2007-11-02, 16:53
Medlem
LeTTens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelespresso
Och det kan inte ha att göra med att FJS löpte typ etthundranittioåtta gånger större risk att hamna bakom sovjetiska linjer än KJ gjorde? Idag tror jag inte det skiljer sig så mycket på intelligenskvoten förbanden emellan då KJ inte längre är vad de en gång var.

Fallskärmsjägare löper fortfarande "etthundranittioåtta" gånger större risk än KJ att hamna bakom fiendens linjer. Motivera gärna varför du anser att KJ i dag har högre krav på mental spänst, för jag kan själv inte komma på något.
Citera
2007-11-02, 17:00
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Jag har absolut ingen aning om någonting angående jägare, jag vet bara att det år rätt tufft.

För att besvara ovanstående; ja, jag vill ha en tjänst som jag kan skryta för kompisarna med.

Väldigt ärligt svarat.

Hade jag varit dig så hade jag tagit reda på lite mer om de olika befattningarna och siktat på någonting som passar dig.
Citera
2007-11-02, 17:02
Medlem
Krakatoas avatar
Men kan jag sluta haja till och läsa "Flugbajsjägare" varje gång jag ser trådtiteln!
Citera
2007-11-02, 17:27
Medlem
En fråga jag gång på gång ställer mig när jag läser trådar likt denna är: Hur många av dem som dissar FBJS och liknande kan själva stoltsera med att själva ha fullgjort en jägarutbildning?
Citera
2007-11-02, 17:31
Medlem
SwedishPlayboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
En fråga jag gång på gång ställer mig när jag läser trådar likt denna är: Hur många av dem som dissar FBJS och liknande kan själva stoltsera med att själva ha fullgjort en jägarutbildning?

K4 89-90 KB 2:a Skvadron... nåt annat?
Citera
2007-11-02, 17:58
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
I22 86-87, jag dissar dock inte FBJ men den utbildningen är inte lika krävande som FJS eller KJS.
Citera
2007-11-02, 19:24
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Ok, härligt! Då satsar jag på flygbasjägarna då!

Haha, ska du satsa på det pajasförbandet? Min mormor hade klarat av den utbildningen... jägarförband, haha, snarare "jägar"förband.
Citera
2007-11-02, 21:29
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Haha, ska du satsa på det pajasförbandet? Min mormor hade klarat av den utbildningen... jägarförband, haha, snarare "jägar"förband.
Äh, förbanden som ska skydda flygbaserna har en viktig och krävande uppgift och deras utbildning är säkert inte dålig.
Citera
2007-11-02, 22:48
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
som sagt den som mött deras hundförband är inte kaxig
Citera
2007-11-02, 22:51
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPlayboy
K4 89-90 KB 2:a Skvadron... nåt annat?
sveriges elit och utan tvekan dom elakste djävlar som finns fj släng er i väggen
Citera
2007-11-03, 02:37
Avstängd
Det är naturligtvis fel att kalla ett renodlat skyddsförband som flygbasjägarna för "jägare", vad försvarsmaktens syfte var med det kan man endast spekulera kring, förmodligen för att höja statusen, i samma veva fick vi också "militärpolisjägare", kanske ville FM att ryssen skulle darra inför dom mustiga beteckningarna?
Citera
2007-11-03, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTTen
Fallskärmsjägare löper fortfarande "etthundranittioåtta" gånger större risk än KJ att hamna bakom fiendens linjer. Motivera gärna varför du anser att KJ i dag har högre krav på mental spänst, för jag kan själv inte komma på något.

Eftersom KJ i nuläget har ändrat sina uppgifter och förändrat hela utbildningen till att vara mer lik FJS så lär de väl även leta efter samma material (killar) som FJS? Det är rätt logiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in