvd-hyllan om du förstår. Så alla har ju sina skäl.
Citera
2007-11-02, 19:31
Medlem
Hur är det med begreppet "lap dance? Man hör uttrycket i amerikanska filmer, tv-serier etc. Strippar gnider sig då alltså mot kunden, som inte får ta på strippan. Är poängen att kunden skall spruta i kalsongerna eller vad?
Citera
2007-11-02, 19:37
Medlem
Rakii:

Citat:
Kan bara som konsument av porrfilm och sexleksaker svara på frågan ur mitt synsätt, nej jag är inte det minsta besvärad eller generad av att handla. Jag vet att dom som säljer är helt vanliga människor som du och jag, inget mer med det. Alla kräver att få stilla sina begär med valfri porr (bortsett från barn och djurporr) på ett helt fritt sätt och såvis är det bra att det finns butiker som säljer film som är svåra att få tag på nätet, även om sidorna finns i det fördolda. När jag handlar själv brukar jag snacka lite kallprat med expediten, lite om filmen eller om dom har det och det inne, senast jag köpte en DVD (100 Carat) så började han rabbla upp texten på fodralet och skådespelarna vilket var lite pinsamt då det stod andra i kön (ja, det kan bildas köer där).

Sen ang. striptease och runkbås är det väl som föregående talare sade, att man gör det av olika själ, jag gör det av spänning då jag besöker runkbås för jag ej har tillgång till den porren på datorn eller vill ha den synlig i dvd-hyllan om du förstår. Så alla har ju sina skäl.

Tack för ett mycket intressant inlägg!

Maeglin:

Citat:
Jag tycker ärligen att du ska be oss alla om ursäkt för dina jävla skittrådar.

Men du måste tvungen läsa dom, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in