2014-02-11, 19:40
Medlem
kerfuffles avatar
En av mina bästa kompisar har en kompis som ljuger KONSTANT om vad hon varit med om.
Jag kan omöjligen minnas allt, då lögnerna rinner ur denna person som vatten, men några favoriter jag hört direkt från henne är följande:

- Då hon lider av ADHD så är hon hyperhaktiv, vilket gör att när hon ska sova blir hon väldigt kall. Hon måste sova under 3 täcken, annars får hon "hypothermia" som hon själv uttryckte det.

- Hennes vän har en Komodovaran hemma. Då detta är en störtlöjlig löng så ifrågasattes storyn av flera i sällskapet som hörde. Hon förklarade då att "jamen det är alltså inte HANS komodovaran, utan hans pappa jobbar på ett terrarium, så han får låna hem den ibland.". Låter oerhört troligt, då svenska terrarier finns lite varstans, och fletalet av dem har Komodovaraner tillgängliga för hemlåning

- En gång hade hon och några tjejkompisar en lesbisk orgie i ett tält på en festival. Morgonen efter vaknade alla och mådde jättedåligt. Anledningen till att de haft orgien var för att alla var jättehöga på LSD som de köpt av en kille för 300 kronor.

- Hon har skrytit med sin "fan art" från olika spel som hon har ritat. En av bilderna hon visade såg extra dassig ut, vilket gjorde att jag bildgooglade den. Som jag misstänkte så har hon hittat bilden på Deviantart och helt enkelt bara ritat över den i photoshop och gjort sin egen version av den.
Även detta har vi konfronterat henne om, varpå hon svarat "Vafan!? Den personen på Deviantart har snott min bild!!". När vi påpekat att sagda bild funnits på Deviantart sedan 2011, och hon visade oss sin bild 2013, så kom förklaringen om att "Jamen jag skulle rita den åt en kompis, alltså hon gav mig typ grundlinjerna, jag har bara färglagt den. Alltså shit, har HON snott den då!?".

- Hon ska åka till Afrika för att arbeta med att rädda hajar. För ni vet, hajbeståndet är extremt lågt och de behöver räddas, helt enkelt.
Citera
2014-03-29, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kerfuffle
En av mina bästa kompisar har en kompis som ljuger KONSTANT om vad hon varit med om.
Jag kan omöjligen minnas allt, då lögnerna rinner ur denna person som vatten, men några favoriter jag hört direkt från henne är följande:

- Då hon lider av ADHD så är hon hyperhaktiv, vilket gör att när hon ska sova blir hon väldigt kall. Hon måste sova under 3 täcken, annars får hon "hypothermia" som hon själv uttryckte det.

- Hennes vän har en Komodovaran hemma. Då detta är en störtlöjlig löng så ifrågasattes storyn av flera i sällskapet som hörde. Hon förklarade då att "jamen det är alltså inte HANS komodovaran, utan hans pappa jobbar på ett terrarium, så han får låna hem den ibland.". Låter oerhört troligt, då svenska terrarier finns lite varstans, och fletalet av dem har Komodovaraner tillgängliga för hemlåning

- En gång hade hon och några tjejkompisar en lesbisk orgie i ett tält på en festival. Morgonen efter vaknade alla och mådde jättedåligt. Anledningen till att de haft orgien var för att alla var jättehöga på LSD som de köpt av en kille för 300 kronor.

- Hon har skrytit med sin "fan art" från olika spel som hon har ritat. En av bilderna hon visade såg extra dassig ut, vilket gjorde att jag bildgooglade den. Som jag misstänkte så har hon hittat bilden på Deviantart och helt enkelt bara ritat över den i photoshop och gjort sin egen version av den.
Även detta har vi konfronterat henne om, varpå hon svarat "Vafan!? Den personen på Deviantart har snott min bild!!". När vi påpekat att sagda bild funnits på Deviantart sedan 2011, och hon visade oss sin bild 2013, så kom förklaringen om att "Jamen jag skulle rita den åt en kompis, alltså hon gav mig typ grundlinjerna, jag har bara färglagt den. Alltså shit, har HON snott den då!?".

- Hon ska åka till Afrika för att arbeta med att rädda hajar. För ni vet, hajbeståndet är extremt lågt och de behöver räddas, helt enkelt.
Skulle vara intressant att komma i kontakt med henne. Jag är extremt intresserad av den psykologiska aspekten hos mytomaner. Jag känner dock bara en manlig sådan. Skulle vara intressant att se om det finns någon skillnad i manliga och kvinnliga mytomaner.
Citera
2014-03-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jag kom att tänka på en fullblodsmytoman som jag hade som chef en gång...
Fullständigt rubbad, nu när man ser tillbaka på det.

