2007-11-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Nja kj grät mest i våra övningar kj gillar inte 0 gradigt vatten i mer än 6 timmar

Utveckla det där?
Citera
2007-11-01, 21:08
Medlem
Xens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Grejen är den att jag redan mönstrat. Men kan man söka till andra förband och deras extra-mönstringar även efter?

Du kan överklaga men det är en jävla process. Du har fått FBJ. Det verkar vara en bra tjänst och hård.

Vad menar du med att du vill ha en "hård" tjänst? Jag kan lova dig att du kommer vara trött som FBJ och gråta och vilja åka hem någongång. Men som sagt tidigare, gör en tjänst som verkar kunna ge dig något personligen och inte bara ha en "hård" tjänst för att kunna skryta för kompisar att du gjort en hård tjänst.
Citera
2007-11-01, 21:21
Medlem
503s avatar
Citat:
Inte skämmas över? Asså är fbj rena jägare eller något trams, jag får inget rätsida på det hela.

Aha det är det vi är ute efter.
Då får vi passa på och ställa en fråga; Vet du vad jägare är för något?
Känner du till deras uppgifter, vilken typ av förband de är, hur de uppträder och hur deras utbildning ser ut?

Många gör ju inte det utan tror bara att det är en ball båge att sy på jackan, men föga vet de om hur "kul" det är att ligga på oplats timme efter timme.
Citera
2007-11-01, 21:57
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Aha det är det vi är ute efter.
Då får vi passa på och ställa en fråga; Vet du vad jägare är för något?
Känner du till deras uppgifter, vilken typ av förband de är, hur de uppträder och hur deras utbildning ser ut?

Många gör ju inte det utan tror bara att det är en ball båge att sy på jackan, men föga vet de om hur "kul" det är att ligga på oplats timme efter timme.

Jag har absolut ingen aning om någonting angående jägare, jag vet bara att det år rätt tufft.

För att besvara ovanstående; ja, jag vill ha en tjänst som jag kan skryta för kompisarna med.
Citera
2007-11-01, 22:09
Medlem
Xens avatar
Citat:
Jag har absolut ingen aning om någonting angående jägare, jag vet bara att det år rätt tufft.

För att besvara ovanstående; ja, jag vill ha en tjänst som jag kan skryta för kompisarna med.

Du kommer aldrig klara av en jägartjänst om det ända du tänker på är "JAG MÅSTE KLARA FÖR ATT SKRYTA OM DET!"

Att vara jägare är att utmana sig själv och pressa sina egna gränser. Jag skulle vara nöjd om jag var FBJ, det låter ballt, sedan kan du alltid bre på lite extra, som alla andra gör.
Citera
2007-11-01, 22:22
Medlem
LeTTens avatar
För att bli fallskärmsjägare måste man, förutom utomordentlig fysik, även vara ganska intelligent. Detta står, av vad jag förstått, i skarp kontrast till kustjägarna.

Det finns ju en anledning till varför fallskärmsjägare, i specialla fall, ges möjlighet att göra värnplikten ännu en gång på tolkskolan. Helt annan kaliber på verksamheten i jämförelse med KJ.
Citera
2007-11-02, 02:21
Medlem
deMarus avatar
Men flygbasjägare är alltså jägare? Finns ju vissa som skrivt i denna tråd att de inte är det.
Citera
2007-11-02, 05:47
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEJAM
Utveckla det där?
som sagt det fanns en snygg båge förhörhörsledare
Citera
2007-11-02, 05:49
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Men flygbasjägare är alltså jägare? Finns ju vissa som skrivt i denna tråd att de inte är det.

För ett par år sedan absolut idag vet inte ? dom var fruktansvärda på sina yttäckande aktiviteter med hund
Citera
2007-11-02, 11:28
Medlem
Dubbelespressos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTTen
För att bli fallskärmsjägare måste man, förutom utomordentlig fysik, även vara ganska intelligent. Detta står, av vad jag förstått, i skarp kontrast till kustjägarna.

Det finns ju en anledning till varför fallskärmsjägare, i specialla fall, ges möjlighet att göra värnplikten ännu en gång på tolkskolan. Helt annan kaliber på verksamheten i jämförelse med KJ.

Och det kan inte ha att göra med att FJS löpte typ etthundranittioåtta gånger större risk att hamna bakom sovjetiska linjer än KJ gjorde? Idag tror jag inte det skiljer sig så mycket på intelligenskvoten förbanden emellan då KJ inte längre är vad de en gång var.
Citera
2007-11-02, 12:16
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
För ett par år sedan absolut idag vet inte ? dom var fruktansvärda på sina yttäckande aktiviteter med hund

Ok, härligt! Då satsar jag på flygbasjägarna då!
Citera
2007-11-02, 16:35
Medlem
h8_religions avatar
Citat:

Hahaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in