2007-10-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej, som sagts tidigare så har W jobbat som vakt sedan början av 90-talet. Han har även jobbat som livvakt åt några av värdens mest kända personer. Under alla dessa har han då lärt känna betydelsefulla personer, även inom den kriminella världen. Det vore ohälsosamt för de personer som det handlar om skulle få för sig att hämnas.

Jag va ironisk om du inte noterade det.
2007-10-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peete
Onödigt att detta skulle ske..Det kunde lika gärna varit vakten som legat på akuten. Jag antar att det blir en "sittning" och sedan en ekonomisk lösning mellan de båda. Sen går livet vidare för allihop. Så är det med den saken.
Vad har vakten for pengar, han e sakert en vanlig knegare???? Om det nu ar som xallo sager sa kommer det att smalla ingen tvekan. Men tvivlar pa xallo historia!
2007-10-30, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag har ingen aning om vad de har för nationalitet och de tillhör ingen speciell gruppering utan är snarare "frilans" och det rör sig inte om mer än två personer. Det räcker dock, jag har bara träffat en utav dem vid ett tillfälle och det var den absolut mest skrämmande människa jag har träffat. Ja, jag har träffat en del "farliga" människor över hela världen men att titta den här mannen i ögonen var som att stirra ned i avgrunden utan att passera gå. Det var helt tomt, inte en tillstymmelse till känslor, ingenting helt enkelt, bara ett tomt skal, jag var helt övertygad om att karlfan var antingen satan själv eller allra minst döden!

Jag ljuger inte när jag säger att det är de sista personerna på denna planet jag vill ha efter mig, bin laden skulle vara att föredra!

Så du har också träffat Lars Danielsson.

Citat:
Prova att titta en fullblodssociopat i ögonen någon gång så skall du se, de flesta människor såväl laglydiga som kriminella har åtminstone någon form av mänskliga drag. Den här gubben har det inte. Det var känslan av att veta att i hans ögon så är du som människa värd ungefär lika mycket som en mus för en katt. Svårt att sätta fingret på exakt, men jag har aldrig känt mig så illa till mods i någons sällskap tidigare.

Om du tycker han är skrämmande så skall du träffa hans feta chef...
2007-10-30, 22:47
Medlem
Encias avatar
Citat:
Prova att titta en fullblodssociopat i ögonen någon gång så skall du se, de flesta människor såväl laglydiga som kriminella har åtminstone någon form av mänskliga drag. Den här gubben har det inte. Det var känslan av att veta att i hans ögon så är du som människa värd ungefär lika mycket som en mus för en katt. Svårt att sätta fingret på exakt, men jag har aldrig känt mig så illa till mods i någons sällskap tidigare.

Hehe, jag har haft turen att inte ha sådana människor i min umgängeskrets. Vad gör du i sådana kretsar egentligen?
2007-10-30, 22:55
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peete
Onödigt att detta skulle ske..Det kunde lika gärna varit vakten som legat på akuten. Jag antar att det blir en "sittning" och sedan en ekonomisk lösning mellan de båda. Sen går livet vidare för allihop. Så är det med den saken.

Det är mitt tips också, han vet hur det funkar! You win some, you lose some!
2007-10-30, 23:21
Medlem
Utratts avatar
Men om han umgås med sådana personer varför skulle han då filma? vad skulle han göra med filmen, skvallra till polisen?
2007-10-30, 23:28
Medlem
Angående övervakningskamerorna.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...11060&rss=1400
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=711058

Som jag misstänkte var det nätverkskameror där materialet sparas på en hårddisk. Enligt nattklubbschefen var kamerorna inte igång på grund av "ett trasigt grafikkort". Då ska jag tala om en sak, nätverkskameror är inte beroende av något "grafikkort". Mitt tips till polisen är oförändrat, beslagta hårddisken, låt analysera denna och var glada när SKL-teknikern konstaterar att nattklubbschefen ljuger.
2007-10-30, 23:28
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utratt
Men om han umgås med sådana personer varför skulle han då filma? vad skulle han göra med filmen, skvallra till polisen?

