2009-05-10, 12:13
Medlem
GeneralEttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
haha! ja det är intressant det här om hur de faktist egentligen tänker.. För många gånger sitter man ju själv å tänker " men snälla fattar han inte att alla i det här rummet vet att han ljuger nu" å ändå brukar dem späda på sina lögner.. Kanske är genetiskt?

Måste vara Genetiskt för killen jag skrev om tidigare i tråden har minst en bror som tydligen ska myta minst lika mycket.
Har hört från personer som gick i skolan med dessa miffon att dom skröt om hur fattiga dom var!
Citera
2009-05-10, 12:48
Medlem
Todeswalzs avatar
Har en kursare som vill få med några i klassen på att bygga nanoprocessorer i hans källare under tre veckor i sommar för att tjäna lite grova pengar, tyvärr bor han i studentlägenhet och har ingen källare
Citera
2009-05-10, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smajo
Du måste ju berätta vilken!
Den om killen som är på fest, blir kåt, sätter sig och skiter, spyr samtidigt som han kommer&skiter och svimmar på golvet, dörren stod öppen hela tiden.

En snabb sammanfattning!
Citera
2009-05-10, 20:42
Medlem
I min högstadieskola, under det goda nittiotalet, hade jag äran att stifta bekantskap med hela tre fullfjädrade mytomaner som drog den ena efter den andra valsen, vardera mer överdriven än den tidigare;

Den första personen försäkrade mig och mitt kompisgäng om att han hade vapenlicens (vid 14 års ålder) och att det gav honom rätt att bära vapen i skolan. Han hade tydligen testskjutit (och innehade) både M16, Desert Eagle och allehanda handelvapen. Tyvärr var ju dessa vapen ständigt inne på reparation när man efterfrågade en demonstration...
Denna grabb hade tydligen tjuvkopplat sin Internetuppkoppling också vilket gav honom oändlig bandbredd.

Den andra personen var en invällare som ständigt försökte vinna oss blåsta svennars gunst genom att dra historier som bl.a. bestod i att han blivit överkörd (!) av spårvagnen i city men klarat sig oskadd och fått ett enormt skadestånd. Yes.

Den sistnämnde var mytoman av grova kaliber. Jag har hört så många historier från denne, men så här i efterhand nog förträngt det mesta. Denna grabb var skilsmässobarn och hade ett stort behov av att hävda sig i sin bedrövliga ekonomiska tillvaro.
Varje dag hade grabbens far köpt honom något nytt (och svindyrt) som vi aldrig fick se. Farsan var dessutom hårdnackad gangster som ej respekterade andras egendom; En dag fick vi höra att en sprillans ny porsche hade kört upp på deras uppfart. Fadern hade då tagit sin skateboard (ja...) och hoppat upp på huven och gjort trick tills bilen var halvt demolerad.
En vecka senare var historien ändrad. Då hade tydligen fadern -istället för att dra fram sin skateboard- tagit upp nyckelknippan och repat sönder lacken på hela bilen.
Varje gång denna grabb satte igång med sina historier lyssnade man, till synes, intresserat: Om man ifrågasatte honom åkte man nämligen på jordens omgång.
Bokstavsbarn.
Citera
2009-05-10, 21:57
Medlem
Ipwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matheyus
En invandrarkompis kusiner hade tydligen jättemycket vapen(det är ganska troligt, i efterkrigstidens bosnien), men det som blir lite tokigt är att de hade dragit hit en del vapen, bara för sakens skull, eller så att de kunde vakta sitt nya fina hus.
"Hur hade de gjort issåfall då, jag menar, det GÅR inte att smuggla in vapen i landet när man åker hit med flyg. Om de inte kom hit med roddbåt då." frågade jag halvsarkastiskt.
"Nä, de flög visst in med vapen. De har de sagt själva." svarade han.
Ja, tänk, dessa invandrar kusiner, vad de kan.

De hade även hittat en AK-47/alternativt bazooka(!!) på bakgårn, hittat några slags patroner/pansar skott helt random några mil bort, som de såklart gjort om så att de passar i geväret/bazookan.
Säger det igen; Ja, tänk, dessa invandrar kusiner, vad de kan.

