2014-08-07, 12:11
Medlem
En snubbe i min gymnasieklass var mytoman. Det var ganska roligt att sitta bredvid honom när det var lunch i skolan. Om man lät hans käft tugga på så kunde en historia börja med att han ska köpa ny dator och sluta med att hans farsa var utvecklingschef på intel, konsult till Microsoft osv.

Efter som han snackade så mycket så var det inte ovanligt att han kunde slå knut på flera historier, på samma rast. han kunde bla säga att det skulle komma en ny förgasare från Tyskland till Sverige tidigast i Mars. Några minuter senare så sa han att det satt en sån på hans bil. När man konfronterade honom så var det givetvis hans pappa som hade "kontakter" som hade fixat en till sin son.

Som de flesta andra mytomaner så hade han givetvis svartbälte i kung-fu och kunde nästan ha blivit juniormästare i boxning om det inte var för att fotbollen tog för mycket tid.

Han pladdrade på som mest är det var tyst, han kanske tyckte att det var en konstig stämning som han ville bryta, men då blir det ju inte bättre av att man ljuger om uppenbara saker.

Det var även inte ovanligt att han bara spottade ur sig saker, för att få uppmärksamhet, typ.

Min mamma är gravid (Hon var typ 50)

Han var tydligen i USA och det var en "kusin" som var online på MSN, facebook och counter strike. Hans syrra la dock upp bilder på facebook där de sitter och har grillkväll hemma på altanen med hela familjen då de tydligen skulle vara i USA.

Fyfan vad mycket han ljög om när jag tänker efter, verkligen småsaker också. Piggelin kostar 10 och att de var fläsk man kunde äta rått, inte nötkött.
Citera
2014-08-13, 22:43
Medlem
deathofyous avatar
När jag gick i 9an påstod min kompis att han var undercoversnut. Han visade en pistol och en polisbricka, båda kom från nåt jävla lekset från BR.

En annan påstod att hans farsa var fallskärmsjägare i det ryska alt. det amerikanska flygvapnet. Han jobbade visst på frilans. Dessutom hade han permis väääääldigt ofta.
Citera
2014-08-14, 02:00
Medlem
Vet en som slänger ur sig allt möjligt

hans farsa hadde tydligen råkat ut för dieselstöld från sin typ farmartank
brottslingarna körde en hästtransport som var avrregistrerad i polen 1990.
Stölden gick till så att dom tog en yxa och slog hål i sidan och där satte dom en slang,
sen blev dom upptäckta och då blev det biljakt, slangen hängde kvar efter lastbilen
och drog ner en busskur i farten.

en gån så hadde en pedofil tagit sig in obemärkt igenom fönstret
och tagit nakenbilder på hans syster när hon låg och sov, dom kom på det när en arbetskamrat
till hans morsa berättade att han hadde hittat bilderna på internet... Undrar vad han sökte på

samma person tankar sin bil med jetbränsle, varg i uthuset etc
historierna brukar dock vara helroliga

har även hört en som blev hämtad av NASA med helikopter, dom ville att han skulle svetsa krettskort

men vad vet jag, kanske är sanning alltihop
Senast redigerad av SwagolasBlingLaden 2014-08-14 kl. 02:27.
Citera
2015-02-28, 16:26
Medlem
Beckisbarnets avatar
Jag har en gammal kompis som är mytoman och jag har vetat att han är det nu i över 20 år. Han kan ljuga om alltmöjligt men oftast handlar det om olika utbildningar och sexuella erövringar. Det tog dock lång tid att förstå att det han säger inte alls är sant. Jag har ibland konfronterat min kompis om detta men resultatet blir då oftast att det kostar mer än det smakar, han är nämligen tämligen manipulativ och manipulerar både sina vänner och andra runtom.

