2009-11-09, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Nicolai:

Men om man nu ärligt både vill veta och moralisera? Och vad är det för fel med att ha moral?

Ibland får man intrycket att just moraliserandet är din främsta drivkraft och att du är mindre intresserad av att höra vad andra tycker och tänker.
Citera
2009-11-09, 01:21
Medlem
Citat:
Nicolai:

Men om man nu ärligt både vill veta och moralisera? Och vad är det för fel med att ha moral?

Är du bara ute efter att predika (eller med andra ord trolla) är det meningslöst att svara på din tråd.
Citera
2009-11-14, 05:39
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Nicolai:

Citat:
Är du bara ute efter att predika (eller med andra ord trolla) är det meningslöst att svara på din tråd.

Jag är ute efter både och... Och predikar är väl vad vi alla gör när vi skriver ned våra åsikter i något ämne.
Och varifrån kommer de där dumheterna att man nu för tiden måste respektera varenda dåre och idiotåsikt?
Jag kommer aldrig någonsin att respektera skitätare, sadister, pedofiler och andra idioter. Det ser jag som ett friskhetstecken.
Citera
2009-11-14, 13:35
Medlem
Citat:
Nicolai:

Jag är ute efter både och... Och predikar är väl vad vi alla gör när vi skriver ned våra åsikter i något ämne.
Och varifrån kommer de där dumheterna att man nu för tiden måste respektera varenda dåre och idiotåsikt?
Jag kommer aldrig någonsin att respektera skitätare, sadister, pedofiler och andra idioter. Det ser jag som ett friskhetstecken.

Och jag skulle kunna kalla dig ett fullblodspucko som någon borde släpa ut bakom uthuset och skjuta av, men det skulle inte leda till någon meningsfull debatt heller.
Citera
2009-11-14, 22:02
Medlem
Nicolai:

Citat:
Och jag skulle kunna kalla dig ett fullblodspucko som någon borde släpa ut bakom uthuset och skjuta av

För att jag vägrar att respektera skitätare och pedofiler?
Citera
2009-11-16, 16:25
Medlem
Nicolai:

Försvann du? Anser du att man ska respektera t ex skitätare och pedofiler? Är det jag som är ett pucko bara för att jag vägrar att respektera sådana svin och äckel?
Ska man respektera alla sjuka perversioner i samhället?
Citera
2009-11-16, 22:50
Medlem
Citat:
Nicolai:

Försvann du? Anser du att man ska respektera t ex skitätare och pedofiler? Är det jag som är ett pucko bara för att jag vägrar att respektera sådana svin och äckel?

Men du drar ju gränsen bra mycket snävare än vid "skitätare och pedofiler".

Du moraliserar ju även över rakat könshår, betalsex, analsex och andra trevliga saker.
Citera
2009-11-17, 16:21
Medlem
Citat:
Du moraliserar ju även över rakat könshår, betalsex, analsex och andra trevliga saker.

Javisst, vad är problemet? Jag tror nog att de flesta inte är så förtjusta i horbockar och horor, inte rövknull heller och vuxna människor som rakar sina skrev för att likna barn anser jag ligger på gränsen till pedofili.
Jag ser som sagt inga som helst problem med att ta avstånd och moralisera över sådana här perversioner, snarare tvärtom. Jag är stolt över mig själv!
Citera
2009-11-17, 18:38
Medlem
Citat:
Nicolai:

Du får respektera vem du vill, det är din plats att avgöra.

Vill du ha meningsfull debatt så måste du dock respektera att de individer som existerar utanför ditt sinne kan ha åsikter som inte stämmer överrens med dina på alla punkter.

Vill du ha pajkastning och allmänt skitprat så är det bara att köra på som du gör.

Den här problematiken är förövrigt i min mening en av orsakerna till att du och dina gelikar är politiskt insignifikanta.
Citera
2009-11-17, 19:38
Medlem
Citat:
Javisst, vad är problemet? Jag tror nog att de flesta inte är så förtjusta i horbockar och horor, inte rövknull heller och vuxna människor som rakar sina skrev för att likna barn anser jag ligger på gränsen till pedofili.
Jag ser som sagt inga som helst problem med att ta avstånd och moralisera över sådana här perversioner, snarare tvärtom. Jag är stolt över mig själv!

Så det som majoriteten ogillar är per automatik ok att moralisera över?

Problemet är att det är tråkigt att diskutera med dig för ditt enda motiv i de flesta tråder är att få utrymme att raljera över något du råkar ogilla. Det blir enformigt i längden.
Citera
2009-11-18, 07:22
Medlem
Vävillig:

Citat:
Det blir enformigt i längden.

Inte för mig! Och det är klart att det blir enformigt för er när det faktisk är jag som har moraliskt rätt hela tiden.
Jag tror nämligen inte att jag behöver skämmas för allmänheten för att jag tar avstånd från prostitution, pedofili, anorexi, bajsäteri, sadism och liknande dårskap.
Citera
2009-11-18, 13:58
Medlem
GH, du argumenterar precis som de där riktiga dårfeministerna, de som inte kan säga ordet prostitution utan att nämna trafficking i samma mening.

Det enda prostitution och analsex har gemensamt med pedofili och bajsätande är att du inte gillar det. För övrigt handlar denna tråd om runkbås, en ganska harmlös företeelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in