2014-10-20, 18:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Jag jämställer ingenting. Jag bemöter faktumet att du verkar väldigt anal kring det här med sångteknik; som om det vore den avgörande faktorn för någons artisteri.

Jag rekommenderar att du läser inlägg...

(FB) Skvaller om Amanda Jenssen från Idol 2007

...en gång till.

Jag hjälper dig lite. Om ett artistiskt framförande, som exempel, består av fyra komponenter så kan man tänka sig att någon av komponenterna håller lägre klass än de tre andra. Om däremot tre, eller rentav fyra, av komponenterna håller lägre klass så blir framförandet ganska ointressant.

Varken fröken Jenssens sångröst, texter, melodier eller personlighet är speciellt engagerande...något som märks tydligt när man, som du, nämner Bob Dylan i samma andetag som du nämner Amanda Jenssen...vilket är ett oerhört klavertramp vilket du inte inser därför att du inte förstår bättre.

Ta nu och jämför med Bob Dylan och berätta sedan för oss vad som skiljer Bob och Amanda.
Citera
2014-10-20, 18:56
Medlem
Slints avatar
Var hon förband till Stones på Tele2 Arena?
Hon var ruskigt dålig i såfall. 0 talang!
Citera
2014-10-20, 20:10
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag rekommenderar att du läser inlägg...

(FB) Skvaller om Amanda Jenssen från Idol 2007

...en gång till.

Jag hjälper dig lite. Om ett artistiskt framförande, som exempel, består av fyra komponenter så kan man tänka sig att någon av komponenterna håller lägre klass än de tre andra. Om däremot tre, eller rentav fyra, av komponenterna håller lägre klass så blir framförandet ganska ointressant.

Varken fröken Jenssens sångröst, texter, melodier eller personlighet är speciellt engagerande...något som märks tydligt när man, som du, nämner Bob Dylan i samma andetag som du nämner Amanda Jenssen...vilket är ett oerhört klavertramp vilket du inte inser därför att du inte förstår bättre.

Ta nu och jämför med Bob Dylan och berätta sedan för oss vad som skiljer Bob och Amanda.

Men vännen. Poängen är ju att Jensen uppfyller andra artistiska "krav". Hon har charm, scennärvaro, personlighet, en unik ton.

Jag har fortfarande inte jämfört Dylan med Jensen. Läs om, läs rätt.

Snarare är det ju DU som per automatik jämför andra artister med artisteri i klass med Dylan. Då är det mycket som är "uselt" - men du missar att Jensen är betydligt mer talangfull än exempelvis de flesta idol-deltagare
Senast redigerad av NanaSangre 2014-10-20 kl. 20:15.
Citera
2014-10-20, 23:31
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Men vännen. Poängen är ju att Jensen uppfyller andra artistiska "krav". Hon har charm, scennärvaro, personlighet, en unik ton.

Du har säkert också en unik ton om du försöker sjunga, det innebär inte att du blir en bättre artist. Jag vet flera kvinnliga nyhetsuppläsare på Svt som har både charm och scennärvaro, det gör dom inte till några artister.

Dina argument börjar tryta.

Citat:

Jag har fortfarande inte jämfört Dylan med Jensen. Läs om, läs rätt.

Vi talar om Amanda Jenssen, right? Jag bara ville kolla så du är säker på ämnet. Nämner man Bob Dylan i samma inlägg där man diskuterar Amanda Jenssen så är man ute på ett musikaliskt gungfly så det skriker om det.

Citat:
Snarare är det ju DU som per automatik jämför andra artister med artisteri i klass med Dylan. Då är det mycket som är "uselt" - men du missar att Jensen är betydligt mer talangfull än exempelvis de flesta idol-deltagare

Talar vi om Amanda Jenssen? Nej, man behöver inte jämföra en artist med en annan för att konstatera artistens kvalitéer. Man behöver inte jämföra Sean Banan med Pavarotti för att inse att Sean Banan är en usel artist.