Nu senast var det att han berättar på krogen till en annan att han arbetar som terapeut och att han därför har en enorm erfarenhet att rådgiva samt samtala med personer som har psykiska problem av olika slag, ett resultat av "sin yrkesroll". Jag vet dock att han inte jobbar som terapeut, och är heller inte utbildad som detta. Och jag vet att han vet att jag vet att han ljuger. När jag då säger: "Jasså du jobbar alltså som terapeut, det hade jag verkligen inte en aning om" då blev svaret typ: "Ja men jag har ju den utbildningen"

Totalt tilt i skallen!
Citera
2015-02-28, 16:39
Medlem
Knotknets avatar
Min polare Tjabo är mytoman. Han påstår att ha käkat med Stefan Löfven. Hahahaha
Citera
2015-03-01, 01:16
Medlem
Kemiske Alis avatar
Har träffat på 2 mytomaner i mitt liv. Den ena var inte så lätt att komma på för än efter ett tag, den andre var för fantastisk och jag förstod snabbt att det var en riktig stjärna. Den sistnämnde, J. Larsson, var både jurist och civilekonom, hade en unik bil som i verkligheten visade sig vara en bättre begagnad ford scorpio, han hade svart bälte i karate. Killen ljög om det mesta, inte för att han var elak utan för att han inte var frisk. Han ställde till det för många näringsidkare genom att påstå att han kunde bokföra vilket inte var sant. Momsdeklarationerna stoppade han i skrivbordslådan, myndigheten skönstaxerade näringsidkarna och allt blev en riktig soppa. Jag kan inte tänka mig att det gått bra för killen, en sån som honom blir inlurad i diverse härvor, gör fel, åker på däng och kanske in i finkan. Det sista jag vet om honom härrör från 2008 eller liknande, då blev han dömd till bokföringsbrott i en ekohärva(bygg) där holländske pieter var inblandad, straffet var relativt lindrigt. Tony som agerade försvarare blev sönderslagen, ytterligare en kille utan kompetens eller självinsikt.
Citera
2015-05-11, 22:40
Medlem
Luriosans avatar
Jag måste tyvärr träffa en mytoman minst en gång i veckan eftersom vi spelar instrument tillsammans. Killen är 17 år gammal, tunn som en sticka och redan tungt alkoholiserad. Han har berättat en del händelser för mig och några andra människor som vi också spelar med. Här kommer ett axplock av alla allt det roliga han har sagt.

- Vid 15 års ålder var han tungt alkoholiserad och berättade med ledsna ögon att han dricker minst två flaskor vodka varje helg.
- Förra året blev han tydligen signad av ett stort företag som skulle sponsra hans BF3/BF4-spelande eftersom han är "professionell" gamer.
- Ibland spelar han upp lite random klassiska musikstycken och tjatar om något skiiiiiit bra solo, som givetvis inte kommer någon gång, för han har aldrig lyssnat på skiten innan. Det ska gärna vara något elände som varar i 20 minuter.
- Han påstod sig röka och vara nikotinberoende av sin e-cigg. Han har aldrig rökt en riktig cigarett i hela sitt liv.
- För ett tag sedan påstod han att jag och han var bästa vänner, även fast jag inte vet någonting om honom.
- Men bland det roligaste var att han skulle flytta till Thailand om några veckor. Sen dök han inte upp på repetitionerna under en tid och en dag kom han, då han skulle bo i Thailand. Jag frågade honom om han inte hade flyttat till Thailand och hans svar var att "neee... det blev inget."

Har många fler historier från denna mytoman men jag måste bara komma ihåg lite mer roliga saker, annars kommer det bli historier som "jag åkte till Tyskland över helgen utan att mina föräldrar visste det, höhö" - när jag såg honom på ett köpcentrum samma helg...
Citera
2015-05-11, 23:22
Medlem
Snapcounts avatar
Finns även rätt ut sagt tragiska mytomaner även..

(storyn är ifrån min tidiga tonår.., obs fiktiva namn)

Saken var som så att jag var hemma när min mor kom hem från jobbet (kallskänka) så sa hon till min far (jag lyssnade på) : '

-Erik (tidigare servitör på restaurangen) kom in idag på jobbet.., och var fruktansvärd nedstämd. En servitris kände ju igen honom och frågade hur det var, vad har hänt ?

-Jo (svarade Erik)..., Silje är död (Silje är Eriks hustru). Dödsfallet hade kommit helt plötsligt.

Nåväll, på min mors jobb kände de till Eriks "skarvande", såpass att de blev misstänksamma och de ringde upp Silje..(hon hade även jobbat på restaurangen).., och jo där svarade hon..

Så denna mytoman ljög att hans hustru hade avlidit.