Att en person finns i bekantskapskretsen betyder inte nödvändigtvis att man umgås!
2007-10-30, 23:41
Bannlyst
Café Operas kameror ur funktion vid misshandel

Viktiga bevis saknas i utredningen av söndagens grova misshandel på Café Opera. Trots att nattklubben har åtta fasta kameror med inspelningsfunktion har polisen inte fått några bilder. Nattklubben hävdar att kamerorna tillfälligt var ur funktion.

Efter söndagsnattens tumultartade bråk, där en 37-årig gäst misstänks ha slagits medvetslös av en ordningsvakt, hoppades polisen att Café Operas övervakningskameror fångat händelserna. Två av nattklubbens totalt åtta kameror är monterade på utsidan och täcker området framför entrén.

Av okänd anledning säkrades dock inget bildmaterial i anslutning till ingripandet. Först på måndagen besökte en utredare från Citypolisens kriminaljour Café Opera.

Polismannen fick återvända tomhänt.

- Beskedet från Café Operas ansvariga var att det inte fanns några lagrade bilder eftersom ett grafikkort varit trasigt, berättar inspektör Sture Lokatt vid kriminaljouren.

Därmed måste utredarna förlita sig på vittnesmål från ett antal personer, varav flera var berusade vid tillfället. En viktig fråga att få svar på är om 37-åringen sparkats i huvudet av den anhållne ordningsvakten, som är flerfaldig mästare i kampsport. Utredarna vill även veta vilken roll ordningsvakten haft då två av 37-åringens vänner skadades.

- Utöver den grova misshandeln har den anhållne delgetts misstankar om andra brott vid samma tillfälle. Det är klart att övervakningsbilder alltid är bra i den här typen av utredningar, kommenterar kammaråklagare Fredrik Ingblad.

Abbe Ibrahim är vd för Operakällaren AB. Han bekräftar att nattklubbens kameror inte fungerade vid den aktuella tidpunkten.

- Det visade sig att ett grafikkort hade gått sönder. Vad jag kan se så hade det varit så från i fredags. Men nu är det åtgärdat, säger Abbe Ibrahim och fortsätter:

- Det är bara att beklaga. Vi gör allt vi kan för att hjälpa polisen eftersom vi är emot allt vad våld heter. Det tråkigaste är att det fortfarande ligger en kille på sjukhuset.

Så gott som samtliga Stockholms största nattklubbar har tillstånd att bedriva kameraövervakning. Motiveringen är att kameror anses trygga säkerheten för personalen.

Att bilder saknas när polisen begär ut dem är emellertid inte ovanligt. Nyligen hände detta i samband med ett uppmärksammat bråk på nattklubben The Lab på Birger Jarlsgatan, där tre ordningsvakter misstänks för misshandel. Även här uppgav personalen att kamerorna varit ur funktion.

- Har det varit bråk vill vi säkra bilderna så fort som möjligt. Tyvärr misslyckas detta ofta på grund av att personalen påstår att de inte vet hur man går in i datorerna. Att vakterna själva kan gå in i systemet och göra ändringar i avvaktan på att en utredare ska kontakta krogen känns inte bra, säger närpolisbefäl Annika Lindahl på Östermalmspolisen.

Kammaråklagare Fredrik Ingblad väntas under onsdagen avgöra om Café Operas ordningsvakt ska begäras häktad eller släppas.

Genom sin försvarare förnekar mannen brott och hävdar att 37-åringens skador uppkommit i samband med ett fall i marken.

37-åringen vårdades i går fortfarande på sjukhus för allvarliga skallskador.

Lasse Wierup

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...711060&rss=145

I dag väljer den som har fått tillstånd till kameraövervakning på allmän plats själv om man ska utnyttja tillståndet. Då inträder en rad skyldigheter, till exempel att ställa filmerna till förfogande om länsstyrelsen så begär. Men det finns i lagen ingen skyldighet att utnyttja ett givet tillstånd.

- Det är självklart att det borde finnas en sådan skyldighet. Det handlar om gästernas trygghet. Om det finns ett tillstånd att filma är integritetsaspekten redan avgjord, säger Thomas Bodström.

