Citat:
Ursprungligen postat av neogeo
Hej jag har ingen mac men jag har forskat lite och inser att man inte kan göra allt med OSX som man kan göra med Windows,
nu undrar jag vad ni saknar i OSX .. från Windows
nåt som jag skulle sakna jätte mycket är Winamp, men även hört att det går t.ex. inte att kolla på internet sändingar från SVT eller Sveriges radio, eftersom dem går bara i Mediaplayer eller RealAudio ..
vad mer kan man börja sakna om man hoppar över ?
Eftersom jag aldrig ägt en Windowsdator så är jag kanske inte rätt person att svara - har dock använt Windows på olika jobb sedan DOS-tiden.
Rent generellt kan jag säga att det man kan på en Windowsdator kan man också göra på en Mac - med eller utan tilläggsprogram.
Sedan är det så att vissa program, speciellt spel är inte framtagna för Mac.
Att du får olika svar beror nog snarast på att folk löser sina behov på olika sätt.
(Vad tänker glyo på när det gäller "klippa och klistra in" Funkar inte i filsystemet tyvärr? Kanske har vi andra även här olika sätt att lösa det)
Men en dator med MacOS är inte en Windowsdator med lite annorlunda utseende. Vill man ha Windwssystemet så tycker jag man ska ha en dator med det. Under senare tid verkar det som om det varit en hel del besvikna Windowsanvändare som just trott att det vara samma men lite annan layout. Och att byta system är för många en prövosten - så är det nog även när man byter annat också.
Är du bra på Windows och gillar det så fråga dig först varför du vill byta.
Sedan till trådens fråga "saker man önskar att OSX kunde" är mitt svar "göra som jag vill och inte det jag matar in"