Det är lågt..
Senast redigerad av Snapcount 2015-05-11 kl. 23:25.
Citera
2015-05-13, 00:13
Medlem
Pastor-pungs avatar
Arbetade under en tid i samma arbetslag som en notorisk mytoman.
Så fort killen i fråga fick chansen ljög han om allt möjligt. Vi andra hade självfallet genomskådat hans lögner för länge sedan eftersom dom var så extremt dåliga och uppenbara, men det stoppade inte honom från att fortsätta ljuga. Han ljög bland annat om:

* Att han under sina studier på konstfack sålt en blyertsskiss till Bill Gates för 1000000 kr. För pengarna köpte han en femrums lägenhet i centrala Stockholm.

* Att han Ideligen blev uppraggad av unga tjejer som ville gifta sig med honom eftersom han var så attraktiv (killen var förövrigt 40+, fet, skallig och luktade kattpiss)

*Han hade fri tillgång till alla program på universitetet och behövde inte gå igenom någon antagningsprocess eftersom han var släkt med några av universitets rektorerna.

* Att en av Sveriges rikaste affärsmän hade betalat han bröllop. Bröllopsceremonin hade hållits i Stockholms stadskyrka. Efter ceremoni hade alla 500 bröllopsgäster flugits med helikopter till en stor herrgård där bröllopsfesten hade hållits. När jag frågade vem denne rika affärsman var fick jag svaret "du vet en då inte vem det är så jag tänker inte säga det". Jag bad också att få se bilder från bröllopet men då hävdade han att en av hans ungar hade haft sönder den externa hårddisk som bilderna förvarats på.

Han fick tillslut sparken för att han "lånat" se stulit datorer, ritplattor och kameror från vår arbetsplats. Ingen på arbetsplatsen var gladare än vi i arbetslaget när det uppdagades att han skulle sluta.
Citera
2015-05-14, 15:43
Bannlyst
När jag var på resande fot i Europa, 2011, så träffade jag en snubbe från Tyskland, men som var född i USA, och som kunde snacka flytande holländska, i Amsterdam. Han var en ganska speciell snubbe som hade ett verbalt ticks; han kunde nämligen inte sluta avsluta sina meningar med "man". Vi jobbade tillsammans på ett ställe i Amsterdam och vår anställning tog slut på samma dag, så vi tog sällskap till Tyskland där vi hamnade i staden Furth, hos hans tjejkompis.

Han hade berättat om hur han styr över ett gäng botar som kunde göra VAD SOM HELST. Botarna kunde: råna folk, mörda folk, stalka folk, ta över folks liv, övervaka folk. Eftersom både han och jag började få slut på pengar så frågade jag honom ifall han inte kunde sno lite pengar från någon. Men jag fick bara svaret "nah man, I don't use my bots for that". När han senare skulle visa upp sin bot så kunde han inte det utan visade upp två bilder på ett modem som han tydligen hade hackat sig in på.
Citera
2015-05-31, 16:40
Medlem
Har en tjej i min gymnasieklass som är grymt spinkig, liten och otränad men tydligen tränar 4 timmar varje dag.

Hon: "Idag sprang jag i två timmar!"
Jag: "Hur långt sprang du?"
Hon: "Tre kilometer."

Hon berättade nyligen att när hon i 9an var på klassresa i Spanien kom det fram en spanjor som var typ 20 och frågade på spanska om hon ville ligga med honom (hon kan inte ett ord spanska och är inte heller särskilt attraktiv med kanintänder som sticker ut). Så hon gav honom sitt nummer. När hon kom hem ringde han och pratade med henne på Engelska (hon kan inte ett ord Engelska, även fast hon går i gymnasiet). Nu för en vecka sedan ringe han tydligen igen och pratade på Svenska och frågade om hon ville gifta sig med honom.

Hon har också stått på två soptunnor och åkt ner för en backe, hur nu det går till.

Återkommer när jag minns fler saker hon berättat. Eller när hon berättar nya, det gör hon hela tiden.
Citera
2015-06-01, 21:47
Medlem
Drumedarens avatar
Kommer bli grymt outad av detta, men känner en mytoman som kan dra dom allra värsta historierna, och det värsta är att han tror att alla går på skiten.

Han är bland annat kompis med motörhead,han har tydligen haft hemmafest med lemmy i motörhead, och han drog en lång historia om att han hade tagit en massa droger en kväll. Problemet var bara att han gömde bort att han var med oss den kvällen.

Ska man kanske säga något? eller ska man bara skita i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in