Och det kan inte ha att göra med att FJS löpte typ etthundranittioåtta gånger större risk att hamna bakom sovjetiska linjer än KJ gjorde? Idag tror jag inte det skiljer sig så mycket på intelligenskvoten förbanden emellan då KJ inte längre är vad de en gång var.
Fallskärmsjägare löper fortfarande "etthundranittioåtta" gånger större risk än KJ att hamna bakom fiendens linjer. Motivera gärna varför du anser att KJ i dag har högre krav på mental spänst, för jag kan själv inte komma på något.
En fråga jag gång på gång ställer mig när jag läser trådar likt denna är: Hur många av dem som dissar FBJS och liknande kan själva stoltsera med att själva ha fullgjort en jägarutbildning?
En fråga jag gång på gång ställer mig när jag läser trådar likt denna är: Hur många av dem som dissar FBJS och liknande kan själva stoltsera med att själva ha fullgjort en jägarutbildning?
I22 86-87, jag dissar dock inte FBJ men den utbildningen är inte lika krävande som FJS eller KJS.
Det är naturligtvis fel att kalla ett renodlat skyddsförband som flygbasjägarna för "jägare", vad försvarsmaktens syfte var med det kan man endast spekulera kring, förmodligen för att höja statusen, i samma veva fick vi också "militärpolisjägare", kanske ville FM att ryssen skulle darra inför dom mustiga beteckningarna?
Fallskärmsjägare löper fortfarande "etthundranittioåtta" gånger större risk än KJ att hamna bakom fiendens linjer. Motivera gärna varför du anser att KJ i dag har högre krav på mental spänst, för jag kan själv inte komma på något.
Eftersom KJ i nuläget har ändrat sina uppgifter och förändrat hela utbildningen till att vara mer lik FJS så lär de väl även leta efter samma material (killar) som FJS? Det är rätt logiskt...