2009-04-05, 17:56
Medlem
.50cals avatar
Har en polare som verkligen älska att ljuga och myta sig! Här kommer ett par av dom roligaste: (historierna kanske inte är WOW, men det roliga är att han verkligen står på sig, han har berättat vissa av dom om och om igen och vägrar vika sig när man konfronterar honom.

Vi bor utanför Helsingborg så att åka till Danmark över dagen är inget ovanligt.
Han berätta iaf att hans farsa hade skaffat en sjukt grym ny båt, med dubbla volvo penta motorer. Han sa att han flera gånger tagit sig över sundet till köpenhamn, "parkerat" båten, gått av och handlat en back redigt fin dansk öl, kört tillbaka till Sverige på under 15 minuter, så sjukt snabb var den.

Samma person hade också fått en BMW av sin farsa, den va sjuktligt snabb sa han, 500 hästar eller ngt sånt. Den hade kostat runt miljonen osv. Denna lögnen höll i ett par månader tills folk tog sig hem till honom för att få se bilen. Han sa då att hans farsa va tvungen att sälja den för att den var alldeles för snabb för honom, den var alltså riktigt farlig att köra.

Samma person igen berättar om sin lillebror som var ute på jakt för första gången med deras far. Broren hade då fått syn på ett vildsvin. Ett riktigt stort ett på över 150kg! Han hade då jagat i fatt vildsvinet, satt sig på ryggen på det, dratt fram sin jaktkniv och skurit halsen av det.

Har hur många historier till, önskar jag kom ihåg alla bara!
Citera
2009-04-05, 18:35
Medlem
saweks avatar
På fullaste allvar har en kille som jag inte kände,sagt till mig att han och kungen hade nycklarna till en kärnvapen bunker i stockholm anledningen till att han fått förtroendet är att kungen tyckte att han var så trevlig....

Kul tråd kommer att följa den med spänning...
MVH Obamas bästa vän(asså ja lovar)

Fick höra av fler på kursen att han berättat både det en och det andra....
Citera
2009-04-05, 19:16
Medlem
00010000s avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=261455
Citera
2009-04-05, 19:38
Medlem
Det värsta är väl egentligen det som inte känns för uppenbart att det är en lögn. När mytomanen säger att den åkt jorden runt fattar man att det är en lögn, men när personen säger att bussen går om 5minuter så att man måste springa som en galning helt i onödan, då blir man lite lack
Citera
2009-04-05, 20:48
Medlem
Caesar Johansens avatar
Jag träffade en snubbe i New Orleans som sa att han och hans familj tillhörde en gammal hednisk religion som hade gått under jorden på 300-talet, då de kristna hade börjat förfölja dem. Han sa också att hans förfäder hade blivit brända på bål och han kunde fjärrskåda. Samt att han hade doktorsgrad i både religionshistoria och filosofi, trots det jobbade han av någon konstig anledning på ett snabbköp
Senast redigerad av Caesar Johansen 2009-04-05 kl. 20:54.
Citera
2009-04-08, 19:34
Medlem
cyberhogs avatar
F d pojkvän (flera år sen....) som förklarar varför vi inte kan hålla handen på stan:

-Blir obehaglig till mods därför att när han var hemlig underrättelsesnubbe i Ryssland så var det en kollega vars tjej blev lönnmördad (för att ge honom en "varning"), och bovarna hade identifierat henne som hans tjej just för att de sett varandra hålla handen.

Att vi inte kunde hålla handen berodde alltså inte på att hans aktuella älskarina befann sig i sällskapet...

Mycket att säga om den mannen...
Citera
2009-04-08, 19:36
Medlem
Hemmabygges avatar
Min polare är nog mytoman till hälften, för han ljuger alltså seriöst om allting.

Vi kan sitta o snacka om brudar, helt plötsligt slänger han in att han hade varit på bio (vilket är oftast sant) med en brud, men sen kommer det roliga, han påstår alltid otroligt korkade saker som att hon drog hans händer och tryckte dom på hennes bröst o allt möjligt. Alltså, låter löjligt att ljuga om ngt man kan få göra lite senare, men han ljuger om allt!
Citera
2009-04-08, 20:12
Medlem
steef5s avatar
ja en turk som alltid berättar massa historier, roligt att lyssna på med sant är det inte
Citera
2009-04-08, 20:24
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhog
F d pojkvän (flera år sen....) som förklarar varför vi inte kan hålla handen på stan:

-Blir obehaglig till mods därför att när han var hemlig underrättelsesnubbe i Ryssland så var det en kollega vars tjej blev lönnmördad (för att ge honom en "varning"), och bovarna hade identifierat henne som hans tjej just för att de sett varandra hålla handen.

Intressant fall...
Bara den grejen att han sa att han var underrättelse snubbe i ryssland fick det dig inte att inse vilket Ufo du egentligen var tillsammans med?

Manliga mytomaner som ljuger om sina liv inför tjejer verkar det finnas mängder av man ser dom hela tiden och jag älskar att ställa dom mot väggen.
Citera
2009-04-08, 21:31
Medlem
GingerBreadMans avatar
Mytomaner, ja sånna har man stött på en hel del
En snubbe som brukade gå i samma klass som mig sa en gång på slöjden, Jag har varit i auswitch i Tyskland...Okej tänkte jag, sen slog det mig och jag sa, ehh ligger inte auswitch i Polen? Han har sagt en massa men just detta är det som jag kommer på just nu
Citera
2009-04-08, 23:40
Medlem
Nookzs avatar
En gammal klasskamrat påstod sig för några år sedan ha dealat heroin. Han sade sig ha några kilon om jag minns rätt, och värderade dessa till "flera tusen kronor".

Mytomaner förgyller vardagen.
Citera
2009-04-09, 01:06
Medlem
mjamjas avatar
Jag känner en kille som skryter om att han dragit över Idol-Agnes. Han är 18 år och har dålig hy...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in