Här är en meritlista som han skulle komma långt med:
1. Fiskare
2. Rörläggare
3. Licenssvetsare
4. Styrman på Oljetanker
5. Befälhavare på fraktfartyg
6. Ordningsvakt (med hund)
7. Livvakt (frilans)
8. FN-soldat
9. Svartbälte i Karate
10. Svartbälte i Judo
11. Platschef på större byggen
12. Driftansvarig på friskvårdsanläggning modell större
13. Ospecificerad topptjänst på ett större företag
14. Bandet på Volvo
15. Chefsbefattning på ett av dom större bostadsbolagen
16. Någon sorts tränarlicens, för att träna simmare inför olympiader
17. Eget företag i filmbranchen
18. Eget företag i servicebranchen
19. Utvecklat instrument för hjärnkirurgi
20. Varit ledare för en "dödsskvadron" i det militära...
21.Och nu en specialare: Uttagen till OS -68 i tiokamp.
22. En specialare till: Europarekord i löpning
23. Det som vi faktiskt vet att han jobbade med.
24. Läst en hel del på Chalmers. Ett antal examen... (heter det så?)
25. Lärare på Chalmers
Jag kan ha glömt någonting, men detta har han hävdat på fullt allvar.
Fast inte samtidigt.

Vad tror ni?

Hur hade han tid med allt detta?
Citera
2014-05-06, 16:17
Medlem
Alltingfels avatar
Mytomaner och lögner

Hittade ingen liknande tråd så tänkte starta denna.

Alla har vi väl stött på mytomaner, och oftast blir det ganska tidigt i relationen uppenbart att de ljuger för mycket och alldeles för ofta. Hade varit kul att höra vad ni fått sagt till er.

Jag börjar i vanlig ordning. Observera nu att följande punkter är av en och samma person. Kallar honom Mytomansson Och jag svär vid mitt liv att allt som skrivs här är sant. Killen gick i min klass på gymnasiet och hade ett jävla bagage vad gäller livserfarenheter. Lite småsaker han hittade på:

- Han jobbade tydligen på flygplatsen några mil från staden vi bodde i. Han var sån som dirigerade planen var de skulle ta vägen på banan med såna ljuspinnar.

- Hans polare hade vunnit på lotto och tagit med Mytomansson och en annan kompis till ryssland för att tälta. När Mytomansson vaknade på morgonen stod det en grizzlybjörn utanför tältet som de lyckades springa ifrån lyckligtvis.

- Han var/är legitimerad präst! Ja ni läste rätt. Han blev en gång konfronterad med denna lögnen men höll på allvar fast vid att han fått sin prästexamen i samband med sin konfirmation.

- Han söp en gång så hårt med sina polare att han vaknade upp på gränsen mellan vitryssland och [insert gränsande land]

Aja, fyll på.. skriver om jag kommer på fler.
Citera
2014-05-06, 16:22
Bannlyst
Ser inte myterna i dina exempel, lögner ja, inte myter.

Myt: Senap i röven på en katt, leder till att katten springer tills den dör.

Lögn: Jag brukar ha gayorgier med Zlatan.
Citera
2014-05-06, 16:24
Medlem
Min kompis brorsa van 70 miljoner på lotto.
Samma person hittade en påse ray-ban brillor mitt i skogen dagen efter ett rån på synsam.
Samma person även erbjuden av scandal beauties att komma hem till honom för en "filmkväll"
Citera
2014-05-06, 17:56
Medlem
theDarkTriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikardMaken
Ser inte myterna i dina exempel, lögner ja, inte myter.

Myt: Senap i röven på en katt, leder till att katten springer tills den dör.

Lögn: Jag brukar ha gayorgier med Zlatan.

Äh var inte så hård. Ts nick är ändå Alltingfel

En kompis kille var bakgrundsdansare i Madonnas video Like a virgin fast den kom ut innan han var född, ändå erkänner han det inte.

En tjejkompis säger till alla killar hon ligger med att hon är oskuld men tycker det är pinsamt så hon ber dem hålla tyst om det. Hon får alltid bra sex. (Lögnen funkar än tre år senare haha).

Jag sa att jag hade kompetens, utbildning och erfarenhet inom det jobb jag har fast jag egentligen bara hade en vag hum om det hela.
Citera
2014-05-28, 09:32
Bannlyst
När en mytoman ljuger för mig är det likvärdigt med att han/hon spottar mig i ansiktet. Blir totalt ursinnig på mytomaner då jag upplever att beteendet handlar om att de egentligen nedvärderar människor och tror att alla är såååå korkade och lågintelligenta att mytomanen kan säga vad som helt och komma undan med det. Mytomaner ska hållas kort och behandlas som narrar i verklighetens slott.
Citera
2014-05-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jag kom att tänka på en fullblodsmytoman som jag hade som chef en gång...
Fullständigt rubbad, nu när man ser tillbaka på det.

