2007-11-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Så om jag har förstått alltid rätt så är flygbas jägarna en slapp tjänst?

Det är ingen slapp tjänst för helvete. Men satsa på KJ eller FJS träningsråd istället för att springa milen en gång i veckan.

http://www.fallskarmsjagare.se/traningstips.html
Citera
2007-11-01, 16:57
Medlem
För 1000000 gången förtydligar jag, det finns INGET som heter lapplands/fjälljägare. Lapplandsjägarna låg i kiruna på den onda tiden men de finns ej kvar.
Du kanske syftar på AJB och det finns inget som säger att de är hårdare där än på amf, luftburen eller andra hårt fysiska tjänster utan extramönstring.
Citera
2007-11-01, 17:55
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEJAM
Det är ingen slapp tjänst för helvete. Men satsa på KJ eller FJS träningsråd istället för att springa milen en gång i veckan.

http://www.fallskarmsjagare.se/traningstips.html

ok, fick bara intrycket av det, men är kj hårdare än fbj? Mönsringsmannen vägrade att svara på det, så jag vände mig till det allvetane flashback
Citera
2007-11-01, 17:59
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
, men är kj hårdare än fbj
Ja, men FBJ är inget att skämmas för.
Citera
2007-11-01, 18:01
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
ok, fick bara intrycket av det, men är kj hårdare än fbj? Mönsringsmannen vägrade att svara på det, så jag vände mig till det allvetane flashback

Bullshit fbj är hårdast :P rakt av med både vilja och motivation ......... finns en hårdare som ger en vacker båge " förhörsledare " dock är denna bågen borta sen länge
Citera
2007-11-01, 18:06
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humperdick

Inte skämmas över? Asså är fbj rena jägare eller något trams, jag får inget rätsida på det hela.
Citera
2007-11-01, 18:18
Medlem
h8_religions avatar
Citat:

Nu var vi ju där igen, haha! Varför kan ingen stoppa dessa vilda spekulationer?!

deMaru: Satsa på det du tycker verkar roligast/mest intressant/mest givande eller vad du nu har för anledningar. Att satsa på det som någon random FB:are säger är "hårdast" när han egentligen inte har den blekaste aning, vore oklokt.
Citera
2007-11-01, 18:18
Medlem
Herregud. Sök vad fan du vill. Bara du är nöjd med det själv... FBJ verkar vara ett gediget förband.
Citera
2007-11-01, 18:28
Medlem
SwedishPlayboys avatar
Flygbasjägare...

är inga Jägare! Punkt slut, BASTA!

Som sagts innan,

Kustjägare
Fallskärmsjägare
Norrlandsjägare

finns det, INGET annat.
Citera
2007-11-01, 18:28
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Nu var vi ju där igen, haha! Varför kan ingen stoppa dessa vilda spekulationer?!

deMaru: Satsa på det du tycker verkar roligast/mest intressant/mest givande eller vad du nu har för anledningar. Att satsa på det som någon random FB:are säger är "hårdast" när han egentligen inte har den blekaste aning, vore oklokt.
Vadå spekulationer? att KJ är en hårdare utbildning är lika mycket spekulation som att Gripen är ett bättre flygplan än Tunnan.

Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Bullshit fbj är hårdast :P rakt av med både vilja och motivation ......... finns en hårdare som ger en vacker båge " förhörsledare " dock är denna bågen borta sen länge
Nej det är helt fel FBJ är inte hårdare okej.
Citera
2007-11-01, 18:44
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Vadå spekulationer? att KJ är en hårdare utbildning är lika mycket spekulation som att Gripen är ett bättre flygplan än Tunnan.

Nej det är helt fel FBJ är inte hårdare okej.

Nja kj grät mest i våra övningar kj gillar inte 0 gradigt vatten i mer än 6 timmar
Citera
2007-11-01, 18:47
Medlem
deMarus avatar
Grejen är den att jag redan mönstrat. Men kan man söka till andra förband och deras extra-mönstringar även efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in