Justitiekansler Göran Lambertz, som håller på med en granskning av restaurangernas vaktpersonal, säger till DN att han den senaste tiden fått uppgift om att krogar ibland väljer att ha sina övervakningskameror avstängda.

Inger Davidson (kd), vice ordförande i justitieutskottet, konstaterar att hon inte ställts inför diskussionen tidigare, men säger att det är rimligt att den som fått ett tillstånd verkligen utnyttjar det.

- Det borde i vart fall inte vara möjligt att använda tillståndet selektivt, att ibland ha kamerorna påslagna och ibland av, säger hon.

Thomas Bodström anser att det bör gå snabbt att införa en ändring i lagen och införa en skyldighet att använda de övervakningskameror man fått tillstånd för.

- Annars kommer jag att driva på, både i justitieutskottet och i riksdagen, säger han.

Staffan Kihlström

http://www.dn.se/
DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=711058,

Tips från coachen: Vaktchefen är stekt!

Här kommer att statueras ett exempel för framtiden och mediadrevet kommer att hänga på.
2007-10-30, 23:43
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om vad de har för nationalitet och de tillhör ingen speciell gruppering utan är snarare "frilans" och det rör sig inte om mer än två personer. Det räcker dock, jag har bara träffat en utav dem vid ett tillfälle och det var den absolut mest skrämmande människa jag har träffat. Ja, jag har träffat en del "farliga" människor över hela världen men att titta den här mannen i ögonen var som att stirra ned i avgrunden utan att passera gå. Det var helt tomt, inte en tillstymmelse till känslor, ingenting helt enkelt, bara ett tomt skal, jag var helt övertygad om att karlfan var antingen satan själv eller allra minst döden!

Jag ljuger inte när jag säger att det är de sista personerna på denna planet jag vill ha efter mig, bin laden skulle vara att föredra!

Kommigen nu kan du inte skriva lite mer om "döden & satan?
2007-10-30, 23:48
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grozzny
Kommigen nu kan du inte skriva lite mer om "döden & satan?

Nej, det räcker så!

On Topic:

Jag läste artikeln om övervakningskamerorna på Café Opera och hur polisen fick åka tomhänt därifrån.
De inblandade, däribland Abbe ljuger för polisen. Nätverkskamerorna som sitter monterade på platsen är ingalunda beroende av grafikkort för att spela in, de fungerar via nätverk>mjukvara>hårddisk.

De 15-20 minuter som vaktchefen var borta efter misshandeln innan polisen till slut grep honom användes med stor sannolikhet till att radera övervakningsfilmen från hårddiskarna, dessutom så tog vaktchefen alternativt någon utav hans"vapenbröder" också och la beslag på den mobiltelefon som den nu hospitalserade 37 åringen filmade misshandeln med.

Varför polisen inte tar hårddiskarna från Café Opera i beslag och lämnar till SKL för återskapande är mycket märkligt. Men som vanligt är man väl inte direkt intresserade av att "lösa" ett sånt här fall, det rör sig ju trots allt om en dömd "fotbollshulligan" kontra en vaktchef på Café Opera med förordnade från samma konstaplar som brukar tita förbi på en kaffe om kvällarna för att kolla att allt är "lugnt!
2007-10-31, 00:50
Medlem
submans avatar
Citat:
Det finns en del killar i 37 åringens bekantskapskrets som kan göra en rysk maffiaboss mörkrädd! Vill han utkräva hämnd vilket jag dock tvivlar på så är vaktchefen ett minne blot, de lär inte ens hitta hans kropp!

och då lär ju 37 åringen sitta inne med för anstiftan mm...

Kanske på samma ställe som dörrslusken och åka på spö igen

Dom där balla snubbarna som kanske kommer hämnas och lösa lagen på eget sätt, tror jag inte är så pantade att dom åker i väg för att spöa,likvidera en dörrslusk bara för att polarns heder fick sig en törn bara för att

det bästa är att lagen får sköta det hela

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in