Här är en meritlista som han skulle komma långt med:
1. Fiskare
2. Rörläggare
3. Licenssvetsare
4. Styrman på Oljetanker
5. Befälhavare på fraktfartyg
6. Ordningsvakt (med hund)
7. Livvakt (frilans)
8. FN-soldat
9. Svartbälte i Karate
10. Svartbälte i Judo
11. Platschef på större byggen
12. Driftansvarig på friskvårdsanläggning modell större
13. Ospecificerad topptjänst på ett större företag
14. Bandet på Volvo
15. Chefsbefattning på ett av dom större bostadsbolagen
16. Någon sorts tränarlicens, för att träna simmare inför olympiader
17. Eget företag i filmbranchen
18. Eget företag i servicebranchen
19. Utvecklat instrument för hjärnkirurgi
20. Varit ledare för en "dödsskvadron" i det militära...
21.Och nu en specialare: Uttagen till OS -68 i tiokamp.
22. En specialare till: Europarekord i löpning
23. Det som vi faktiskt vet att han jobbade med.
24. Läst en hel del på Chalmers. Ett antal examen... (heter det så?)
25. Lärare på Chalmers
Jag kan ha glömt någonting, men detta har han hävdat på fullt allvar.
Fast inte samtidigt.

Vad tror ni?

Det ska ha funnits en bedragare från Ungern som faktiskt uppfyllde en del av de punkter som nämns ovan. Jag har tappat bort namnet (men jag tror att han hette Laszlo någonting... )

Han ska bl.a. ha blivit belönad med någon form av medalj (kan ha varit i anslutning till just OS 1968) i egenskap av assisterande simtränare för ungerska landslaget. Det helfestliga är att han inte kunde simma...

Någon annan som har hört talas om denne man? Annars riskerar jag ju själv att göra mig skyldig till potentiell mytomani...
Senast redigerad av Hygglo.von.Drakula 2014-05-28 kl. 13:56.
Citera
2014-05-28, 15:50
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.von.Drakula
Det ska ha funnits en bedragare från Ungern som faktiskt uppfyllde en del av de punkter som nämns ovan. Jag har tappat bort namnet (men jag tror att han hette Laszlo någonting... )

Han ska bl.a. ha blivit belönad med någon form av medalj (kan ha varit i anslutning till just OS 1968) i egenskap av assisterande simtränare för ungerska landslaget. Det helfestliga är att han inte kunde simma...

Någon annan som har hört talas om denne man? Annars riskerar jag ju själv att göra mig skyldig till potentiell mytomani...

Ha ! finns en kille i NV Skåne som heter Laszlo som flydde från Ungern i unga år. Kommer inte ihåg perfekt kring alla detaljer, men har för mig han simmade från Danmark till Sverige. Märkligt i så fall då det gått färjor i snart 100 år. Dessutom djävligt svårt då det är strömt så inihelvete.
Denna person skulle i alla fall ha varit medlem i Ungerns simlandslag. När han dyker upp i sällskapet så hör man " Nu blir det nya historier "
Citera
2014-07-24, 13:48
Medlem
Någon som vet vem denna mannen är?? http://www.ladda-upp.se/bilder/ojjkzgwvmxqfdt/

Jag och några polare var i Ayia Napa i augusti förra året, när vi stötte på honom. Han sa att han hette Magnus och var ifrån Jönköping, men eftersom han var mytoman så är det inte säkert att det stämmer. Han kallade alla som han tyckte var sköna för Mañana och han hade alltid en t-shirt eller en bandana på huvudet.

Några exempel på hans mytomani:

-Vunnit sm-guld med Hv-71
-Bästa polare med Johan Davidsson
-Utbildad lärare
-Utbildad brandman
-Fotbollsspelare i Jönköping södra i superettan (han lirade tydligen lite när han ville, mest på sidan av allt annat han gjorde)
-Han hade legat med Shakira och Victoria Beckham
-Och den skönaste enligt mig: Han hade världens bästa ljudsystem, så bra att när han satt hemma en kväll och kollade på en actionfilm stormade polisen hans hus mitt under en skottlossningsscen. Dom brottade ner honom och satte handbojor på honom, men efter att han hade övertygat dom om att det inte var på riktigt utan att det bara var ljudsystemet så släppte dom honom. Sen frågade dom honom om dom fick stanna och kolla klart filmen, men han sa: -Nej inte efter att ni har behandlat mig sådär.

Han ljög även om vilket rum han bodde i på hotellet, vi vet inte ens om han bodde på hotellet eller om han bara kom dit och hängde. Hur som helst en jävligt skön snubbe, skulle vara kul att få reda på vem han egentligen är
Senast redigerad av xallen22 2014-07-24 kl. 13:53.
Citera
2014-08-06, 00:27
Medlem
HighwayDelights avatar
Hörde en snubbe berätta om hur han kunde köpa cigarettlimpor hos tullen för en billig slant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in