• 4
  • 5
2007-11-03, 00:08
Medlem
berdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neogeo
inställning och funktion kan ses som samma sak .. jag vill göra inställning till att kunna ta bort filer utan att behöva flytta dem till papperskorgen/ jag vill ha funktionen "ta bort filer utan att dra dem till papperskorgen först"
Nej, inställningen du beskriver modifierar funktionen "ta bort filer". Det här är väldigt OT dock.

Det finns, som andra redan sagt, oftast inget större behov av att ändra inställningarna i många OS X-program. Jag gillar det här skarpt - gör dels att UI-designers måste tänka till litegrann men även att jag slipper hålla på och tjafsa runt med inställningar till fördel för att faktiskt producera saker/ha roligt.

neogeo, vad baserar du din kritik mot Mac/OS X på? Jag tolkar dina inlägg som att du inte kört OS X över huvudet taget och det är för mig svårt att ta en kritiker som inte nyttjat det han kritiserar på allvar.
Citera
2007-11-03, 00:14
Medlem
neogeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berdan
Nej, inställningen du beskriver modifierar funktionen "ta bort filer". Det här är väldigt OT dock.

Det finns, som andra redan sagt, oftast inget större behov av att ändra inställningarna i många OS X-program. Jag gillar det här skarpt - gör dels att UI-designers måste tänka till litegrann men även att jag slipper hålla på och tjafsa runt med inställningar till fördel för att faktiskt producera saker/ha roligt.

aja .. ingen har övertygat mig att det inte begränsar användarna .. så jag får väl hålla kvar på mitt :P

när man har blivit insnöad på MAC OS och är helt under Gates hypnos av de fina dockan så är de klart att objektivitet är nåt som hjärnan inte tar till lika lätt
Citera
2007-11-03, 11:21
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
inställning och funktion kan ses som samma sak .. jag vill göra inställning till att kunna ta bort filer utan att behöva flytta dem till papperskorgen/ jag vill ha funktionen "ta bort filer utan att dra dem till papperskorgen först"
Kör Windows då. Vad är problemet?
Citera
2007-11-03, 11:24
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:

när man har blivit insnöad på MAC OS och är helt under Gates hypnos av de fina dockan så är de klart att objektivitet är nåt som hjärnan inte tar till lika lätt

Gates? Är du full eller?

Banna trollet tills hans iaf testat OSX en gång.
Citera
2007-11-03, 14:46
Medlem
neogeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Gates? Är du full eller?

Banna trollet tills hans iaf testat OSX en gång.

konstruktiv kritik vissa kommer med

folk under 18 får inte vara här .. MOD !

och FYI .. sitter med MAC på jobbet
Citera
2007-11-03, 15:44
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:

Det gör du inte alls det.
Citera
2007-11-03, 15:45
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:

Som man ropar får man svar. Jag är långt över 18, det är nog inte du med tanke på hur du stavar och skriver. Eller så är du nysvensk. Välkommen till Sverige.

Citat:

Nej det gör du ju inte.
Citera
2007-11-03, 21:26
Medlem
Mackells avatar
Citat:
aja .. ingen har övertygat mig att det inte begränsar användarna .. så jag får väl hålla kvar på mitt :P

Men kära vän - det är ingen som försökt övertyga dig.
Jag skrev tidigt att du borde ta dig en funderare på om du verkligen skulle byta. Min filosofi är att var och en ska använda det som den tycker är bäst.

Att övertyga och frälsa får vara en uppgift för de företag som tjänar pengar på det - oavsett om de leds av Gates eller Jobs. Vi användare använder vår tid till annat - produktivt arbete och att hjälpa varandra när det behövs

Och när kunde ett operativs användarvänlighet för personer som redan var inskolade på ett system bedömas objektiv?
Själv har jag en person här hemma som på fullt allvar argumenterar och bevisar att DOS var ett mycket mer användarvänligt system innan Windows95. Då och då får han in en poäng!

Jag är glad att du kommit fram till vad som passar dig. Det är alltid tråkigt när folk byter (oavsett till vad) och inte blir nöjda. Förutom nedsatt humör har de spenderat pengar helt i onödan. För nog kan man ha roligare för pengarna!
Citera
2007-11-03, 21:35
Medlem
jomenvisst84s avatar
Jag önskar OS X kunde erbjuda ett alternativ för att helt slå av font-smoothingen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in