Om Amanda Jenssen är bättre eller sämre än andra idoldeltagare är helt ointressant i sammanhanget. Pavarotti blir varken bättre eller sämre om man jämför honom med Jussi Björling eller Maria Callas (sök på Wikipedia efter namnen eftersom dom sannolikt är obekanta för dig).

Därmed tror jag vi kan avsluta diskussionerna om fröken Jenssens sångröst.

Om man för övrigt vill ta del av fröken Jenssens eskapader så kan man göra det här...

http://amandajenssenmusic.com/
Senast redigerad av Moltas666 2014-10-20 kl. 23:36.
Citera
2014-10-20, 23:52
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Du har säkert också en unik ton om du försöker sjunga, det innebär inte att du blir en bättre artist. Jag vet flera kvinnliga nyhetsuppläsare på Svt som har både charm och scennärvaro, det gör dom inte till några artister.

Dina argument börjar tryta.

Vi talar om Amanda Jenssen, right? Jag bara ville kolla så du är säker på ämnet. Nämner man Bob Dylan i samma inlägg där man diskuterar Amanda Jenssen så är man ute på ett musikaliskt gungfly så det skriker om det.

Talar vi om Amanda Jenssen? Nej, man behöver inte jämföra en artist med en annan för att konstatera artistens kvalitéer. Man behöver inte jämföra Sean Banan med Pavarotti för att inse att Sean Banan är en usel artist.

Om Amanda Jenssen är bättre eller sämre än andra idoldeltagare är helt ointressant i sammanhanget. Pavarotti blir varken bättre eller sämre om man jämför honom med Jussi Björling eller Maria Callas (sök på Wikipedia efter namnen eftersom dom sannolikt är obekanta för dig).

Därmed tror jag vi kan avsluta diskussionerna om fröken Jenssens sångröst.

Om man för övrigt vill ta del av fröken Jenssens eskapader så kan man göra det här...

http://amandajenssenmusic.com/

Det är klart att allting är relativt. Hade alla människor brölat som kossor hade Eilert Pilarm setts som ett musikaliskt geni.

I övrigt är det ju uppenbart att du saknar läsförståelse: jag tog upp Dylan endast som exempel på att man kan vara musikaliskt, artistiskt begåvad utan att för den delen ha en spektakulärt, skolad sångröst, om man väger upp det med andra kvaliteer. Vilket är precis vad Amanda Jensen gör. Gör det henne till en större stjärna än Bob Dylan? Självklart inte. Bara i din väldigt snäva världsbild vill du tillskriva människor du inte vet ett piss om åsikter som dessa.
Citera
2014-11-01, 21:32
Medlem
Hon är med i så mycket ikväll. Ger intrycket av att vara hög som ett hus.
Citera
2014-11-01, 22:49
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Starka mediciner.

http://www.expressen.se/noje/jenssen...-i-programmet/
Citera
2014-11-02, 03:00
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thabita
Starka mediciner.

http://www.expressen.se/noje/jenssen...-i-programmet/

Fast man blir ju knappast "hög" på penicillin/antibiotika...
Citera
2014-11-02, 05:29
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
JAg vet många som blir mer eller mindre däckade av penicillin och många som inte reagerar alls.
Så det är nog ganska individuellt. Plus att hon nog fick något extra, för att kunna sjunga och greja, vilket inte är ovanligt i den branschen.
Citera
2014-11-02, 08:12
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Får Christina Lugn-vibbar av Amanda när hon inte sjunger.
Citera
2014-11-15, 21:42
Medlem
Mikeyjamess avatar
30 % lungkapacitet - påverkar det Amandas livslängd?
Citera
2014-11-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jodå, man kan drabbas av förvirring och psykoser av antibiotika. Detta kan (miss)tolkas som om personen är hög eller påtänd.

Här ett utdrag ur FASS:

Psykotiska reaktioner

Psykotiska reaktioner har rapporterats hos patienter som får kinoloner, inklusive levofloxacin. I mycket sällsynta fall har dessa utvecklats till självmordstankar och självskadebeteende, ibland efter en enda dos av levofloxacin (se avsnitt Biverkningar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in