2014-11-18, 01:37
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Jodå, man kan drabbas av förvirring och psykoser av antibiotika. Detta kan (miss)tolkas som om personen är hög eller påtänd.

Här ett utdrag ur FASS:

Psykotiska reaktioner

Psykotiska reaktioner har rapporterats hos patienter som får kinoloner, inklusive levofloxacin. I mycket sällsynta fall har dessa utvecklats till självmordstankar och självskadebeteende, ibland efter en enda dos av levofloxacin (se avsnitt Biverkningar).

Jojo, det finns ju alltid undantag och läser man om de olika biverkningar som finns för våra vanligaste mediciner så är det ju allt mellan tunnelseende, stroke och kronisk erektion man kan drabbas av. Å andra sidan rör det sig om 1 person på 10.000 så det är alltså en tiondels promille som får besvären.
Citera
2014-11-18, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Var hon förband till Stones på Tele2 Arena?
Hon var ruskigt dålig i såfall. 0 talang!

Tvärtom, hon var bra även där, som alltid. Och hon har mer talang än vad många "artister" har i sitt ena lillfinger. HOn är grym.
Citera
2014-11-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jojo, det finns ju alltid undantag och läser man om de olika biverkningar som finns för våra vanligaste mediciner så är det ju allt mellan tunnelseende, stroke och kronisk erektion man kan drabbas av. Å andra sidan rör det sig om 1 person på 10.000 så det är alltså en tiondels promille som får besvären.
Det gäller dom som tar det lugnt och på sin höjd läser kultur delen i DN.
Den sjuke som flänger runt och ska prestera saker inför hela svenska folket kommer mest troligt att uppträda lite konstigt av och till. Om den sjuke dessutom medicinerar med antibiotika ökar möjligheten att personen framstår som påverkad, vilket han/hon är. Tar personen dessutom någon ytterligare medicin tex febernedsättande eller värktablett, ökar chansen till förvirring ytterligare. Smuttas det dessutom på alkohol under dessa omständigheter skulle jag påstå att en majoritet skulle uppträda lite underligt.
Citera
2014-11-18, 16:43
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Det gäller dom som tar det lugnt och på sin höjd läser kultur delen i DN.
Den sjuke som flänger runt och ska prestera saker inför hela svenska folket kommer mest troligt att uppträda lite konstigt av och till. Om den sjuke dessutom medicinerar med antibiotika ökar möjligheten att personen framstår som påverkad, vilket han/hon är. Tar personen dessutom någon ytterligare medicin tex febernedsättande eller värktablett, ökar chansen till förvirring ytterligare. Smuttas det dessutom på alkohol under dessa omständigheter skulle jag påstå att en majoritet skulle uppträda lite underligt.

Istället för att vi snurrar in oss i alltför komplicerade scenarion med diverse medicincocktails så kanske vi ska ha i bakhuvudet att det finns piller som orsakar alla symptomen helt på egen hand och som dessutom inte är helt impopulära bland artister...
Citera
2014-11-18, 17:05
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Istället för att vi snurrar in oss i alltför komplicerade scenarion med diverse medicincocktails så kanske vi ska ha i bakhuvudet att det finns piller som orsakar alla symptomen helt på egen hand och som dessutom inte är helt impopulära bland artister...
Vem är det som är långsökt, du eller omvärlden?

Påståendena om lungsjukdomen, influensan, antibiotikan, sömnbristen och inspelningstempot är bara dimridåer för att dölja att Jenssen är påverkad av narkotika, enligt Oddball?

TT, 2/11 -14:
Citat:
— De sista dagarna var man så enormt slut, och man sa nog saker som man inte riktigt hade tänkt sig. Min dag blev känslosam. Det var ju en bit in och man hade hunnit klimatisera sig till den utomjordiska situationen. Då läcker det från hjärtat utan att man kan kontrollera det.
Citera
2014-11-19, 01:28
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vem är det som är långsökt, du eller omvärlden?

Påståendena om lungsjukdomen, influensan, antibiotikan, sömnbristen och inspelningstempot är bara dimridåer för att dölja att Jenssen är påverkad av narkotika, enligt Oddball?

TT, 2/11 -14:

Jag har ingen aning om vad hon petat eller inte petat i sig. Det ena utesluter ju inte det andra heller direkt. Skulle det varit så att hon fått i sig något klassat så hade hon ju inte direkt varit den första i programserien heller.

Men du kanske kan berätta? Du verkar ju veta exakt vad hon stoppade i sig och inte.
Citera
2014-11-20, 23:37
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=-yy1swaBi5Q
Citera
2014-11-23, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HillerTheKiller
https://www.youtube.com/watch?v=-yy1swaBi5Q
Jag klickar inte automatiskt på allt jag ser.
Är det möjligt att du ger en beskrivning av vad du tycker att länken visar.
Tack!
Citera
2014-11-24, 19:37
Medlem
Citat:
Jag klickar inte automatiskt på allt jag ser.
Är det möjligt att du ger en beskrivning av vad du tycker att länken visar.
Tack!

Mm visst! Länken visar en hyfsat färsk intervju med Amanda från Nyhetsmorgon där hon avslöjar lite om sin bakgrund, bland annat om hur hon fick nedsatt lungkapacitet
Citera
2014-11-28, 11:18
Medlem
Tackar!
Citera
2014-11-29, 17:29
Medlem
deSilvestras avatar
Pallade inte läsa igenom hela tråden, så detta kanske redan har kommit fram, men om inte:

Jag har, från tämligen säkra källor, fått höra att hon har en förkärlek för att bli älskad "comme les cathars". Åtminstone hade hon det då hon var ihop med en viss Umeå-vegan.

Och ja, att bli älskad "comme les cathars" betyder precis det ni tror att det betyder.
Citera
2014-11-29, 17:33
Medlem
Willy-45s avatar
Betyder det att standardfrågan här FB, Om hon tar den i tvåan därmed är besvarad???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in