2007-10-29, 20:47
Medlem
Ptomas avatar
Jösses, och jag som trodde jag var spekulationernas mästare.

Oj vad synd det är om supporten som sketfull ska börja fightas med en vakt. Det är en skillnad att veva mot några andra supporters och en annan att möta kvalificerat våld, dessutom onykter. Att han blev sparkad i hövvet stående på alla fyra eller liggande är fel men beroende på situation och den vet vi alla för lite om. Att det skulle bli ngn form av hämnd från DFG, mja det skulle väl vara i grupp isf.

Det finns alltid tre sanningar, två partiska och en faktisk!
2007-10-29, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma

Oj vad synd det är om supporten som sketfull ska börja fightas med en vakt. Det är en skillnad att veva mot några andra supporters och en annan att möta kvalificerat våld, dessutom onykter. Att han blev sparkad i hövvet stående på alla fyra eller liggande är fel men beroende på situation och den vet vi alla för lite om. Att det skulle bli ngn form av hämnd från DFG, mja det skulle väl vara i grupp isf.

Vi får väl avvakta en eventuell förundersökning, åtal och rättegång innan vi får veta allt. Hitintills så har vi ju bara hört medias bild av det hela och vis av erfarenhet så vet man ju vid det här laget att den oftast inte överensstämmer med verkligheten. Vi får väl se om det blir någon häktning...
2007-10-29, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pawelk
Jag undrar vilken taktik DFG skulle använda för att slå ner vakterna på Caféet. Killen verkar ju kunna slåss rätt bra och har förmodligen tillgång till en teleskopbatong så antingen får de gå på med en jävla massa folk samtidigt eller själva ta med batonger.

Förövrigt så tycker jag att det måste vara jäkligt svårt för vakten att hävda nödvärn med tanke på hans kampsportskarriär.

Nödvärn lär ju kunna ågeropas även om vakten så är världsmästare i K-1...det är en rättighet alla besitter.

Sen tar polis/åklagare ställning till om det anses befogat från fall till fall.
Att vakter i sin tur har en tendens att särbehandlas av rättsväsendet är ett faktum som återstår att se huruvida det sker i detta ärende.

Om nu dfg bestämmer sig för en vädergällning så lär det inte stoppa dom att killen gått några matcher i ringen.

// L
2007-10-29, 20:53
Bannlyst

Men shit, hur lyckas man ens med att se såhär otäck ut?
2007-10-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rae

Men shit, hur lyckas man ens med att se såhär otäck ut?

Va de han som fick pisk?
2007-10-29, 20:59
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma

Med det här inlägget så spekulerar du iaf rätt bra så dina tankar kring "mästarbältet" ska du nog inte avfärda helt och hållet.

Vem har sagt att personen i fråga var fotbollshuligan? Vet du hur det hela fick till eller gissar du bara, precis som de personer du klagar på?
2007-10-29, 21:04
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Med det här inlägget så spekulerar du iaf rätt bra så dina tankar kring "mästarbältet" ska du nog inte avfärda helt och hållet.

Vem har sagt att personen i fråga var fotbollshuligan? Vet du hur det hela fick till eller gissar du bara, precis som de personer du klagar på?

Precis, håller med dig till 99%.

Eftersom alla pratar om att det var en dfg kille så tog jag det för givet, rätt eller fel. Men det verkar vara jäkligt lätt att sätta all skuld till vakten i detta fall vilket jag tycker är galet då vi alla spekulerar. Det jag hört är partiska rykten för vaktens del. Alltså lika verkliga som medias...
2007-10-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grozzny
Va de han som fick pisk?
Vad fan bryr dig for? Nej det ar inte han.
2007-10-29, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anglofil

Men lugn. Uppenbarligen så känner du killen i fråga. Och bara för det så ska detta inte få diskuteras?
2007-10-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Men lugn. Uppenbarligen så känner du killen i fråga. Och bara för det så ska detta inte få diskuteras?
Visst kan man diskutera killen men att fiska fram bilder och skriva ut namn ar enligt mig helt onodigt och respektlost.

Inte for hans skull utan for hans familj och slaktingar.
2007-10-29, 21:24
Medlem
Jag känner vakten & vi har tränat en del tillsammans och jag kan säga att han INTE bankar på folk oprovocerat. Så killarna är nog inte helt oskyldiga. Därmed inte sagt att det han gjort är rätt & kan inte tänka mig att det var hans mening att killen skulle bli så skadad.
(Om det nu va han det vet vi ju inte)
2007-10-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anglofil

Varför blir du så förbannad? nån skicka en länk och jag fråga vem det var.
De e väll han som skicka länken som du isåfall borde bli sur på. Jag har inte hängt ut nån eller länkat nån bild.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in