Tycker det är ganska intressant hur de flesta invandrare verkar ha liknande historier. Kände själv en ganska hygglig snubbe 7an till 9an som hade historier med vapen, granater som exploderar mitt framför skallen på farsan, pappor och kusiner som hoppar från 6 våningshus åker sträckor med bil som normalt tar 4 timmar på 30 minuter och så vidare kände även en hel del andra med sådana historier i jag fortfarande inte hade hår på snoppen och då gick man ju tyvärr på lite mer av det som sas

Kom på lite mer saker som kusiner, bröder och släktingar har gjort.

Vält en bil för att rädda någon som fastnat under den
trimmat någon ford så den hade fått 1000 hästkrafter
någon som slagit ner 10-20 st ensam medans 5-6 av hans kompisar höll fast honom medans rambokillen skrek "SLÄPP MIG SLÄPP MIG SLÄPP MIG" och efteråt sagt något i stil med "Shit tur att ni stoppa mig jag hade dödat alla om ni inte varit där"

rätt underhållande att lyssna på iaf
Senast redigerad av Ipwn 2009-05-10 kl. 22:01.
Citera
2009-05-10, 23:57
Medlem
mischief_s avatar
Det roligaste är ju att trigga igång dem. Typ:

"Jag hörde att du hade fått en ny bil?"
"Du skulle till USA i jul va?"
Citera
2009-05-11, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mischief_
Det roligaste är ju att trigga igång dem. Typ:

"Jag hörde att du hade fått en ny bil?"
"Du skulle till USA i jul va?"
Hahaha, jag brukar göra det när jag blazar med min myttis!

"Justfan, din polare odlade nåt dundergräs, va?"

Sen är det bara luta sig tillbaka och "mm"a och "Jasså, vad hände sen"a intresserat i dom luckor han lämnar för att improvisera vidare!
Citera
2009-05-11, 01:54
Medlem
jumpcuts avatar
"Nar jag monstrade sa blev jag aldrig inkallad nagonstans, utan jag satt pa en stol. Jag satt helt still hela dagen och sen nar alla andra hade gatt hem och de till och med slackt och jag var ensam kvar sa kom psykologen ut och gratulerade mig, jag hade blivit sniper i sniperkompaniet eftersom att jag var sa javla grym pa att sitta still sa lange. Men jag torskade for att ha plankat pa pendeln, sa jag fick inte gora lumpen." Han blev helt fantastiskt forbannad nar vi upplyste honom om att PSG-skyttar inte tas ut forran efter nagon vecka in i GSU och att det finns PSG-skyttar i de flesta plutoner i vissa forband, men inte att det finns ett PSG-kompani. "Menar ni att jag skulle ljuga om en san sak?" var hans svar pa det

Det var for ovrigt samma karl vars morbror hade foretag i kommunhuset i kommunen vi bodde i, och alla varldens banker hade en direktkoppling (egna linor, inte delade med nagon annan) till en dator pa denna morbrors kontor. Denna dator sparade vid handelse av stromavbrott nagonstans ner all data fran den eller de berorda bankerna, och de salde sedan tillbaka all information. Tydligen mycket bra business
Citera
2009-05-11, 02:07
Medlem
Scum-tomtes avatar
En mytoman på min högstadieskola skröt i flera dagar om att han hade köpt en butterflykniv med motor, självklart fick ingen se den..
Citera
2009-05-14, 22:42
Medlem
maxius696s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scum-tomte
En mytoman på min högstadieskola skröt i flera dagar om att han hade köpt en butterflykniv med motor, självklart fick ingen se den..
hahaha vad då skulle han typ åka på den???
Citera
2009-05-14, 23:01
Medlem
Min gamle granne hade enligt egen utsago sju bilar. Hur han fick plats med dom på en parkering i en förort har jag ingen aning om. Den enda parkering som var officiellt hans var den bredvid vår... Dessutom var han förtidspensionerad.

20 cyklar med de bästa cykeldäck som fanns hade han också.

Slutligen hade tydligen svenska insatsstyrkan sprungit längs väggen på något uppdrag när alla andra varit på jobbet. Ledaren där hade sagt åt honom att inte berätta något då han råkade se dom men han berättade ju för oss andra i alla fall för att vi "var ju så goda grannar".
Citera
2009-05-16, 17:30
Medlem
feed-mes avatar
En snubbes "Polare" hade först 3 krossmoppar, 5 Bilar, en snöskoter, Var tillsammans med en Milf (Skrattretande nog) och han var medlem i Blood & Honour, Firman Boys, DFG och Bandidos! Ja, det mesta var ju motsägande, och det jag en gång frågade var om det verkligen var sant men det gick åt helvete när han skulle förklara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in